Ga naar inhoud

leadtek ti4200 3dmark score goed?


Aanbevolen berichten

Ik weet dat het wat eentonig begint te worden, maar toch even een vraagje over de score van m'n videokaart. Ik heb een: leadtek ti4200 (64mb), Duron 750, 512MB SDRAM en haal een score van 5452. Getest op 1024x768 (default settings). Ligt het nou aan m'n processor dat deze score "laag" uitvalt? Zou ik veel mee opschieten als ik er een XP2000 indoe? Het moederbord bied namelijk wel ondersteuning daarvoor (ECS K7VZA versie 3.0). Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:d75fab543a="matel"]Ik weet dat het wat eentonig begint te worden, maar toch even een vraagje over de score van m'n videokaart. Ik heb een: leadtek ti4200 (64mb), Duron 750, 512MB SDRAM en haal een score van 5452. Getest op 1024x768 (default settings). Ligt het nou aan m'n processor dat deze score "laag" uitvalt? Zou ik veel mee opschieten als ik er een XP2000 indoe? Het moederbord bied namelijk wel ondersteuning daarvoor (ECS K7VZA versie 3.0). Alvast bedankt.[/quote:d75fab543a] Dit kan aan zoveel liggen... De eerste reden is dat je SDR sdram hebt en daarom de score een stuk lager is dan als je DDR sdram zou hebben. Tweede reden is dat je processor niet erg super is. Derde reden kan aan je drivers etc. liggen... kijk dus even of je de snelste instellingen hebt en de nieuwste drivers. Kun je BTW. een link geven van jouw 3Dmark2001SE score? En een nieuwe processor is een goed idee, maar daar gaat jouw score niet gelijk 4000punten van omhoog!
Link naar reactie
Ik heb eens een test gezien (niet eens zo lang geleden) tussen verschillende GeForce 4 videokaarten. Deze waren getest op een DDR en een SDR systeem met verder dezelfde componenten. Het verschil was maar 600 punten en effectief iets van 10 frames (maximaal). Het SDRAM geheugen kan dus volgens mij niet de oorzaak ervan zijn dat er een groot verschil ontstaat (denk ik). Ik weet ook niet of deze score normaal is. Misschien dat iemand een vergelijkbaar systeem heeft? Een link kan ik je niet geven omdat geen account heb aangemaakt. Misschien dat het toch aan de CPU moet liggen dat de score laag is. De geheugen-settings in het bios waren goed. Alleen op Turbo instellingen ben ik niet in staat om 3dmark2001se op te starten. Een reboot is het gevolg of anders terug naar windows bureaublad zonder enkele melding. Ik test trouwens met Windows 98 (geen SE).
Link naar reactie
Voor jou systeem een normale score 6000 a 6500 is max daar op denk ik Videokaart is te snel voor je systeem. Duron 750 met sdr is nou net echt een zwaar systeem. wat helpt is: DDR ipv SDR AthlonXP 1800+ of sneller ipv een Duron 750 (de GeForce 4 ti 4200 word daar een stuk sneller van) 29.42 drivers die kan je downloaden van www.guru3d.com
Link naar reactie
[quote:43203f75bc="kajutsa"]Zou het BTW veel hebben uitgemaakt als hij een GF4ti4200 met 128MB zou hebben ipv. 64MB? (met betrekking op de 3Dmark2001SE score)[/quote:43203f75bc] in het systeem van Matel niet. in een zwaarder systeem als je ze op gelijke waarden overklokt. denk ik wel. dat mag Slashhead testen want die heb een 64 en een 128mb kaartje thuis liggen volgens mij :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...