Ga naar inhoud

1 maand oude GF4 ti4400 houdt ermee op


Aanbevolen berichten

Ik dacht vanmorgen effe mijn computer aan te zetten: geen beeld. Dat had ik dus van de week ook la maar toen ging hij na herstarten wel weer aan. Dus herstarten: nix, nog es en nog es en nog es: nix. Ik denk laat ik eens ff naar de piepjes luisteren: lang-kort. Dat betekend meestal videokaart dus evenn een oude erin gezet en toen starte hij op. Nu is dus het probleem dat ik mijn nieuwe Leadtek ti4400 verkies boven mijn 8mb Sis kaart :cry: , maar die Leadtek dus gewoon kapot lijkt te zijn. Dat ding is nog geen maand oud en ik heb dus ook nog gewoon garantie, maar heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn, want dat ding komt van Eytnstein en als ik beroep op de garantie moet doen, worden dat een hoop postzegels en ik denk minstens 1 a 2 weken geen games :( Ik heb Noud al wel gemailed, maar nog geen antwoord (hij zal wel weekend aan het vieren zijn :D ).
Link naar reactie
Ja, heb dat al gedaan en nee waarschijnlijk komt het niet door het OC'en, want ik heb hem al een week net als CPU weer default draaien. Ik had namelijk geen tijd om uitgebreid te testen en had dus alles terug gezet. En fsb was toen 186 dus dat valt wel mee, ik heb hem maar heel ff op 200 gehad om die memtest te doen.
Link naar reactie
Zou het BTW ook door stof oid kunnen komen? En hoe controleer ik dat? Ik zou verder niet weten waar het anders aan zou liggen. Hij draaide BTW met die 12000+ score 2 weken terug op 320, omdat ik erachter kwam dat hij op 324 toch niet helemaal stabiel was en daarna heeft die dus gewoon default gedraait, lijkt me dus sterk dat het daar aan ligt.
Link naar reactie
Ja ik zit nu op mijn comp te i-netten met die oude Sis kaart erin en idd het wordt waarschijnlijk ruilen maar ja dan blijf ik het natuurlijk vervelend vinnden aangezien ik het dan terug naar Noud moet sturen (2 dagen) hij eerstmoet kijken of hij niet beschadigd is oid (?? dagen, is ie niet BTW) en dan een nieuwe moet sturen of misschien wel eerst dat ding naar Leadtek moet sturen :( Het komt er iig op neer dat ik dan niet kan gamen en dat is dan idd heel veel pech. Weet jij BTW hoe snel Noud (of andere zaken in het algemeen) met dat soort dingen zijn?
Link naar reactie
Noud en andere zaken zijn afhankelijk van hun leverancier. Noud zal de kaart ook op moeten sturen als deffect dus hij kan er ook weinig aan doen als jij moet wachten. als je geluk heb krijg je van Noud meteen een nieuwe Leadtek ti 4400. maar dat hoeft hij niet te doen. wacht gewoon zijn mailtje maandag af.
Link naar reactie
Idd :cry: Ik heb BTW toen ik erachter kwam dat die kaart stuk was gelijk maar mijn airduct, memkit en nieuwe pasta erin gegooid, kon immers niet gamen :( En hij wordt nu 34 graden idle op 1.75 wat ik nog erg warm vind, maarja het is niet anders. Airduct ziet er wel stoer uit BTW maar ik ga toch ook eens kijken wat de temps zonder airduct zijn, want misschien werkt het juist averechts. Testen of die memkit zin heeft doe ik nu maar niet, want ik kan 3Dmark niet eens starten en het scherm is echt rampzalig (800x600).
Link naar reactie
2 1/2 week? NEEEEEEEE!!!!! Dan heb ik al vakantie en moet ik de hele dag gamen :cry: Help! Ik heb aan Noud gevraagd om te bellen met een beetje geluk en gesmeek stuurt ie misschien wel direct een nieuwe. Was dat van jouw ATI BTW ook bij Eynstein? En hoe zat dat met alle verzendkosten?
Link naar reactie
[quote:650e00fbc9="Red Dragon"]34 graden vind ik heel erg laag hoor. zeker voor een AthlonXP 2000+ Memkit heeft volgens mij geen zin maar ja.. dat zeg ik alleen maar. als je geluk heb krijg je een nieuwe GeForce 4 ti 4400 met een A3 stepping :)[/quote:650e00fbc9] Tja, ik vraag het maar gewoon :D -->A3 stepping?¿? :-?
Link naar reactie
[quote:db9bc8a715="kajutsa"][quote:db9bc8a715="Red Dragon"]34 graden vind ik heel erg laag hoor. zeker voor een AthlonXP 2000+ Memkit heeft volgens mij geen zin maar ja.. dat zeg ik alleen maar. als je geluk heb krijg je een nieuwe GeForce 4 ti 4400 met een A3 stepping :)[/quote:db9bc8a715] Tja, ik vraag het maar gewoon :D -->A3 stepping?¿? :-?[/quote:db9bc8a715] Een productie lijn van een GeForce 4 heeft een revision code of een stepping revisie. in Rivatuner kan je o.a. zien wat de stepping van jou GeForce is. de eerste GeForce 4 kaarten hebben een NV25 A2 stepping. er is inmiddels een nieuwere stepping. de A3 dus en die schijnt beter te zijn over te klokken.. (echter nooit bewezen) het dan dus itteressant of Marcel een A3 stepping krijgt [quote:db9bc8a715]Right now in the market exists 2 different steppings of the GeForce4 Ti4600 and until now there is no additional information regarding the new A3 stepping as in what it fixes or any improvement made. Last week, i have done a review on the Triplex GeForce4 Ti4600 which has A2 stepping and that card is the first batch of retail samples. The second batch of Triplex GeForce4 Ti4600 cards came in shortly and i was given an opportunity to test again. This time the stepping of the core is A3 therefore i have decided to compare against the older A2 stepping and check out what are the differences. [img:db9bc8a715]http://www.vr-zone.com/Home/news141/Ti4600-GPU-A2.jpg[/img:db9bc8a715] A2 Stepping Gf4 ti 4600 [img:db9bc8a715]http://www.vr-zone.com/Home/news141/Ti4600-GPU-A3.jpg[/img:db9bc8a715] A3 stepping Gf4 ti 4600 There are not much of a change physically apart from the changes in markings on the core. It seems like towards end of Feb, A3 stepping cores were been produced. I was quick to check out the performance but there was no improvement. Using the Dragothic high detail test which is one of the most demanding 3DMark2001SE tests, i repeated the test 5 times to check out the stability of the core with an overclocked core clock. GF4 Ti4600 A2 stepping was able to pass the test 5 times at 320Mhz core clock but fail all at 325Mhz and the A3 stepping was able to pass the test 5 times at 325Mhz but not 330Mhz core clock. Note that there is no additional cooling provided and room temp is constant at 29oC. Although a 5Mhz improvement doesn't seems really great but it is definitely better than nothing and the differences may widen more when you provide better cooling to the GPU[/quote:db9bc8a715].
Link naar reactie
Das gewoon een nieuwere en betere lichting, dat zou idd wel heel mooi wezen. Ik heb BTW ook een AGOIA BA, vandaag ff gekeken en idd 34 graden is wel laag maar the point is dat hij eerst 29~31 was en nu dus warmer en het lag idd aan de pasta dat hij ineens 40 graden werd, was er helemaal onder weggekropen :( Ik hoop dat ik mijn kaart een beetje snel heb, als het nou completer was dan was dat veel sneller aangezien ik daar in 10min ben met de metro (daar komt ook mijn Samsung vandaan), bovendien zijn het erg aardige gasten daar, kreeg gelijk een colaatje en nog wat gebabbeld over comps :P
Link naar reactie
OK, Noud heeft net gebeld en we hebben afgesproken dat ik de kaart vanmiddag nog op de bus doe, dat hij er even naar kijkt en als hij geen rare dingen kan vinden die op een User Abuse duiden hij gelijk een nieuwe stuurt. (Die heb ik dan dus waarschijnlijk vrijdag/zaterdag :D ) Ik ga er vanuit dat er nix geks met de kaart is aangezien ik er geen extreem geweld op los heb gelaten en netjes statisch ontladen was bij het plaatsen, vrees ik dat Leadtek hier heel zeldzaam gewoon een chronisch gestoorde ;) kaart heeft geleverd. Jullie horen nog hoe het afloopt en mijn nieuwe scores natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:f0abbbb42d="Red Dragon"]34 graden vind ik heel erg laag hoor. zeker voor een AthlonXP 2000+ Memkit heeft volgens mij geen zin maar ja.. dat zeg ik alleen maar. als je geluk heb krijg je een nieuwe GeForce 4 ti 4400 met een A3 stepping :)[/quote:f0abbbb42d] Ha,ik heb geluk! Heb net met Riva Tuner gekeken welke stepping m'n leadtek Ti4600 heeft. NV25A3 :P is toch wel een handig progje,Riva Tuner!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...