Ga naar inhoud

Welke videokaart < 100 euro?


Aanbevolen berichten

Momenteel gebruik ik een videokaart die op het moederbord zit, maar aangezien deze niet echt top is en geheugen slurpt wil ik een agp kaartje gaan kopen. Aangezien ik niet veel spellen speel (wat C&C en dat soort games, slechts zelden een 3D spel) en voornamelijk internet en tekstverwerking gebruik wil ik er geen bakken geld aan uit gaan geven. Wel moet er zoiets als multitexturing opzitten, want daar lopen sommige games momenteel op spaak. Verder heb ik geen flauw benul van wat er goed of slecht is, dus daarom hulp gevraagd. Systeem: Jetway 618AF MoBo, PIII 866 MHz, 256 MB SDRAM en 20 GB HDD om een idee te geven van wat ik heb. Dat schijnt namelijk nogal uit te maken lees ik in diverse berichten. Efin, ik ben dus op zoek naar een eenvoudig maar degelijk kaartje waarmee dit alles kan. Heb zelf al gevonden: Geforce 2 (veel verschillende types waarbij ik geen idee heb van de verschillen) en de Radeon 7500. Budget is ongeveer 100 euro maar ietsje meer mag ook (130 euro max.)
Link naar reactie
Een Radeon 7500 is hier de beste keuze voor dat geld die heb je voor +/- 125 Euro al zorg dan wel dat je snelle r7500 heb http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=47696&start=0 de Radeon 7500 is sneller dan de GeForce 2 ti en de GeForce 4 MX 440 en heeft erg goed 2D beeld naast 3D beeld
Link naar reactie
[quote:5a7d2fbadd="Red Dragon"]Een Radeon 7500 is hier de beste keuze voor dat geld die heb je voor +/- 125 Euro al zorg dan wel dat je snelle r7500 heb http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=47696&start=0 de Radeon 7500 is sneller dan de GeForce 2 ti en de GeForce 4 MX 440 en heeft erg goed 2D beeld naast 3D beeld[/quote:5a7d2fbadd] Hmm...best grappig dat een Nvdiot als Red Dragon een Radeon7500 aanbeveelt en een (built by) ATI liefhebber als ik de GF4MX440 8)
Link naar reactie
dat komt omdat ik goed advies wil geven ook al druist het tegen me geloof in.[img:b760664b07]http://www.plaudersmilies.de/happy/mdrbig.gif[/img:b760664b07] beter iemand een goed product adviseren dan alleen maar GeForce roepen omdat ik toevallig een nVidiot ben. In dit geval lijkt mij de Radeon 7500 de beste keuze,. beter nog dan de GeForce 4 MX 440
Link naar reactie
Ik heb alleen maar een slechte ervaring gehad met een niet built by ATI Radeon 7500 nl. die van Club3d. Die liep op veel lagere kloksnelheden (230/180 of zo) en had niet eens een DVI en SVHS uitgang en werd erg karig geleverd...en aangezien er in Nederland geen built by ATI kaarten meer worden verkocht leek mij de GF4MX een betere oplossing omdat je daar vaak veel software e.d. bij krijgt. Ach, het maakt elkaar ook niet zoveel uit 8)
Link naar reactie
Club-3d heeft verschilende R7500 modellen . het model met de DVI en TV-out uitgang loopt wel om de juiste snelheid. vandaar dat ik deze link ook gaf http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=47696&start=0 de Club-3d Radeon 7500 DVI/TV-out (D/T) is voor +/- 125 Euro wel verkrijgbaar en net zo goed als een Built By Ati videokaart. Jij heb net de verkeerde Radeon 7500 gehad van Club-3d
Link naar reactie
Zelf hoor ik ook alleen maar Geforce rond me heen. Niet dat dat wat uitmaakt, maar qua prijs ontlopen zowel de Radeon als de Geforce 4 MX440 en de Geforce 2 Ti elkaar nauwelijks iets. Maar wat is nu bijvoorbeeld het grote verschil tussen de GF4 MX440 en de Geforce 2 Ti? Is de eerste of de laatste nu beter? En ten ten tweede: deze kaarten zitten allemaal rond de 130 euro. Ik zie ook kaartje van Geforce 2 MX200/MX400 32/64 MB voor onder de 100 euro. Wat maakt die dan zoveel slechter? Sorry dat ik er zo weinig vanaf weet, maar beter nu goed gevraagd dan later met de verkeerde kaart te zitten.
Link naar reactie
GF2 (mx) moet je links laten liggen, de 2d kwaliteit en functionaliteit zijn ondermaats. Het voordeel van de Radeon boven de GF4MX is dat de Radeon een DX8 kaart is en de gf4mx dus niet. En volgens mij is de Radeon 7500 sneller (maar let dus op, er zijn verschillende R7500 in omloop :( )
Link naar reactie
De varianten die ik vind van de Radeon 7500 (Club 3D) zijn er 1 van rond de 100 euro en 1 die 20 euro duurder is. Bij de goedkope staat alleen TV en bij de duurdere DVI/TV 64 MB DDR. Kijk bv. eens op maxpc.nl of bluestorm.nl *geen reclame!*. Ik moet dus die duurdere hebben? De 2D kwaliteit is voor mij belangrijker dan 3D op dit moment. Ik ben geen spelletjesfreak en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden (alhoewel, zeg nooit nooit ;-)). Dus 2D moet goed zijn, daar de spellen die ik wel speel vaak ook in 2D zijn (C&C en dat soort spellen) maar een beetje 3D moet de kaart wel aankunnen. Uit de verhalen die ik wel heb kunnen vinden op het web begrijp ik een beetje dat de 2D van de Radeon beter is dan die van de GF kaarten die gemoemd zijn hierboven, maar dat de 3D van de GF kaarten beter is?
Link naar reactie
[quote:8726924e2e="hjs"]. Het voordeel van de Radeon boven de GF4MX is dat de Radeon een DX8 kaart is en de gf4mx dus niet. En volgens mij is de Radeon 7500 sneller (maar let dus op, er zijn verschillende R7500 in omloop :( )[/quote:8726924e2e] Als ik hieruit moet afleiden dat de Radeon 7500 een dx8 kaart is, dan is dit onjuist. De 7 staat voor DX7, de kaart heeft dus geen ondersteuning voor pixel shading e.d. (DX8 functies). :( 8)
Link naar reactie
[quote:5449a53942="den"]De varianten die ik vind van de Radeon 7500 (Club 3D) zijn er 1 van rond de 100 euro en 1 die 20 euro duurder is. Bij de goedkope staat alleen TV en bij de duurdere DVI/TV 64 MB DDR. Kijk bv. eens op maxpc.nl of bluestorm.nl *geen reclame!*. Ik moet dus die duurdere hebben? De 2D kwaliteit is voor mij belangrijker dan 3D op dit moment. Ik ben geen spelletjesfreak en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden (alhoewel, zeg nooit nooit ;-)). Dus 2D moet goed zijn, daar de spellen die ik wel speel vaak ook in 2D zijn (C&C en dat soort spellen) maar een beetje 3D moet de kaart wel aankunnen. Uit de verhalen die ik wel heb kunnen vinden op het web begrijp ik een beetje dat de 2D van de Radeon beter is dan die van de GF kaarten die gemoemd zijn hierboven, maar dat de 3D van de GF kaarten beter is?[/quote:5449a53942] zoals ik al eerder zei moet je de DVI-TV versie hebben die is niet alleen iets duurder maar ook een stuk sneller. de Radeon 7500 en GeForce 4 MX 440 zijn qau 2D gelijk. de Radeon 7500 is qua 3d sneller. de Geforce 2 ti is minder snel in 3d en qua 2d slechter dan de R7500 en de GF4mx440 dus ga voor de Club-3d r7500 met DVI en TV-out
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...