Ga naar inhoud

32 of 16 Mb


Aanbevolen berichten

Ff een klein vraagje Is 16 Mb videokaart nog genoeg voor een film te kijken van pakweg een kwartier tot drie kwartier of moet je daarvoor toch 32 Mb hebben. Dat niet het beeld telkens begint te haperen ? Ik weet dat 32Mb zeer goed is om een speelfilm te gaan kijken, dus ik vraag me af of 16 misschien ook al voldoende was. Het enige spel die ik speel is CIV3, daar lijkt mij 16mb voldoende of zal ik toch 32 Mb moeten nemen ? 3D hoef ik niet, want dat soort spellen en progrmma's gebruik ik nooit. Ik zit nu met een 8mb en dat kan echt niet meer. Groeten, Joris
Link naar reactie
Idd, een TNT 32MB kost hooguit 35 euro en een GF2 32MB MX zal ook niet zo gek veel meer zijn. Die 16MB kaarten voldoen denk ik nu nog wel, maar dan moet je dadelijk als je wat betere videokwaliteit wilt weer een nieuwe kopen. Ga dus gewoon voor een 32MB kaart en BTW Radeons schijnen erg mooi 2D beeld te geven en absolute toppers op beeldkwaliteit en ook niet zo heel duur zijn de Matrox kaarten.
Link naar reactie
Ik kiest toch voor een a-merk. Ik heb gemerkt in mijn omgeving dat de goepdkopere merken ondanks de techn. specifiecaties slechter zijn en sneller het loodje leggen. Daarnaast heb ik ook Linux (zit nu ff in win98)en dan is een bekender merk wel handig. Matrox is een goed merk. De keuze tussen 16 of 32 MB is vooral in de prijs. Met een verschil van 20 euro, wil je graag weten of het die 20 euro wel waard is. Anders kan er meer geld naar de moederbord/processor toe. :) Vandaar de vraag.
Link naar reactie
Ik zou sowieso een Matrox nemen. zeker als je slechts alleen Civ3 speelt. de Matrox G400/450/550 zijn erg goede kaarten voor wat jij doet met je pc. Matrox heeft onovertroffen 2D beeld. daar kan geen ander merk tegenop. een 16MB kaart van matrox is voldoende om films te kijken en Civ3 te doen. wat is de rest van je systeem?
Link naar reactie
voor 440 Euro heb je dit al: Moederbord: ECS K7S5AL (onboard sound en LAN) € 80,- Geheugen: 256MB pc2100 DDR € 60,- CPU: AMD Athlon XP 1900+ € 180,- Videokaart: Club3D ATI Radeon 7500 64mb Dvi en TV-out € 120,- Dit was een voorbeeld van een goed snel en goedkoop systeem met een goeie videokaart en CPU. Voor 650 Euro kan je dus nog meer. voor de laagste prijzen kijk je op www.tweakers.net/pricewatch
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...