Ga naar inhoud

New Detonators!


Aanbevolen berichten

[b:e1273cc926]29.60 drivers[/b:e1273cc926] [quote:e1273cc926]FDRSoft got a new leaked NVIDIA Detonator driver, version [b:e1273cc926]29.60.[/b:e1273cc926] This version supports all NVIDIA cards from RivaTNT up to the GeForce 4 line. Mobile GeForces are supported as well ! You can get the driver at our download database, however remember this is a leaked driver. No words on performance/compatibility yet. Update: and NVIDIA released the 29.42 WHQL drivers which we posted last week as official reference driver @nvidia.com Of course all drivers are available in our download section [img:e1273cc926]http://guru3d.com/-/20020611-01.jpg[/img:e1273cc926][/quote:e1273cc926] Ik heb ze al gedowload tests volgen nog
Link naar reactie
  • Reacties 224
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e99eaa1f73="VTec"]nVidia heeft nu ook de 29.42 drivers online gegooid (ongetwijfeld uit nieuws) ;)[/quote:e99eaa1f73] Ja Vtec dat is heeeeel oud nieuws ;) straks ga je ook nog vertellen datnVidia donderdag wat aan te kondigen heeft ;) Btw, dat is waarschijnlijk een nieuwe API.
Link naar reactie
[quote:07c5142732="SkinnerEd"][quote:07c5142732="VTec"]nVidia heeft nu ook de 29.42 drivers online gegooid (ongetwijfeld uit nieuws) ;)[/quote:07c5142732] Ja Vtec dat is heeeeel oud nieuws ;) straks ga je ook nog vertellen datnVidia donderdag wat aan te kondigen heeft ;) Btw, dat is waarschijnlijk een nieuwe API.[/quote:07c5142732]Toch ook weer niet heeeeel oud nieuws ? :)
Link naar reactie
De geruchten die ik gevolgt heb duiden op een compiler en niet echt een nieuwe API. De bedoeling is dat je in een door nVidia geleverde programming environment gaat programmeren. Daarna kun je door de ingebouwde compiler porten naar DirectX of openGL met de nodige optimalisaties voor... esspecially nVidia hardware ;) Als het open source zou worden dan zou in principe elke fabrikant een eigen compiler kunnen toevoegen waardoor bijvoorbeeld Matrox met displacement mapping niet hoeft te wachten op DirectX 9. Dit betekend dus dat er meer vrijheid is voor de hardware fabrikanten om sneller hun functies in de software te integreren. Dit betekend dus dat men niet meer gebruik hoeft te maken van DirectX SDK van Microsoft... of speciaal in openGL de Matrox extensies moet gebruiken om HDM te krijgen. De Compiler regelt het allemaal :) nVidia moet alleen wel de developers er van overtuigen dat hun "engine" beter is dan de Quake 3 waar nu iedereen gebruik van maakt. Opzich is het wel een gunstig moment om een ontwikkel omgeving te lanceren. Doom 3 en UT2 zijn toch nog niet vrijgegeven. Maar nogmaals, dit hoeft niet waar te zijn..
Link naar reactie
Nou dat nou misschien beter zijn, dan hebben de devs er minder werk aan. Hieruit blijkt toch wel de grote knowhow van nVidia op software gebied. Ik heb wel eens een filmpje gezien van nV, daarin zeiden ze: "we zijn een softwarebedrijf en bouwen daar pas later hardware omheen".
Link naar reactie
Het voordeel voor een software ontwikkelaar is dat er nog maar in 1 omgeving gewerkt hoeft te worden en er toch een applicatie uitrolt die geschikt is voor ATI, Matrox en nVidia... Dus eigenlijk zou dat juist ideaal zijn om sneller de nieuwe functies te integreren. OpenGL 2.0 komt dacht ik deze herfst, dus daar kan het dan mooi op aansluiten. Overigens gaat openGl ook al een beetje die kant op. Verschillende compilers maken de software geschikt voor diverse hardware.
Link naar reactie
Hier nog iets wat met de Topic heeft te maken (niet dat ik het onderwerp niet itteresant vind waar jullie het over hebben in tegendeel ik ben erg benieuwd wat nVidia gaat brengen morgen met hun API) [quote:c100dbefd0]Lately the Inquirer has come under fire by not only our readers but by other Internet news sites for its story about the release of the Nvidia 30.xx drivers. Also there have been other stories posted by them that were breaking news that did not turn out to be true. So is the Inquirer guilty of posting fiction and not fact. As a news poster myself I thought I would give you my take on this. Here at Guru3d we have all been told by Hilbert to post a story after we check the source and look into the facts as best we can and yes sometimes the source is the Inquirer. But there have been times that I was tempted to jump the gun to be the one to break the story first its hard not to. Some times we get a rumor and it looks to be a good lead at the time and no one else has broken the story yet so we check the facts and try to determine if it will be more then just a rumor and if it looks like we have enough facts to support the rumor we post it as a news story. That’s how it works most all news stories start out as nothing more then a rumor. It’s collecting facts and confirming sources that turn the rumor into a news story. Now not 100% of the news we post here at Guru3d is going to be 100% correct 100% of the time but we try to make sure we have the facts to support our stories and we update any story that is found to not be true with the true facts as they are made available. To put your minds to rest if I do a story that is quoted from the Inquirer I look into it to see if the facts support the story and I know the rest of us here do the same. Always remember if we find a story that is not correct we will correct it ASAP. As for the Inquirer I for one will continue to use some of their stories from time to time because over the years they have provided some very good breaking news. I do not think that the Inquirer is deliberately posting fake story’s just to get more people to read there news. I am sure they know in the end that would have a negative affect on there credibility and drive away readers. What I see happening is yes they have made some mistakes but it’s most likely the pressure on their news posters to break a really big story first. It happens everywhere and I am sure after the how much flack they have taken on the Nvidia 30.xx driver story the news posters at the Inquirer have been told to check there facts better in the future.[/quote:c100dbefd0] Bron: www.guru3d.com Ik zei toch dat "The Inquirer" een slechte Bron was!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
NIEUWE DRIVERS [b:e69d410d09]29.80[/b:e69d410d09] WHQL [quote:e69d410d09]Gainward is distributing new detonator drivers. They are available for all Windows Operating Systems and are also WHQL'ed. All videocards and OS'es supported. Driver dated 05/24/02 - 24th of May 2002, tested and certified by Windows Hardware Quality Labs (WHQL), All nVidia cards to date supported, full multi-language support, nView support present, Win2k/XP driver not compatible with old Refresh Rate Fixes - use RivaTuner 10.2 instead, Unofficial release - not supported by NVIDIA! [url=http://www.guru3d.com/files/detonator/]download drivers[/url] Remember, if you are going to give them a try, then properly remove/uninstall your current driver set. I have opened up a forum thread dedicated to these drivers, if you like to share your experiences on them then [url=http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?&threadid=30890]click here.[/url] [img:e69d410d09]http://www.guru3d.com/-/20020624-04.jpg[/img:e69d410d09][/quote:e69d410d09] Ik heb nog niet eens de 29.60 drivers getest. maar ik zal binnen kort eens de 29.60, 29.80 en de Via4in1 4.40a drivers eens testen met 3dmark2001se
Link naar reactie
[quote:ceb4dc3bc1="SkinnerEd"]Ik heb ze draaien, de aniso regs staan weer ergens anders zodat nou rivatuner en nvhardpage niet meer werken. Verder nog niet echt getest. Volgens de....Inquirer binnenkort 302x drivers ;)[/quote:ceb4dc3bc1] Het word tijd at er een nieuwe rivatuner komt. deze is nu ook al weer een maand oud of zo. hou alsjeblieft op met de inquirer en ze 3x.xx drivers ;)
Link naar reactie
[b:0320588049]Hier weer een nieuwe test van de [color=red:0320588049]Rode Draak[/color:0320588049][/b:0320588049] [img:0320588049]http://www.livejournal.com/img/mood/growf/dwaggins/devious.gif[/img:0320588049] Dit keer met de volgende drivers [b:0320588049]29.42 (die van nvidia.com) 29.60 29.80[/b:0320588049] Aan het einde heb ik de Via 4in1 drivers 4.40 meegenomen in de test Vergeleken met Anisothropische filtering op level 4 (tap 32) Dit omdat dan de test zwaarder was en de verschillen eerder duidelijk zouden zijn. Plus dat ik zo goed als altijd speel met de aniso op level 4 De test setup was als volgt (voor alle 3 de tests) [color=darkred:0320588049][i:0320588049]AthlonXP 1800+ @1644mhz (11,5x143) 1 reep van 512 mb PC2700 Corsair cas 2 2-5-2-1T (alles Max dus) Leadtek GeForce 4 ti 4400@ 300/620 3dmark2001se build330 default benchmark alles 3x getest. Rivatuner 2 RC 11 Via 4in1 4.37 (standaard in WinXP) DirectX [b:0320588049]9[/b:0320588049] (beta 1)[/i:0320588049][/color:0320588049] Hierbij de scores: Directx 9 Beta 1 met 29.42 WHQL drivers [b:0320588049]7658[/b:0320588049] http://service.madonion.com/compare?2k1=3804101 DirectX 9 beta 1 met 29.60 beta drivers [b:0320588049]7761[/b:0320588049] http://service.madonion.com/compare?2k1=3804215 DirectX 9 beta 1 met 29.80 WHQL drivers [b:0320588049]7749[/b:0320588049] http://service.madonion.com/compare?2k1=3804810 Als laatste heb ik de Via 4in1 4.40 driver geinstaleerd en getest met de 29.80 drivers. DirectX 9 beta 1 Aniso level 4 (29.80 beta & Via 4in1 4.40) [b:0320588049]7739[/b:0320588049] http://service.madonion.com/compare?2k1=3804934 [i:0320588049][b:0320588049]Conclusie:[/b:0320588049][/i:0320588049] de 29.60 en de 29.80 zijn weer ietsje sneller voor de GeForce 4 Ti onderlinge verschillen tussen deze 2 zijn minimaal en dus te verwaarlozen de Via 4.40 drivers geven weer een iets lagere score (10 punten) Maar dat is ook zo laag dat dat te verwaalozen is. Ik laat voorlopig de 29.80 en Via 4.40 drivers staan op me pc. Advies voor de GeForce 4 ti eigenaren: laat de 29.42 drivers gewoon staan als je die heb. ben je niet vies van Beta's instaleer dan de 29.60 driver dat is de snelste (in 3dmark2001se). De Via 4.40 drivers kunnen geen kwaad, maar hebben qua perforamce geen nut, dus gewoon laten liggen als je geen stabiliteits problemen heb met je pc. Let op. ik heb een KT266A chipset en resultaten met andere VIA chipsets kan natuurlijk anders uitpakken!! Dowload Rivatuner en de 29.60 of 29.80 drivers @ www.guru3d.com Via 4in1 4.40 @ www.viahardware.com [b:0320588049]PS.[/b:0320588049] DirectX [b:0320588049]9[/b:0320588049] (beta 1) draait nu ruim 1 maand op mijn systeem nog steeds niet voor probelemen gezorgd. erg netjes voor een beta product! [color=darkred:0320588049][i:0320588049]Disclaimer: De door mij behaalde scores en door mij gedane conclusie gaat voor mijn PC op en kunnen op andere systemen dus verschilend uit pakken![/i:0320588049][/color:0320588049]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...