Ga naar inhoud

New Detonators!


Aanbevolen berichten

dat zegt helemaal niets. de 30.xx en 31.00 drives zijn ook beta en werken prima. maar er ja het zijn idd beta drivers ik heb net de 40.41 nog een keer geinstaleerd. alleen nu naast deinstlatie in hardware eigenscappen ook nog een keer gedeinstaleerd in software eigenschappen van het configuratie scherm. daarna de 40.41 drivers geinstaleerd. de run32dll.exe Bug is weg Ik kan nu de nieuwe nVidia control panel wel bekijken. ziet er wel mooier uit en de bediening vind ik beter Me refresh probleem heb ik met het eerder genoemde stukje software opgelost. toch ben ik nog niet helemaal tevreden over de beeldkwaliteit. ik kijk het echter nog een paardagen aan. Warcraft III ziet er prima uit met 1024x768x32 Aniso tap 32 (x4) en alles gfx op MAX :D
Link naar reactie
  • Reacties 224
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:f2806c42d6="Red Dragon"]dat zegt helemaal niets. de 30.xx en 31.00 drives zijn ook beta en werken prima. maar er ja het zijn idd beta drivers[/quote:f2806c42d6]Tja, probleem bij BETA drivers is dat het bij de ene prima werkt en bij een andere weer veel problemen geeft. Ik kom toch vaak tegen (prive als op werk) dat vaak de WHQL drivers toch vaak de positieve draai kunnen geven bij eventuele problemen. Zelf werkte ik hiervoor met de 30.82 WHQL drivers van nVidia (zijn niet beta) en ik ben me er van bewust dat wanneer ik de 40.41 installeer er meer kans op problemen is.
Link naar reactie
[quote:a528081037="Red Dragon"]ja de hele 30.xx serie en de 31.00 zijn prima drivers. maar de 40.41 zijn ondanks hun hoge performance winst brakke drivers. dat had toch anders gekunt vind ik. Edward heb jij de 40.41 nog niet getest dan? jij kan makkelijk 13.500 punten of meer halen. ik had 800punten winst met deze drivers[/quote:a528081037] Ik heb een rage128 nou in afwachting van de R9700 die onderweg is uit de VS.
Link naar reactie
[quote:fd95496211="VTec"][quote:fd95496211="Red Dragon"]dat zegt helemaal niets. de 30.xx en 31.00 drives zijn ook beta en werken prima. maar er ja het zijn idd beta drivers[/quote:fd95496211]Tja, probleem bij BETA drivers is dat het bij de ene prima werkt en bij een andere weer veel problemen geeft. Ik kom toch vaak tegen (prive als op werk) dat vaak de WHQL drivers toch vaak de positieve draai kunnen geven bij eventuele problemen. Zelf werkte ik hiervoor met de 30.82 WHQL drivers van nVidia (zijn niet beta) en ik ben me er van bewust dat wanneer ik de 40.41 installeer er meer kans op problemen is.[/quote:fd95496211] Dat ben ik wel met je eens. Met WHQL drivers heb je idd zo goed als nooit problemen. Het is wachten op 4x.xx drivers die WHQL zijn.
Link naar reactie
Hier de Refreshfix in de 40.41 drivers [quote:e75838103f]The new Detonator 40.41 drivers have some new hidden features like a Refesh Rate Override page, AGP settings page and a page that shows the GPU tempature (was not able to enable that one yet). Just put the following in notepad and save is as a .reg text file. REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARENVIDIA CorporationGlobalNVTweak] "Coolbits"=dword:ffffffff "NvCplEnableHardwarePage"=dword:00000001 "NvCplEnableAGPSettingsPage"=dword:00000001 I also made a little registry patch myself and placed it on the file-server. You can grab it in the detonator drivers section which is [url=http://www.guru3d.com/files/detonator/]right here.[/url] [img:e75838103f]http://www.guru3d.com/uploads/20020830-04.jpg[/img:e75838103f] [img:e75838103f]http://www.guru3d.com/uploads/20020830-05.jpg[/img:e75838103f] More information about this can be found in our RivaTuner support forum which is [url=http://www.guru3d.com/forum/forumdisplay.php?&forumid=18]right here[/url][/quote:e75838103f]
Link naar reactie
[quote:c5c6ad7c79]Brian Burke, has seen our posts in regards to the acceleration in scores in 3DMark2001 and everything else just a minor improvements. Well Mr. Burke has shed some light on the subject of "Why!" the increases are happening. I think they should of added this explaination to the release notes. It would of at least clarified why the increases are happening. Here is what Mr. Burke from Nvidia has to say with regards to our Detonator 40 nagging: [quote:c5c6ad7c79]A lot of the improvements in performance are due to improved efficiency in the driver code that effect vertex and pixel shaders. That is why the jump in Nature. A big jump can be seen in Aquanox, too, another app that uses vertex shaders and pixel shaders. Apps that use pixel and vertex shaders also just happen to be the ones that are popular for benchmarking. Games that do not use vertex and pixel shaders may not see as significant of an improvement as games that do. Brian Burke NVIDIA Corp[/quote:c5c6ad7c79].[/quote:c5c6ad7c79] Weten we dat ook weer :D de drivers zijn dus idiaal voor GeForce 3 en GeForce 4 ti kaarten en voor al de andere heb je er niet zoveel aan.
Link naar reactie
Opmerking over deze detonators, ik liep dus tegen een raar probleem aan op de 1 of andere manier is het (voor mij tenminste) niet meer mogelijk om m'n brightness in UT in te stellen, je krijgt het gevoel alsof je met een nacht missie bezig bent :wink: Ben dus wat aan het rommelen geweest maar geen oplossing, terug naar 29.42 dus
Link naar reactie
goed, even over dat overclocken! Toen ik mijn GF4TI4200 kocht heb ik een progje erbij gekregen, winfox 2. Buiten het feit om dat het een interface heeft voor een 3 jarige, schijn je er ook mee te kunnen overclocken. Het geeft een Graphics en memeory clock aan. Deze heb ik nu op 324-642 gezet. Is dit hoog? Kun je trouwens met riva tuner meer opties bedienen ofzo? En kan het zijn dat door het nieuwe installeren van die NvidiaXP detonator op eens mijn beeld bevriest bij het kijken van een DVDtje??? Het geluid gaan gewoon door. Xp had opeens ook een hoop problemen bij het opstarten.....kun bepaalde Ddll bestandjes niet vinden etc.
Link naar reactie
[quote:10a0323f61="kajutsa"]324/642 :o Met de Leadtek? Zeker de ti4200 64MB? Lijkt me sterk dat jij met 128MB aan 642MHz komt... Maargoed... rivatuner is heel handig om te downloaden... anisotropische filtering en FSAA regel ik daarmee en ik heb met daar progie ook mijn Leadtek OC'ed![/quote:10a0323f61] men kijkt in zijn sig en daar staat: Leadtek GF4 ti4200 64MB ;)
Link naar reactie
324/642 is heel erg hoog. vooral de Core is erg hoog. mijn weilen ti 4400 kwam niet verder dan 310 core. en 642 geheugen is ook niet slecht ter vergelijking: ti 4200 128mb: 250/444 ti 4200 64mb: 250/500 ti 4400: 275/550 ti 4600: 300/650 xiliduur ti 4200: 324/642 dat is dus sneller dan een ti4200. mag je heel erg tevreden over wezen!
Link naar reactie
nou zo tevreden ben ik al niet meer! Heb ook maar eens die 3dmark2001 gedownload. Liep ie vast bij dat natuur gedoe. Dus mischien toch wel een stukje "overdone". Heb hem nu wat lager gezet en nu doet ie het weer! Kwam trouwens op 11077. Staat nu op 302/583. Volgens mij was ik verkeerd begonnen. Het moet volgens mij steeds hoger tot ie rare dingen gaat doen, vastlopers etc. Ik had het anders om gedaan :oops: In het bios heb ik de cpu/pci frequency op 135/34 staan. Dat is de Bus snelheid van het geheugen neem ik aan? Wat is trouwens de meest betrouwbare detonator? Aangezien die 40.xx voor een hoop problemen zorgde. red dragon; rot voor je van die kaart!
Link naar reactie
enneh nog een vraagje . Kan het zijn dat ik de cpu multyplyer in mijn bios kan verhogen zonder ooit iets aan mijn cpu gedaan te hebben???? Ik heb em gewoon op manuel gezet en toen op 12,5. Ik dacht dat dat allemaal gelocked was? j 12,5 x 135 = 1687....toch???? het is trouwens een[u:4c0aff9c93] 1800XP [/u:4c0aff9c93]en geen 1700 zoals in mijn sig. staat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...