Ga naar inhoud

geforce2gts merken


Aanbevolen berichten

Er bestaan nogal wat geforcekaarten hé, maar mijn kaart heet powercolor, een merk dat niet zo bekend is maar een nvidia chipset heeft. Zeggen jullie het is een geforce2gts met nvidia chipset dus geforce is geforce het merk doet er niet toe. Of had ik beter (een duurdere maar misschien betere kaart)eene creative (of een ander merk als asus) gekocht? Groetjes, Peter
Link naar reactie
Maakt wel uit. Leadtek en Gainward bouwen de beste kaarten, daarna komen bedrijven als Point of View, Asus, Club3D en MSI. Hoewel Club3D hard op weg is om richting de bovenkant te gaan met de mainstream GeForce en Radeon chipsets. Aan de onderkant van de GeForce kaarten bengelen, Sparkle, Creative en PowerColor. Ben er vast een aantal vergeten maar dit zijn de belangrijkste.
Link naar reactie
[quote:22bf72502f="Marcel de Reus"]Ja je mist Chaintech, waar zit die? BTW MSI=Creative waarom dan verschillende plaatsen in jouw lijstje?[/quote:22bf72502f] MSi levert betere software bij de kaarten en meer randapparatuur zoals 3D brillen en kabels, Video-uit/in. Chaintech is niet zo bekend in Nederland daarom heb ik het niet genoemd. De SE versies van Chaintech kun je tussen Leadtek en Gainward plaatsen, de rest gewoon in cat.2. Creative heeft niks te bieden.
Link naar reactie
[quote:96866fb061="Ruud de Wit"]Waar is dit lijstje op gebaseerd ? performance ? compatibiliteit ? prijs /prestatie ? meegeleverde software ? opties ? service en garantie ? alfabet ? :wink:[/quote:96866fb061] Op mijn persoonlijke ervaringen en geleverde extra's zoals software, tweakability en componenten keuze in combinatie met koeling.
Link naar reactie
Voor mij gaat het enkel om het aantal frames per second in een resolutie van minstens 800x600x32bit zou er daar verschil tussen merken in zitten? Hebben jullie bewijzen dat bv.powercolor (mijn kaart) en een merk van bv.asus slechter is? BTW overclocken van een grafische kaart maakt dat veel uit, is dat gevaarlijk en moeilijk of is het gemakkelijk zelf te doen.
Link naar reactie
[quote:a40a8aa633="Slashhead"]Op 800x600 zul je geen verschillen merken in de grafische kaarten. overklokken heeft op een dergelijke resolutie ook geen zin, tenzij je een Athlon 3000+ processor hebt :P[/quote:a40a8aa633] Excuseer, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Trouwens als alles zo goed ging zou ik geen bericht verstuurd hebben. Bij Colin Mcrae2 merk ik dat het meest. ik kan dat spel gewoon niet spelen zonder slowdown. Ik vraag me dan af of het aan mijn geforcekaart ligt systeem amd1333tb fsb266 256mb ddr-geheugen asusa7a266 geforce2gts64mb ddr
Link naar reactie
[quote:dbde4092ca="peter123"][quote:dbde4092ca="Slashhead"]Op 800x600 zul je geen verschillen merken in de grafische kaarten. overklokken heeft op een dergelijke resolutie ook geen zin, tenzij je een Athlon 3000+ processor hebt :P[/quote:dbde4092ca] Excuseer, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Trouwens als alles zo goed ging zou ik geen bericht verstuurd hebben. Bij Colin Mcrae2 merk ik dat het meest. ik kan dat spel gewoon niet spelen zonder slowdown. Ik vraag me dan af of het aan mijn geforcekaart ligt systeem amd1333tb fsb266 256mb ddr-geheugen asusa7a266 geforce2gts64mb ddr[/quote:dbde4092ca] Vergeet de eerste zin
Link naar reactie
Slowdown? Tja, dat het beeld schokt (in de bochten vooral) dat de framerate sterk op en af gaat (ook bij andere spellen). Score bij 3dmark2001se(demo): 3670, niet geweldig hé. Maar nogmaals de vraag: zou de framerate dan constanter kunnen zijn bij een ander merk dan powercolor. En als je kijkt naar mijn systeem zou dat niet mogen :(
Link naar reactie
[quote:dceb495339="peter123"]Slowdown? Tja, dat het beeld schokt (in de bochten vooral) dat de framerate sterk op en af gaat (ook bij andere spellen). Score bij 3dmark2001se(demo): 3670, niet geweldig hé. Maar nogmaals de vraag: zou de framerate dan constanter kunnen zijn bij een ander merk dan powercolor. En als je kijkt naar mijn systeem zou dat niet mogen :([/quote:dceb495339] 3670 is redelijk normaal voor dergelijk niet overgeklokt systeem. Die slowdowns liggen niet aan je Videokaart merk (powercollor) waardoor de slowdowns komen weet ik niet precies het kan door een te langzame videokaart maar dan nog ligt het niet aan het merk maar meer aan de kaart in het algemeen. ik weet echter niet hoe zwaar die games zijn omdat ik geen race games speel. andere drivers geprobeerd? lagere instellingen in de game?
Link naar reactie
Hallo, de beste resolutie om games te spelen is in mijn ogen 1024x768 32bits kleur lager wil ik niet gaan hoor. En ik moet zeggen dat mijn Geforce2GTS daar bij sommige spellen zoals colin mcrae2 en Tony Hawke3 het daar behoorlijk lastig mee heeft. Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp daar mijn systeem en mijn drivers up to date zijn
Link naar reactie
Op mijn GF2 TI64 (Asus) draaien alle nieuwe spellen (bv. GTA3, THPS3)perfect op 1024*786*32. Ik denk dat het komt door de driverupdates die ik regelmatig doe vanaf bv. de microsoft site. Het lijkt er niets mee te maken te hebben maar door hun updates lopen verschillende spellen een stuk beter.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...