Ga naar inhoud

Welke grafische kaart?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat je het beste voor de Ati Radeon 8500le of 9000 kan gaan, zoals Hu'uruun al aangeeft. Een Ti 4200 kan ook maar is duurder en een beetje aan de zware kant voor een P3 800 Ik ben het echter niet met Gerben eens dat een Radeon 8500 overkill is op een PIII 800mhz. Je haalt inderdaad niet alles uit de kaart maar er is nog geen sprake van Overkill.
Link naar reactie
Ben ik met Red Dragon eens. Ik had ook bijna een R8500 gehad en mijn pc heeft mindere specs dan die van de topicstarter. Het enige was dat geen enkele Ati met mijn mobo wilde samenwerken. Nu zit ik met een Ti4200 en ik moet zeggen: dat is een hele vooruitgang vergeleken met een TNT2 ? :D Je haalt er niet alles uit, maar overkill is het zeker niet. En al die spellen kun je spelen. Ik speel F12002 op 800x600 met alles op maximum aan detail, loopt soepel. Nog geen hogere resolutie geprobeerd. Dus ga gewoon voor een R8500, R9000 of een Ti4200. Het is maar net waar je voorkeur ligt en wat goedkoop is. :)
Link naar reactie
Ligt er aan, - Wat is je budget? - Als je over niet zo'n lange tijd wil upgraden kan je best een iets te snelle kaart kopen en heb je wat aan ná je upgrade :P Videokaarten die in aanmerking komen voor jou systeem zijn denk ik: - Ati Radeon 8500 Le/Pro - Ati Radeon 9000/Pro - Ati Radeon 9500/Pro (is wel wat duur maar een topkaart en vaak sneller dan de GF4 Ti4600 - GF4 Ti 4200 - GF4 Ti 4400 Als ik jou was zou ik voor de Ati 8500 of GF4 ti4200 kiezen.. met een klein beetje voordeel naar de GF4 ti4200 omdat ie ietsje sneller is en erg goede overklokkers zijn :P
Link naar reactie
[quote:6c9d6364fb="Bosje"]voor een P-III 800 zou ik zeggen, neem de geodkoopste[/quote:6c9d6364fb] beetje kort door de bocht, want het goedkoopste is een TNT2, schiet niet echt hard op lijkt me :D Het heeft inderdaad geen zin om het nieuwste van het nieuwste te kopen, maar iets wat tussen budget en top in zit...
Link naar reactie
[quote:9418a0b66d="Eddey"][quote:9418a0b66d="Bosje"]voor een P-III 800 zou ik zeggen, neem de geodkoopste[/quote:9418a0b66d] beetje kort door de bocht, want het goedkoopste is een TNT2, schiet niet echt hard op lijkt me :D Het heeft inderdaad geen zin om het nieuwste van het nieuwste te kopen, maar iets wat tussen budget en top in zit...[/quote:9418a0b66d] eens met je Eddy, maar ik bedoelde de goedkoopste vd de genoemde kaarten ATI 8500-9000 en evt TI4200
Link naar reactie
[quote:2f51d2e91d="AdBremmer"]Onder de indruk van het aantal reacties! Heb vanmiddag de 9000 PRO besteld. Iedereen hartelijk dank voor zijn advies!![/quote:2f51d2e91d] Je zal er geen spijt van hebben. Sinds een week heb ik er eentje en snel en mooi. Download maar alvast de demo van No One lives Forever 2 en zet alles op HIGH. Je weet niet wat je ziet
Link naar reactie
voor de benchmark bedoelen ze www.madonion.com, en download daar 3DMark2001SE build 330. btw : mijn ATI is van het merk Sapphire. vooraf de oude nvidia driver gedeinstalleeerd. Nieuwe kaart erin en drivers laden. Hij deed alles in 1 keer. Nog niets negatiefs over dit merk, hooguit dat hun hoempage soma wat traag is ook met ADSL Basic
Link naar reactie
[quote:d036958162="2FAST"]Als ik jou was zou ik voor de Ati 8500 of GF4 ti4200 kiezen.. met een klein beetje voordeel naar de GF4 ti4200 omdat ie ietsje sneller is en erg goede overklokkers zijn :P[/quote:d036958162] Ondanks dat de topicstarter al een kaart besteld heeft: De POV is dus de beste 'overklokbare', vanwege zijn 3.3ns geheugen ;)
Link naar reactie
De topic starter heeft inmiddels zijn kaart gekocht en het is redelijk bekend hier dat de POV goed is over te klokken. Sterker nog we hebben daar een [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=76365]aparte topic[/url] voor. Om te voorkomen dat er in een reeds opgeloste vraag nog meer off-topic en overbodige zaken worden gepost gaat deze op slot.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...