Ga naar inhoud

Grote problemen met nieuwe GF4Ti4200


Aanbevolen berichten

Heb zojuist mijn nieuwe videokaart GF4Ti4200 in mijn comp gestopt. Drivers geinstaleerd, en al het andere nodige. Daarna Serious Sam erop gezet. Zomaar ineens zat de pc MUUR vast. De reset knop deed het ook niet meer, dus comp uitgezet. Bij het opstarten deed hij niets meer, fan draaide wel maar verder niets. De diagnose leds, vertelden dat het goed mis was. processor kapot of niet juist geinstaleerd. De bios met het jumpertje gereset, comp starte weer op. een tijdje laten staan, en niets aan de hand, totdat ik weer een spelletje opstarte en het zelfde probleem. GF4Ti4200 eruit gehaald, en de oude er weer in. Deze doet nu prcies het zelfde, pc start op maar op het moment dat windows de driver wil instaleren loopt hij MUUR vast. Wat is hier aan de hand. En wat kan ik eraan doen. Syteemspecs: amd athlon 1200 msi k7t pro2-a (via kt133) 768mb intern oudevideokaart is een Matrox G400 windows 2000 prof (engelstalig)
Link naar reactie
Ik hoop niet dat ik dalijk deze probleempies kan verwachten met mijn MSI K7T turbo2... aangezien we dus hetzelfde mobo hebben! :( Ik ben ook van plan een Geforce4 ti4200 aan te schaffen! Ik zou idd een proberen de bios te flashen! Als het probleem dalijk verholpen is, wil je dan vermelden hoe je het hebt verholpen? Misschien dat ik er dan nog wat aan heb. :)
Link naar reactie
Klinkt als een probleem met de AGP aansturing of zo. Probeer de nieuwste Bios op je moerderbord te zetten probeer zoals BA zegt Windows 2000 opnieuw te instaleren. vervolgens nieuwe drivers 29.40 voor windows2K/XP en de Via 4in1 4.37 drivers ([b:aa442fb968]geen [/b:aa442fb968]4.38 of 4.39)
Link naar reactie
[quote:e399609c77="anthony2u"]ja, maar eigenlijk zou hij geen problemen moet hebben met een nieuwe videokaart! Het zou alleen een kwestie moet zijn van drivers opnieuw instaleren...[/quote:e399609c77] zeker veel ervaring met videokaarten omwisselen met Windows 2000? ;) :) helaas is het waar wat Slashhead zegt. is wel het beste. doe ik overigens ook met een nieuw moederbord
Link naar reactie
[quote:a15ecbe06f="Slashhead"]Nieuwe videokaart is verse Windows. :)[/quote:a15ecbe06f] Hey dat moet ik ook eens proberen, misschien krijg ik betere resultaten :D Ik heb trouwens nog een CDtje van Win XP pro, misschien kan ik me die installeren in he weekend :D . Zo ja dan krijgen jullie resutaten. :)
Link naar reactie
Ik heb als tester al heel wat videokaarten in mijn PC gehad. Ik heb nu een image gemaakt van een kale Windows XP die ik elke keer laad wanneer ik weer een kaart moet testen. Werkt veruit het beste. Met het un-installen van de kaart blijft altijd troep achter dat vroeg of laat voor grote/vage problemen zorgt.
Link naar reactie
[quote:c082762988="micky.g"]je kunt toch verwijderen met detonator destroyer? of blijft er dan ook wat achter? dacht dat matrox ook zo'n tooltje had.[/quote:c082762988] Het probleem is vaak ook de extra tools die je gaat gebruiken voor het overklokken of het tunen van de kaarten. Sommige tools blijven actief en dat is vervelend als je dan net met een Radeon kaart werkt. Rivatuner is dan niet zo handig :lol: Verder presteren kaarten beter (behalve op MSI moederborden ;) )wanneer ze op een schoon systeem worden getest.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...