Ga naar inhoud

Wat voor videokaart raden jullie mij aan op dit systeem


Aanbevolen berichten

Asus A7A266 Amd 1,2 Ghz 448Mb Sdram,AsusV7700 Gf2Gts 32mb. Ik wil mijn videokaart vervangen voor een moderner exemplaar. Als ik nu Benchmark met 3dmark 2001Se,kom ik tot rond de 3500 punten. Kan ik dit veel verbeteren door de grafische kaart te vervangen? Of ben ik misschien meer gebaat bij een cpu upgrade? Ik zie tegenwoordig scores van meer dan 10.000 punten. Welke kaart kan ik het beste nemen?Dus de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Ik hoor het graag!Alvast bedankt. Gr.Mark.
Link naar reactie
Ik denk dat je in dat systeem het beste een GF3 ti200 kan zetten. Als je eeen GF4 ti4200 erijn zet is dat gewoon overkill en je hebt al een GTS en daar precies netjes tussen licht de ti200. Is een niet zo heel dure kaart (ongeveer 170 euro) en lekker snel. Ik heb ook eens een 128 MB versie gezien bij www.eynstein.nl , maar wat die kost weet ik niet. Normaal zijn ze 64 MB, maar als je voor niet teveel xtra een 128MB kunt kopen zou ik dat doen.
Link naar reactie
Ik heb ff bij alternate zitten kijken(Das nie zo héél ver rijden). Daar kost een Gf3Ti200 van Asus € 215,00.Als ik er dan ook een Amd XP 1800+ bijkoop(die kost € 155,00) ben ik totaal € 370,00 kwijt.Voor € 399,00 heb je ook een Gf4Ti4400 met 128 mb geheugen,ook van Asus. Waar zou ik meer bij gebaat zijn? Ik kweet trouwens niet eens of mijn mobo een Xp 1800+ ondersteund. Mijn plank is dus een Asus A7A266. Owja,wat is precies het verschil tussen een Gf3Ti200 en een gf3Ti500? Het prijsverschil is wel enórm.Een Ti500 kost € 479,00. Is ff € 264,00 méér dan een Ti200! Ik hoor het wel. Gr.Mark.
Link naar reactie
Ik zou dan een GF4Ti4400 nemen. Je kunt dan ook nog overwegen om een GF4Ti4200 128MB te kopen, die is bijna net zo snel alleen stukken goedkoper. Een snellere proc is minder belangrijk dan een goede videokaart. Met 1200MHz maak je zat fps'en. Je haalt niet de max, maar dat is niet echt heel erg. En vergeet die GF3, die kaart is niet meer van deze tijd...
Link naar reactie
Hij haalt alleen niet de maximale fps met zo'n kaart en dat is geen enkel probleem. Daarom is het nog geen overkill. Overkill is pas als je een dergelijke kaart op een AMD 600 zou zetten of iets dergelijks. Ondertussen profiteert hij wel van de nFiniteFX2, goede FSAA en aniso :)
Link naar reactie
[quote:e0e46f5ac2="Marcel de Reus"]Ik denk dat je in dat systeem het beste een GF3 ti200 kan zetten. Als je eeen GF4 ti4200 erijn zet is dat gewoon overkill en je hebt al een GTS en daar precies netjes tussen licht de ti200. Is een niet zo heel dure kaart (ongeveer 170 euro) en lekker snel. Ik heb ook eens een 128 MB versie gezien bij www.eynstein.nl , maar wat die kost weet ik niet. Normaal zijn ze 64 MB, maar als je voor niet teveel xtra een 128MB kunt kopen zou ik dat doen.[/quote:e0e46f5ac2] Mijn gf3ti200 koste 160euro dat is dus zo'n alles er op en d'r aan,analoge aansluiting, dvi, tvout, 128MB en er zit een VPE(videoprocessingengine) op, dit laatste betwijfel ik want in de mei editie van C!T staat een videokaarten test en bij de functies van de gf3ti200 staat bij vpe, nee. Dus daar ben ik niet zeker over.
Link naar reactie
Zo,ik ben net bij Informatique geweest.Wilde een Leadtek Gf4Ti4400,maar die hadden ze niet meer,terwijl op hun site stond dat ie nog op voorraad was.Toen heb ik maar een Leadtek Gf4Ti4600 genomen,dat was de enigste die ze nog hadden.Hij heeft 128 Mb geheugen. Heb'm er net snel ff ingezet en 3dmark 2001se gedraaid.Ik zat echt met open mond te kijken.Alle tests deed ie nu.'T is echt héél wat anders dan een Gf2Gts.Daar haalde ik met de nieuwste detonator drivers rond de 3800 mee.Nu net 7650,maar dus wel gewoon met een Amd 1,2 ghz,want ik had geen geld meer over voor een 1800+.
Link naar reactie
//BA hij heeft wel een verouderd moederbord en Sdram. ik denk niet dat een Athlon1800+ en een GeForce 4 ti 4600 op dat bord de 10.000 score haalt. Chipset en het geheugen is van grote invloed op de 3dmark2001se score. //Weert114 Goeie kaart gekocht. Top merk Leadtek (heb zelf de ti 4400 van Leadtek) ik zou nu echter sparen voor een nieuw moederbord en DDR geheugen en een nieuwe CPU dan kan je nog mee genieten van die TI 4600. hij word daar alleen maar sneller mee. wat je nu ziet is het tipje van de ijsberg :)
Link naar reactie
Ik heb net de fsb op 147 gezet.De cpu loopt nu op 1330 Mhz. Ik haal daarmee een score van 7900 in 3dmark 2001Se. Op dit mobo kan wel ddr geheugen,maar er zit nu sdram op.De chipset is van Ali.Met een bios update kunnen er cpu's tot 2,1ghz op. maar misschien loont het toch meer om een andere plank aan te schaffen jah.Maar goed,zal ik toch weer ff moeten sparen want er komt gelijk een andere cpu en geheugen bij natuurlijk. Gr.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...