Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic 17 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:0070c722b6="Slashhead"]Ik heb er 4 verschillende koelers opgehad en dat maakte allemaal niks uit. Idle liep ie gewoon naar de 80 graden.... (gewoon in de BIOS)[/quote:0070c722b6] Hm, weet je toevallig of dat board de interne diode leest? Epox doet dat wel, en daardoor komen de temps vaak redelijk hoog uit.
Link naar reactie
[quote:e568bf4023="Slashhead"]Oh ja, ik test nu op een Gigabyte GA-7VRXP, 512MB DDR en een AMD 1800+. Met mijn GF4Ti46 haal ik nu dik 10000 punten. :D Ik zat 3% boven de normale waarde, dat is eens wat anders als de 15% die ik eronder zat met de 2000+. Geen overclocks alles op default waardes.[/quote:e568bf4023] Hou je dat bord definitief? Ipv van dat Abit bord? Want als ik het goed begrijp heb je dus een brakke proc en een brak mobo terug moeten brengen? Das idd veel pech, maar bij mij zit het ook niet mee, ik speel nu *********** (lees: lelijk woord) Dammen over Internet van WinXP op een 800X600 scherm met een 8mb kaart waarvan ik nog geeneens drivers heb :evil: :cry: En SOF2 licht me op mijn bureau uit te lachen, ik ben er nog niet eens aan begonnen :( (GFti4400 RMA, hopelijk vrijdag een nieuwe :) )
Link naar reactie
[quote:2da30f98c4="BA"][quote:2da30f98c4="Slashhead"]Ik heb er 4 verschillende koelers opgehad en dat maakte allemaal niks uit. Idle liep ie gewoon naar de 80 graden.... (gewoon in de BIOS)[/quote:2da30f98c4] Hm, weet je toevallig of dat board de interne diode leest? Epox doet dat wel, en daardoor komen de temps vaak redelijk hoog uit.[/quote:2da30f98c4] Hoe bedoel je diode? Het is toch gewoon een thermokoppel waar een spanning vanaf komt? Ik heb er nu een 1800+ inzitten en die geeft normale waardes aan. Rond de 53 graden. Mijn Alpha Cooler past alleen niet op het moederbord. Er zit wat SMD zooi in de weg en de schroefgaten zijn veel te groot.
Link naar reactie
[quote:abe80c0a44="Marcel de Reus"] Hou je dat bord definitief? Ipv van dat Abit bord? Want als ik het goed begrijp heb je dus een brakke proc en een brak mobo terug moeten brengen? [/quote:abe80c0a44] Ja die Gigabyte houd ik omdat de Abit niet op voorraad lag en ik perse direkt een nieuw mobo wilde hebben i.v.m. testen deze week. Is verder ook een uitstekend moederbord.
Link naar reactie
Voor die schroefgaten zitten aparte ringetjes bij die koeler, met een verdikking in het midden. Met een beetje aanpassen van die ringen past hij wel volgens Alpha btw http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html#gigabyte AthlonXP's hebben een interne tempsensor, alleen niet iedereen gebruikt die. Epox wel, maar andere merken gebruiken nog een thermokoppel in de socket. Die geven vaak lagere temps aan.
Link naar reactie
Gigabyte heeft geen overheat protection, dus grote kans van niet. Misschien dat die 2000+ toch wel gewoon vaag was :( Btw, weet jij dit? Serious Sam 2 deed het bij mij aldoor niet, vage crashes. Ik had wat rare schommelingen in me 3.3V lijn, en nu ik een CWT voeding aan het testen ben, doet SS2 het opeens wel goed :S Mijn 3.3V lijn is nu wel stabiel, ook kan ik de kaart hoger OC'en. Maar welke 3D feature gebruikt er in hemelsnaam zo veel stroom dat die kaart steeds crashed??
Link naar reactie
[quote:fe7ccec17b="kajutsa"][quote:fe7ccec17b="BA"]Met AGP 4x is mijn score nu 10074, maakt niet zo veel verschil dus.[/quote:fe7ccec17b] Hmmz, vreemd! haalt dus niet zoveel uit... weten we dat ook weer :)[/quote:fe7ccec17b] AGPx1 AGPX2 en AGPx4 maakt zo goed als niets uit. wist je dat niet? ik heb het onlangs nog getest voor iedereen hier: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=59780&start=20 De test was gedaan met Code creatures demo die onzettend veel Polygonen heeft en dan dus theoretisch onzettend veel gebruik zou moeten maken van AGP poort. maar het verschil tussen AGPx2 en AGPx4 is teleurstelend. daarom verwacht ik niet zo veel van AGPx8
Link naar reactie
Nou, toch de kaart er maar even in gedouwd, bijgeleverde drivers geinstalleerd. [b:3c27b7bd51] 9163 3dmarks [/b:3c27b7bd51] [edit] http://service.madonion.com/compare?2k1=3678185 Nu Beter? niks overgeklokt. CPU op 1.4 ghz en GPU op 250/500 (alleen de mem timings staan nog scherp)
Link naar reactie
[quote:9f5839043e="hjs"]Nou, toch de kaart er maar even in gedouwd, bijgeleverde drivers geinstalleerd. [b:9f5839043e] 9163 3dmarks [/b:9f5839043e] http://service.madonion.com/compare?2k1=3047568[/quote:9f5839043e] Mooie score HJS maar je link klopt niet, die is nog van je Radeon heb je iets geOCed?
Link naar reactie
[quote:61cc0cbc4d="Marcel de Reus"]Theoretisch zou er meer data van de proc naar de videokaart moeten kunnen, maar de bovengrens wordt simpelweg niet gehaald, waardoor zoiets als AGP 8x volgens mij op dit moment gewoon nutteloos is. Ik denk dat je het het beste kunt vergelijken met ATA133.[/quote:61cc0cbc4d] FOUT! je kan het totaal niet vergelijken met ATA133. dat verhaal wat jij verteld geld idd voor het hele ATA gebeuren en hdd's het probleem bij AGP is dat het niet word gebruikt omdat het te langzaam is. [quote:61cc0cbc4d]AGP 1.0 AGP & AGP 2x Signaling: 3.3 V Clockspeed: 66 MHz Bus width: single & double-pumped 32 Bits Bandwith: 266 & 533 MB/s Backwards Compatible: yes AGP 2.0 Name: AGP 4x Signaling: 1.5 V Clockspeed: 66 MHz Bus width: Quad-pumped 32 Bits Bandwith: 1066 MB/s Backwards Compatible: yes AGP 3.0 Name: AGP 8x Signaling: 0.8 V Clockspeed: 66 MHz Bus width: Octuple(8x)-pumped 32 Bits Bandwith: 2133 MB/s Backwards Compatible: only to AGP 4x [/quote:61cc0cbc4d] de 2.13GB/s van de AGPx8 specificatie is ver onder de bandbreedte van een GeForce 4 ti 4600: [quote:61cc0cbc4d]GeForce4 Ti 4600 Memory Bandwidth: [color=red:61cc0cbc4d]10.4GB/Sec.[/color:61cc0cbc4d] GeForce4 Ti 4400 Memory Bandwidth: [color=red:61cc0cbc4d]8.8GB/Sec.[/color:61cc0cbc4d] GeForce4 Ti 4200 Memory Bandwidth: [color=red:61cc0cbc4d]up to 8GB/Sec.[/color:61cc0cbc4d][/quote:61cc0cbc4d] [url=http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce4ti]BORN[/url] : Dus als een GeForce 4 ti 4600 data wil versturen over de AGP poort moet hij terug van 10,4GB/sec naar 1GB/sec (AGPx4) of je dan AGPx4(1066MB/sec) heb of AGPx2 (533MB/sec) maakt dan ook niet meer uit en daarom is het verschil tussen AGPx4 en AGPx2 zo minimaal. Het verschil met de snelheid van de geheugen communicatie op de kaart en de communicatie tussen de Videokaart en het intern geheugen via het AGP slot is te groot. Mischien dat AGPx8 wel merkbaar sneller is dan AGPx4, verschil tussen AGPx4 en AGPx2 is namelijk ook weer iets groter dan AGPx1 en AGPx2.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...