Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic 17 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:4433febae4="hjs"]Ik heb mijn kaart gevonden hoor ;) de [url=http://www.kbench.com/news/?no=13534&pcategory=1&category=8&section=1&total=422]Suma G4 Ti 4200 SE 128MB[/url] [img:4433febae4]http://images.kbench.com:8080/kbench/article/2002_05/k13534p1n1-s.jpg[/img:4433febae4] [img:4433febae4]http://images.kbench.com:8080/kbench/article/2002_05/k13534p1n2-s.jpg[/img:4433febae4] 250/550 128mb 3.3 ns bga mem. en de kaart is 8 layer ipv 6[/quote:4433febae4] Leuk kaartje maar die zal erg duur zijn met ze 8-layer PCB en 3,3ns geheugen. voor dat geld zal je denk ik wel een ti 4400 kunnen kopen. //Ruudpel Als de Leadtek ti 4200 128mb over een week of 3, 4 nog niet te koop is zou ik voor de MSI gaan. erg goed plankje en goed over te klokken. Als Informatique die ook niet heb, dan maar de Asus
Link naar reactie
[quote:b064609ba0="anthony2u"]weet jij BTW. welke merken gebruik maken van samsung geheugen bij het maken van hun videoplanken... ?[/quote:b064609ba0] club3d weet ik alleen zeker. Wat voor ti-4200 ik wil? Tja ik zit een beetje aan Noud vast omdat ik ook een voeding wil en omdat ik de kast met "zwakke" voeding daar gekocht heb mats hij me wat met die 420 watt voeding. XFX iig niet, die is zeer lastig met drivers (hoop detonators kun je niet installeren) dus het zal wel een club3d worden, benieuwd van Slashhead van die kaart vindt. En BA, pas op je, CPu rent nog naar een "blijf van mijn Core huis" ;)
Link naar reactie
Ik weet niet hoeveel watt jij hebt, maar 300watt of meer is wel handig :) //Over mijn nick--> heeft een admin gedaan ja! voorheen heette ik anthony2u omdat ik anthony heet... maar ik wou graag kajutsa heten, omdat ik zo heet in online-spellen! Dus Kajutsa is mijn "game-name". Het is afgeleid van kazuya oid uit de psx-game: tekken2. Zo weet je dat ook weer :wink:
Link naar reactie
[url=http://www.sharkyextreme.com/guides/hwGuides/article.php/1182771]Hier een artikel[/url] welke gaat over het overklokken van je Geforce 4 (mx) (en het verhaal is natuurlijk het zelfde voor alle nVidia kaarten ;) ) Het leukste stukje [quote:548f33523c]Our final overclocking results for both cards were somewhat of a mixed bag. The Ti4400 (stock speed 275 MHz core and 550 MHz memory) was a bit of a disappointment. The memory heatsinks didn't seem to help overall cooling that much, nor did the presence of AC3 thermal grease. Our maximum overclock (302MHz core and 655MHz Memory) still exceeded the Ti4600 at stock speed, but not by much. While this is certainly nothing to sneeze at, but prior to any extra cooling, we could still achieve 300 MHz on the core and 640 MHz effective DDR with the memory. [/quote:548f33523c] Heatsinks op het geheugen heeft dus bijna geen nut met een ti-4400 :lol: 15mhz :lol: Even voor de luilakken, ze hebben dus bij de ti-4400 Artic silver tussen de core en de heatsink gebruikt ipv de standaard pasta en op de rammetjes hebben ze met artic epoxy oid heatsinks geplakt. Als je dan het resultaat leest 2 mhz en 15 mhz erbij is het zonde van de moeite. Het overklokken (en plaatsen van een andere koeler) op de gf4 440 MX had meer succes, maar ook hier hadden de heatsinks op het geheugen weinig toegevoegde waarde [quote:548f33523c]The VisionTek GeForce4 MX 440 actually did quite well with the enhanced cooling power provided by the Crystal Orb cooler and the memory sinks. The stock speed for the MX440 is 270MHz on the core and 400MHz on the memory, and with the active cooling we were able to squeeze out 305MHz on the core, a full 35MHz faster than the stock speed. This exceeded the more expensive GeForce4 MX460, which has a stock core speed of 300MHz. We were able to get the memory on the VisionTek GeForce4 MX 440 up to 520MHz effective DDR, which is a full 120MHz (DDR) faster than what the 5ns memory is rated for. Before the extra cooling was applied we could achieve 295 MHz on the core and 510 MHz DDR on the memory; and once again we see that the memory heatsinks did not do all that much for the memory only allowing us to gain an extra 10 MHz. The core speed increase may have only been 10 MHz over standard cooling, but this represents a much higher percentage jump (from 295 to 305 MHz) compared to the memory (510 MHz to 520 MHz). [/quote:548f33523c]
Link naar reactie
[quote:bd3e6fbad0="S0epkip"]Ja uhm "heb" nog nix, ga wel veel kopen ;) Ik zoek wel een mooie bigtower uit, daar zit vast minstens 300 watt in :D[/quote:bd3e6fbad0] Lang niet altijd, ik heb dus een Aopen H600 kast met een 300 watt voeding en die voeding is niet echt fijn. en ik speel niet met hele hoge vCore waardes, ik zet hem juist lager (1.6). Dus kijk ook bij de kast welke je koopt of het een beetje een goede is.
Link naar reactie
[quote:800bd806df="kajutsa"]Ik weet niet hoeveel watt jij hebt, maar 300watt of meer is wel handig :) //Over mijn nick--> heeft een admin gedaan ja! voorheen heette ik anthony2u omdat ik anthony heet... maar ik wou graag kajutsa heten, omdat ik zo heet in online-spellen! Dus Kajutsa is mijn "game-name". Het is afgeleid van kazuya oid uit de psx-game: tekken2. Zo weet je dat ook weer :wink:[/quote:800bd806df] [veryofftopic] Die naam kajutsa ben ik al eens tegengekomen toen ik UT over internet was aan het spelen, als je de namen: Da Great RV, Holland, gogetta en nu Bitch bent tegen gekomen, dan weet je dat ik het was. :D [/veryofftopic]
Link naar reactie
[quote:9308776dfd="BA"]Ja, maar jij draait niet op 2.2V oid. Ik mag btw eerst een voeding van Eynstein lenen, en als hij bevalt mag ik hem kopen. In ruil daarvoor wil noud graag weten wat ik van die voeding vind :)[/quote:9308776dfd] Is dat die 400W CWT? Ik heb tot nu toe nog geen probs met mijn voeding, maar als ik eindelijk die irri overload weet te omzeilen kunnen ze misschien nog komen. Wat kost dat ding BTW?
Link naar reactie
[quote:202a443da8="overclocker@15"][veryofftopic][/Die naam kajutsa ben ik al eens tegengekomen toen ik UT over internet was aan het spelen, als je de namen: Da Great RV, Holland, gogetta en nu Bitch bent tegen gekomen, dan weet je dat ik het was. :D [/veryofftopic][/quote:202a443da8] LOL, zou best kunnen... alleen heb ik al een heel tijdje geen UT meer gespeeld! [quote:202a443da8="BA"]Ja, maar jij draait niet op 2.2V oid. Ik mag btw eerst een voeding van Eynstein lenen, en als hij bevalt mag ik hem kopen. In ruil daarvoor wil noud graag weten wat ik van die voeding vind :)[/quote:202a443da8] Nee, ik draai op 1.8V. en al mijn andere voltages zijn ook gemiddeld... althans dat zegt mbm5!
Link naar reactie
[quote:f850650804="Marcel de Reus"][quote:f850650804="BA"]Ja, maar jij draait niet op 2.2V oid. Ik mag btw eerst een voeding van Eynstein lenen, en als hij bevalt mag ik hem kopen. In ruil daarvoor wil noud graag weten wat ik van die voeding vind :)[/quote:f850650804] Is dat die 400W CWT? Ik heb tot nu toe nog geen probs met mijn voeding, maar als ik eindelijk die irri overload weet te omzeilen kunnen ze misschien nog komen. Wat kost dat ding BTW?[/quote:f850650804] Ik heb geen last van die overload protection :???:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...