Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic 17 =-


Aanbevolen berichten

FSAA en Aniso zitten in Rivatuner neem de 2e Customize waar je o.a. driver level kan OCen Dan krijg je 5 keuze mogelijkheden Ik ga nu ff alleen van OpenGL uit. klick op het OpenGL logo ga dan naar de tap met "rendering Quality" kies dan bij "default degree of Anisotrhophy LEVEL 4 (enable S3 Quality trick hoef je niet aan te vinken dat is voor de GeForce 256, 2 en 3 eigenaren) Ga veder naar het laatste tab blad en dat is FSAA (antialiasing) Kies voor enable Antialiasing en doe dan FSAAx2 (quincunx geeft een beetje Blurry beeld en FSAAx4 is een beetje zwaar maar wel mogelijk bij Quake 3 en zo) als je nu FSAAx2 heb gedaan en Aniso op level4 (tap 32) dan ziet MOHAA er met Opengl een stuk mooier uit. onthoud wel dat als je een zwaarder spel gaat spelen zoals SOF2 en je merkt dat het spel langzamer word. dat je dan deze opties terug zet. (SOF2 heeft een eigen Aniso setting in het spel overigens) Aniso en FSAA zijn beeld verbeterende functies die ten koste van de performance gaan en laten je GeForce 4 er hard voor werken. MOHAA op 1280x1024x32 met FSAAx2 en Aniso Level 4 moet op jou systeem echter geen probleem zijn LET OP. de settings die ik hier opgeef aan Marcel zijn alleen aan te raden voor een zware PC met een GeForce 4 ti 4400/4600.!!
Link naar reactie
  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:d1edf66179="Marcel de Reus"]Ik speel MOHAA zoiezo op 1600x1200 en alles op max en ik vond het er idd best leuk uit zien :D Als het kan speel ik spellen trouwens op 1920x1440, zoals Max Payne en Renegade dat ziet er helemaal goed uit.[/quote:d1edf66179] Heb nu al gevonden en geprobeerd wat ik zei?
Link naar reactie
Kijk ook eens naar openGL LOD in rivatuner bv. op -1,5, dat geeft oppervlaktes in de grote hoeken extra detail op afstand, maar slurpt veel fillrate in ruimtes met veel rechtopstaande 2d-textures zoals in de Jungle van SOF2, daar zou ik het uitzetten =0 dat scheelt 42 fps of 85!!
Link naar reactie
[quote:b5aefab6e8="SkinnerEd"]Kijk ook eens naar openGL LOD in rivatuner bv. op -1,5, dat geeft oppervlaktes in de grote hoeken extra detail op afstand, maar slurpt veel fillrate in ruimtes met veel rechtopstaande 2d-textures zoals in de Jungle van SOF2, daar zou ik het uitzetten =0 dat scheelt 42 fps of 85!![/quote:b5aefab6e8] Dat is waar.. zulk soort beeld verbeterende tweaks zijn dan ook alleen aan te raden met een zwaar systeem en wat oudere games zoals Quake3, RTCW, MOHAA e.d. SOF2 heb ik ook geen FSAA aan staan of LOD Bias. alleen de Aniso schuif in de settings op max.
Link naar reactie
Ik heb het gevonden hoor :) En al weer een uurtje gegamed (zie je wel Draakje, hij heeft wel wát te doen ;) ). Niet dat ik echt verbetering zag, want als er 3 Duitsers voor je staan, kijk je niet of de randen an de loop van hun geweer er goed uit zien, maar dat knal je ze neer met een MP40 of een 98Sniper :D
Link naar reactie
[quote:5713707c04="Marcel de Reus"]Ik heb het gevonden hoor :) En al weer een uurtje gegamed (zie je wel Draakje, hij heeft wel wát te doen ;) ). Niet dat ik echt verbetering zag, want als er 3 Duitsers voor je staan, kijk je niet of de randen an de loop van hun geweer er goed uit zien, maar dat knal je ze neer met een MP40 of een 98Sniper :D[/quote:5713707c04] correct. FSAA heeft in een shooter ook niet zo heel veel nut. alleen zijn sommige gebouwen vaak wat mooier. Anisotrophische filtering maakt echter een heel groot verschil zoek een locatie in het spel waar je een behoorlijke eind over de grond recht naar voren kan kijken. save de game zet Aniso uit (level 1) start de save game. kijk goed naar de grond van dichtbij naar ver. je ziet dat de beeld kwaliteit achteruit gaat naarmate je verder weg kijkt. zet Aniso op Level 4 of Level 8 en laat het save game weer. nu zul je zien dat in de verte de detail van de vloer veel beter is. Ik prefereer Anisothropische filter dan ook boven FSAA. ik speel alle games altijd met ANISO level 4 of Level 8 waar mogelijk. met Quake III is Aniso nog veel beter te zien
Link naar reactie
[quote:8b4a941295="Mista Outlaw"]kan ik die dingen ook veranderen/instellen met mijn Geforce 2 GTS 32 MB??[/quote:8b4a941295] Ja maar!!!!!.. Als je alles goed gelezen heb dan heb je gezien dat ik zei dat dit alleen aan te raden is met een Zware pc (lees AthlonXP 2000+ of Pentium 4 2ghz "northwood") en een GeForce 4 ti 4400/4600. FSAA en Aniso thropische filtering en LOD(Level of detail) BIAS zijn beeld verbeterende functies die ontzettend veel kracht vragen van je PC en je videokaart. dus als jij het met jou syteem probeert krijg je een "slide show" in je games/
Link naar reactie
Wie vind het vershil tussen de Ti 4400 / 4600 +/- 150 euro waard?? Alleen 'wat meer geheugenbandbreedte enz.' Ik bedoel, als er alleen een verschil in zit in de benchmarks, maar niet zichtbaar is, waarom dan 150 euro meer betalen?? :) (ik zeg ook niet dat iemand dat doet ofzo, maar.. wie zou het er voor over hebben?)
Link naar reactie
[img:03d73dcf8b]http://members.home.nl/jobslagter/ti4200.jpg[/img:03d73dcf8b] intressnate observatie op GoT. De XFX vs de Leadtek (rechts). Wat is dat ding dat mist? volgens mij niet de 2de ramdac, volgens de specs hebben ze die beide (zit er rechts van?) en boven in heeft de XFX (zwart) een condensator extra. De eerste negatiefe berichten staan trouwens ook op GoT over de XFX. Ga woensdag eerst eens goed Noud uithoren!
Link naar reactie
what he said >>>>> BA ;) :) //marcel oude games zoals Quake III kan je prima spelen met Aniso op level8 nieuwere games weer niet. je moet gewoon voor je zelf zien wat ie trekt en wat niet. 1200x1600x32 en Aniso level8 MOHAA spelen zit er niet bij natuurlijk. dat is ook voor jou pc te zwaar. gewoon kijken wat je pc trekt en wat mooi is. heb je nu al het verschil getest tussen Level 1 en 4 en 8? duidelijk verschil he. :) Tip: Aniso level 4 en Level 8 kosten enorm veel Performance (doe 3dmark2001se maar is met Level 4 en 8) de 29.20 en de 29.40 drivers zorgen er voor dat de Performance Loss een stuk minder is. echter in het is er nog steeds. gebruik dan ook een van die 2 drivers (dat doe jij volgens mij al)
Link naar reactie
[quote:b4759052db="hjs"] Wat is dat ding dat mist? volgens mij niet de 2de ramdac, volgens de specs hebben ze die beide (zit er rechts van?) en boven in heeft de XFX (zwart) een condensator extra. De eerste negatiefe berichten staan trouwens ook op GoT over de XFX. Ga woensdag eerst eens goed Noud uithoren![/quote:b4759052db] Nog gefeliciteerd met je [b:b4759052db]35ste[/b:b4759052db] verjaardag.[img:b4759052db]http://www.plaudersmilies.de/birthday.gif[/img:b4759052db] het is nog 15 minuten 2 Juni dus net voor dat ik te laat ben [img:b4759052db]http://www.plaudersmilies.de/party/bdaybiggrin.gif[/img:b4759052db] BTW.. geen flauw idee wat die Leadtek daar voor chipie heb zitten die de XFX niet heeft. Beiden gebruiken het refference design alleen de XFX heeft dus een afwijking!??!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...