Ga naar inhoud

Help! 3D mark 2001se crasht.


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag 256MB DDR gekocht dus ik wilde wel ff weten of het van invloed was op mijn 3d mark score. Ik deed de benchmark maar hij crashte twee keer volgens mij telkens bij die advanced pixel shader. De computer starte dan weer gewoon opnieuw op. Ik heb hem al twee keer eerder gedraait zonder problemen. Toen had ik dus nog geen 512MB en toen had ik nog andere aTi drivers. Ik heb nu de laatste drivers van de officiele ATI site. Kan iemand me helpen? :roll:
Link naar reactie
[quote:969f09e23f="HIDMAN-X"]Bedankt voor je reactie. Maar als hij defect is kan er dan nog wel bij de systeem informatie staan dat er 512MB inzit?[/quote:969f09e23f] Dat is niet echt een test hoor... Dat wordt even geteld en dat was het. 3dMark is een zware test voor je systeem waarbij het geheugen echt gebruikt wordt, dus als er dan fouten in zitten kom je die wel tegen :) Het "testen" van je geheugen bij het opstarten stelt niet zoveel voor. Voor het echte testwerk moet je programma's als 3dMark gebruiken of speciale testprogjes voor geheugen (memm x68 zo uit m'n hoofd).
Link naar reactie
Die instellingen als CAS timing kun je in de BIOS doen (dus op DEL drukken tijdens het opstarten)... Crashes kunnen allerlei oorzaken hebben, waaronder de drivers van je videokaart. Maar ik zou bij het meest waarschijnlijke beginnen idd: dat geheugen eruit en dan nog eens proberen. Crasht 'ie dan nog dan weet je dat het het nieuwe geheugen niet is en dan kun je naar drivers etc gaan kijken...
Link naar reactie
256MB is zat voor 3dmark2001se. van 128 naar 256 merk je wel van 256 naar 512 heeft totaal geen invloed op de score va 3dmark2001 wat wel invloed heeft is de snelheid van het geheugen en je Bios settings. hoe sneller het geheugen en hoe agresiever de memmory timmings in je bios hoe hoger de score.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...