Ga naar inhoud

upgraden GeForce2MX


Aanbevolen berichten

Het kan zijn dat 'ie de Hercules drivers geinstalleerd heeft en niet een nVidea detonator... In dat geval heb je die detonator destroyer nog niet nodig... Ik snap ook niet helemaal wat er bedoelt wordt... Heb je detonators geinstalleerd en wil je terug naar de Hercules drivers, of heb je nu de Hercules drivers geinstalleerd en wil je nieuwe (detonators) installeren?
Link naar reactie
[quote:644035d067="Eddey"] Ik snap ook niet helemaal wat er bedoelt wordt... Heb je detonators geinstalleerd en wil je terug naar de Hercules drivers, [/quote:644035d067] gebruik dan de reply van mij [quote:644035d067] of heb je nu de Hercules drivers geinstalleerd en wil je nieuwe (detonators) installeren?[/quote:644035d067] gebruik dan de reply van hjs
Link naar reactie
oke, ik begrijp dat het niet duidelijk is, de kaart is automatisch herkend door XP en dus ook de drivers zijn door XP geinstalleerd, denk ik dan, maar ik kan het mis hebben vandaar dit forum, welke drivers gebruik ik dan op dit moment, hoe te ontdekken? en hoe krijg ik de meest recente en best werkende drivers op mijn PC? hopelijk ben ik nu wat duidelijker in de vraagstelling of niet?
Link naar reactie
Het is duidelijk :) Ok je hebt dus de standaard drivers geinstalleerd en wil nu de nieuwste. Controleren welke je nu hebt kan dmv rechtermuisknop op bureaublad, Eigenschappen, tabblad Instellingen, knop Geavanceerd, tabblad Adapter. Dan kun je daar de versie van de drivers/software zien. Die zijn bijna 100% zeker toch niet up to date. Dan ga je naar bijvoorbeeld www.guru3d.com/files of www.nvidea.com en download je daar de nieuwste nVidea detonators. Let er wel even op dat je de juiste versie download (voor de goede windows-versie). Vervolgens installeer je die zoals hjs al aangaf :)
Link naar reactie
prima bedankt even een paar vragen aan Hijs: 1. Drivers downloaden dit is duidelijk 2. Huidige drives verwijderen via je control panel\software hoe kom ik hier? 3. terug naar standaard VGA ook hier begrijp ik niet precies wat ik moet doen 4. nieuwe drivers installeren deze begrijp ik ook toch een score van 50%!
Link naar reactie
50% is op school al onvoldoende. wil het lukken zul je toch echt 100% moeten halen :D control panel is engels voor Configuratiescherm. Dus via het startmenu, dan Instellingen, Configuratiescherm, en dan Software. Daar zie je als het goed is iets van Hercules staan, dat zijn de drivers van jou videokaart. Die klik je 1x aan en dan druk je op de knop Toevoegen/Verwijderen. Zo verwijder je de oude drivers. Dan herstart je (wordt ook om gevraagt als je het Software-scherm afsluit). Bij het opnieuw opstarten gaat windows andere drivers zoeken voor je videokaart. Waarschijnlijk krijg je vanzelf de Standaard VGA driver... En dan installeer je de detonators (zie ook de readme.txt die erbij zit).
Link naar reactie
de tips van HJS en Eddey zijn erg goed MAaaaaaaarrrr. er is altijd een maar ;) als je dit geintje doet met WinXP dan moet je meteen je pc herstarten nadat je de drivers heb verwijderd. dat is nog niet zo erg maar nu komt het Op het moment dat winXP opnieuw opstart zet hij automatisch de zelfde drivers weer terug. dus de standaard winxp drivers voor de GeForce 2 mx. (23.11 drivers dacht ik) hier kun je niets aan doen dus zit je weer terug bij af. dus de oude Win98 truc werkt hier niet. Doe het volgende als je idd in de boven beschreven situatie beland. Ga naar www.guru3d.com/files download de 27.42 drivers (detonatorXP 27.42 voor Win2K/XP) Pak de gecomprimeerde map uit en zet de inhoud in een makkelijk te vinden map. ga naar hardware ---> apperatenbeheer ----> beeldschermadaptar -----> rechtermuistoets op de GeForce 2 MX en dan kiezen voor "stuur programma bijwerken" vervolgens kies je voor "Ik wil zelf kiezen" (onderste optie) en dan weer de onderste optie "niet zoeken, ik bepaal zelf stuurprogramma ik wil instaleren" vervolgens krijg je de optie om te bladeren. zoek dan de map op waar je de drivers heb geinstaleerd. open de map en klik op het inf bestand (nv4_dsp.inf) en dan openen als er nu een window te voorschijn springt kies dan voor "toch doorgaan" dat was het het NIET verwijderen van de oude driver is met WinXP niet zo ernstig als bij de ouder windows suc6
Link naar reactie
[quote:92d00a7cc6="Red Dragon"]de tips van HJS en Eddey zijn erg goed MAaaaaaaarrrr. er is altijd een maar ;) [/quote:92d00a7cc6] Ik zal voortaan [b:92d00a7cc6]maar, ...[/b:92d00a7cc6] onder mijn berichten zetten :D Ik heb geen (dus 0,0) ervaring met XP dus vandaar. Naja we horen nog wel of het gelukt is ;)
Link naar reactie
mijn score was dus 0%!!!!!!!!!!!!!!! na veel geetter toch gelukt, achteraf dus wel 100% het moest dus op de manier van Red Dragon, inderdaad kunnen ze hier wel een FAQ van maken, kost dus een hoop tijd en veel gepuzzel, gelukkig is dit forum dan een mooie manier om toch tot een oplossing te komen, ALLEN BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!
Link naar reactie
[quote:2cef483557="werklinq"]mijn score was dus 0%!!!!!!!!!!!!!!! na veel geetter toch gelukt, achteraf dus wel 100% het moest dus op de manier van [color=red:2cef483557]Red[/color:2cef483557] Dragon, [/quote:2cef483557] Follow the Dragon and you will be redeemed! ;) Ik zal is met Slashhead overleggen of we niet een mooie FAQ samen kunnen maken.
Link naar reactie
De truc werkt niet bij WinXP vooral als het een videokaart is die WInXP herkent. meteen nadat je de drivers heb verwijderd reboot ie en instaleert hij vrolijk de drivers opnieuw. voordeel van een GeForce 4 ti is dat ie die niet herkent en dan kan de "oude" win98 instalatie truc wel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...