Ga naar inhoud

Videobewerking : met welke kaart ?


Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn verzameling compact-vhs tapes via mijn computer willen bewerken en wegschrijven naar vcd of svcd of vhs tapes (DVD nog veel te duur voor mij). Binnenkort koop ik een nieuwe pc (Amd 1800+, 256 DDR, 60 GB (7200)), maar voor de videobewerkingskaart zie ik door het bos de bomen niet meer. Ik zou willen opteren voor een kaart die analoge beelden aankan, maar voor in de toekomst ook digitaal kan werken. Het zou misschien ook leuk zijn mocht ik meteen ook tvprogrammas op mijn pc kunnen volgen. Na enig speurwerk kom ik niet tot een besluit. Hercules All-In-Wonder Radeon 7500 lijkt dit alles te kunnen, maar blitse 3Dspellen zijn niet aan mij besteed. Zou ik dan voor de helft van de prijs niet een goede capturekaart kopen; via de tuner van de aangekoppelde videorecorder kan ik dan toch ook tv zien (maar ik vermoed dat ik dan toch ook nog een 'gewone' videokaart nodig heb, die dan weer ingebouw in die All-In-Wonder zit). Maar hier ook zijn er te veel kanshebbers zodat ik er niet uitraak : Pinnacle Studio 7 of Express, Miro DC 10, Hauppage Win TV,... Kan er iemand met ervaring op dit gebied enige raad geven aub ? Thanx Wim
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...