Ga naar inhoud

Compaq Deskpro EP hoe schakel ik de onboard video uit?


Aanbevolen berichten

Ik probeer een aantal Compraq Deskpro's EP (PIII 500 MHz) up te graden. Meer geheugen, grotere HD, brander erin: werkt allemaal prima! Om de onboard video (Intel 810 4Mb) te 'vervangen' heb ik een nVIDIA Geforce2 MX200 (helaas kan alleen PCI ) geplaatst. Nu kan ik de onboard video niet UIT krijgen, alle mogelijke settings in de setup (upgrade naar de meest recente versie) werken allemaal niet. De setup geeft bijv. dat de PCI de primary adapter is en dat de Compaq VGA uit staat; de PC start dan toch op met de Compaq VGA als primary. Dus kan ik op dit moment alleen met 2 monitoren werken. Helaas blijkt dat als alles naar scherm 2 is verplaatst er toch nog beelden/applicaties op scherm 1 komen, dus kan ik niet zonder scherm 1 (de primary onboard VGA) Ik heb al in verschillende forums gezocht maar totnutoe heeft niemand een echte oplossing. Wie helpt????
Link naar reactie
[quote:aa25b82ba5="jackdegek"]heb je de pci videokaart in het bovenste pci slot gestoken? Als de kaart niet als primary wordt gebruikt moet je hem waarschijnlijk in een ander pci slot gebruiken...[/quote:aa25b82ba5] Ja,ja alle PCI-slots al eens bestoken. Werkt niet. Trouwens "bovenste" ? Dit MoBo heeft alle sloten (2xISA, 5xPCI, geen AGP :evil: ) naast elkaar op het board. De onboard VGA is (en blijft dus blijkbaar) de primary ongeacht het bijsteken van een andere video adapter. P.S. If you [u:aa25b82ba5]really[/u:aa25b82ba5] want to end up in deep sh** : buy a Compaq
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...