Ga naar inhoud

Nieuwe game engines [-- deel 5 --]


Aanbevolen berichten

  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb het hier over computerspellen, niet over films... Heel iets anders als je het mij vraagt... The Lord of the Rings is absoluut de beste Fantasy film ooit, ben ik met je eens... Ik vind zelfs de Harry Potter films wel leuk... Maar in (hardcore) rpg's zoals Fallout 1&2, Balurs Gate series etc, houd ik meer van het isometrisch aanzicht... Neverwinter Nights was dan ook nog wel te pruimen, maar Morrowind... Bah, totaal geen sfeer... Maar ja, zoals ik al zei, mijn mening.
Link naar reactie
Ik moet zeggen dat ik niet bang ben dat het 'te echt' is. Ik heb meer het gevoel dat door al die aandacht voor (steeds maar betere) graphics het spel zelf achterblijft. Overigens : die prinses in Shrek hadden ze op een gegeven moment zo 'echt' dat het vloekte met de rest van de karakters/achtergrond. Toen hebben ze dus haar wat 'minder echt' moeten maken ... // -- Morrowind geen sfeer ? Er zat genoeg sfeer in, het voelt alleen een beetje leeg & doods aan. Zelfs in NWN wordt niet echt de indruk gewekt dat Neverwinter een enorme drukke stad is ... m.i. ligt dat niet aan het beeld, maar meer aan het gebrek aan rekenkracht van de huidige pc's.
Link naar reactie
[quote:450007b7a0="JaFO"] niet echt de indruk gewekt dat Neverwinter een enorme drukke stad is ... m.i. ligt dat niet aan het beeld, maar meer aan het gebrek aan rekenkracht van de huidige pc's.[/quote:450007b7a0] Maffia wel eens gezien en dat spel met die soundtrach van David Bowie (3 a 4 jaar oud spel, met een heel apart sfeer, ff de naam kwijt)
Link naar reactie
[quote:8afcb0b7a8="JaFO"]Ik moet zeggen dat ik niet bang ben dat het 'te echt' is. Ik heb meer het gevoel dat door al die aandacht voor (steeds maar betere) graphics het spel zelf achterblijft. Overigens : die prinses in Shrek hadden ze op een gegeven moment zo 'echt' dat het vloekte met de rest van de karakters/achtergrond. Toen hebben ze dus haar wat 'minder echt' moeten maken ... // -- Morrowind geen sfeer ? Er zat genoeg sfeer in, het voelt alleen een beetje leeg & doods aan. Zelfs in NWN wordt niet echt de indruk gewekt dat Neverwinter een enorme drukke stad is ... m.i. ligt dat niet aan het beeld, maar meer aan het gebrek aan rekenkracht van de huidige pc's.[/quote:8afcb0b7a8] Dat er 'genoeg sfeer' in zat is JOUW mening! Ik vind nog steeds dat te realistisch niet leuk is een Fantasy game... Ik heb liever dat bijvoorbeeld BG3 (als deze uitkomt) dezelfde engine gebruikt als BG2: ToB en dat er aan het verhaal gewoon de aandacht besteedt wordt die normaal aan de 'betere' graphics besteedt wordt... Ergens is het trouwens wel logisch dat er in NWN geen drukke sfeer wordt gewekt, de stad wordt geteisterd door een plaag en later door een oorlog, wat verwacht jij dan, dat iedereen gewoon z'n normale gangetje gaat???
Link naar reactie
[quote:60be5d4319="Hu'uruun"]Ik heb het hier over computerspellen, niet over films... Heel iets anders als je het mij vraagt... The Lord of the Rings is absoluut de beste Fantasy film ooit, ben ik met je eens... Ik vind zelfs de Harry Potter films wel leuk... Maar in (hardcore) rpg's zoals Fallout 1&2, Balurs Gate series etc, houd ik meer van het isometrisch aanzicht... Neverwinter Nights was dan ook nog wel te pruimen, maar Morrowind... Bah, totaal geen sfeer... Maar ja, zoals ik al zei, mijn mening.[/quote:60be5d4319] Klopt. een film is wat anders dan een spel. echter die 2 komen steeds dichter bij elkaar. vandaar mijn opmerking. een spel word langzamerhand een interactive film. Dat een spel als Morrowind je niet bevalt ligt meer aan het spel zelf dan aan het realisme. Als ze Baldur's gate nog een keer overmaken met een DirecX 9 variant van de NWN engine dan denk ik dat het spel alleen maar beter word. alles gaat meer leven.
Link naar reactie
[quote:596a97e47c="Hu'uruun"]... Dat er 'genoeg sfeer' in zat is JOUW mening! Ik vind nog steeds dat te realistisch niet leuk is een Fantasy game... [/quote:596a97e47c] 'realistisch' is IMHO een fout woord ... 'geloofwaardig' vind ik beter om het gewenste resultaat beschrijven. Er moet een logische reden zijn waarom iets gebeurd. [quote:596a97e47c]Ik heb liever dat bijvoorbeeld BG3 (als deze uitkomt) dezelfde engine gebruikt als BG2: ToB en dat er aan het verhaal gewoon de aandacht besteedt wordt die normaal aan de 'betere' graphics besteedt wordt... [/quote:596a97e47c] Ik zie anders liever de NWN-engine (al is het maar vanwege de 3rd ed regelset) ... voor de rest ben ik het deels met je eens. Grafisch zijn we m.i. zeker nu op een punt gekomen dat we fatsoenlijk geloofwaardige beelden kunnen zien en niet alles aan de fantasie moeten overlaten. [quote:596a97e47c] Ergens is het trouwens wel logisch dat er in NWN geen drukke sfeer wordt gewekt, de stad wordt geteisterd door een plaag en later door een oorlog, wat verwacht jij dan, dat iedereen gewoon z'n normale gangetje gaat???[/quote:596a97e47c] niet druk logisch ? En dat openingsfilmpje dan waar mensen staan te dringen om de 'academy' binnen te komen ? Behalve achtergrondgeluid en een enkele brandstapel zag je niks van die plaag. Ook die hele oorlog speelt zich op de achtergrond af.
Link naar reactie
Wanneer je modem niks te doen heeft: [url=http://www.gamers.nl/nieuws/15670]Earth & Beyond demo van één gigabyte beschikbaar![/url] [i:bec9062db9]Westwood heeft een demoversie van haar space-MMORPG Earth & Beyond uitgebracht. Hiermee kan je vijf dagen proeven van wat eigenlijk gewoon de volledige versie van het spel is. Hierdoor is de demo niet bepaald een mager beestje geworden: 1,07 gigabyte staat voor je klaar om gedownload te worden. Houd echter wel in de gaten dat je je creditcard gegevens moet invoeren voordat je met het spel van start kan gaan. Is dit echter geen probleem voor je dan is nu je kans schoon alvast 5 dagen lang met deze MMORPG rond te spelen zonder dat het je een cent kost.[/i:bec9062db9]
Link naar reactie
*ahem* 't is een link naar Fileplanet ... een site waar ik zelfs in het meest gunstigste geval maar 8 kb/s op haal. Om dan een week een bestand te downloaden dat vervolgens maar 5 dagen gebruikt kan worden, vind ik wel heel erg. En let op dat je je ook binnen 5 dagen afmeld ... anders zou je wel eens 'automatisch' geld kunnen gaan betalen (je creditcard gegevens hebben ze tenslotte al). Dit is dus allesbehalve een demo!
Link naar reactie
[quote="JaFO]En let op dat je je ook binnen 5 dagen afmeld ... anders zou je wel eens 'automatisch' geld kunnen gaan betalen (je creditcard gegevens hebben ze tenslotte al). Dit is dus allesbehalve een demo![/quote] Ik weet wel dat ze al je persoonlijke gegevens doorgraven, maar dat ze zouden gaan stelen lijkt me wel erg overdreven :o . BTW, Ik heb geen creditcard (ben minderjarig :oops: ) dus stelen gaat moeilijk bij mij :P
Link naar reactie
[quote:f6ccfa6fb4="JaFO"]maar zonder creditcard krijg je de demo niet eens aan de gang ... beetje zonde van die dagen downloaden ...[/quote:f6ccfa6fb4] Hier staat daar niets over: http://www.westwood.ea.com/games/earthandbeyond/demodisk.html hier staat "free" [img:f6ccfa6fb4]http://adcontent.gamespy.com/ea/EA_EandB_demo_600x400_prestitial_Dec02.jpg?542591057320[/img:f6ccfa6fb4] Hier staat daar ook niets over in: http://www.fileplanet.com/files/110000/117754.shtml Waar heb je dan gehoord/gelezen dat je daar je creditcard voor nodig hebt :-? BTW, dat gedoe met "gametime" cards of dinges is alleen bij de no-demo.
Link naar reactie
Kijk dan eens in VTec's post : [quote:c1ed6a9637] ... Houd echter wel in de gaten dat je je [b:c1ed6a9637]creditcard gegevens moet invoeren voordat je met het spel van start kan gaan[/b:c1ed6a9637]. Is dit echter geen probleem voor je dan is nu je kans schoon alvast 5 dagen lang met deze MMORPG rond te spelen zonder dat het je een cent kost. [/quote:c1ed6a9637]
Link naar reactie
[quote:516b24134c="JaFO"]Kijk dan eens in VTec's post : [quote:516b24134c] ... Houd echter wel in de gaten dat je je [b:516b24134c]creditcard gegevens moet invoeren voordat je met het spel van start kan gaan[/b:516b24134c]. Is dit echter geen probleem voor je dan is nu je kans schoon alvast 5 dagen lang met deze MMORPG rond te spelen zonder dat het je een cent kost. [/quote:516b24134c][/quote:516b24134c] Ik zie wel.... :-?
Link naar reactie
[quote:ce9a06141d="JaFO"]*ahem* 't is een link naar Fileplanet ... een site waar ik zelfs in het meest gunstigste geval maar 8 kb/s op haal. Om dan een week een bestand te downloaden dat vervolgens maar 5 dagen gebruikt kan worden, vind ik wel heel erg. En let op dat je je ook binnen 5 dagen afmeld ... anders zou je wel eens 'automatisch' geld kunnen gaan betalen (je creditcard gegevens hebben ze tenslotte al). Dit is dus allesbehalve een demo![/quote:ce9a06141d] Heb je enig idee hoe ik me dan kan afmelden???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...