Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 8 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:59abca043f="SkinnerEd"]Nieuwe drivers op rage3d, je kan ze installen door handmatige driver bij te werken. even getest, d3d is weer wat sneller (NWO en 3DMark) en SOF2 ook[/quote:59abca043f] Edward met welke videokaart speel jij eigenlijk? Radeon 8500 128mb? of GeForce 4 ti 4600? ik weet dat jij ze beiden heb... of wissel je ze gewoon af.
Link naar reactie
[quote:4f1aee7c07="Red Dragon"][quote:4f1aee7c07="SkinnerEd"]Nieuwe drivers op rage3d, je kan ze installen door handmatige driver bij te werken. even getest, d3d is weer wat sneller (NWO en 3DMark) en SOF2 ook[/quote:4f1aee7c07] ik weet dat jij ze beiden heb... of wissel je ze gewoon af.[/quote:4f1aee7c07] Ja,meestal met de Gf4 met openGL games en voor d3d de R8500 (mooier en sneller met aniso)
Link naar reactie
Das voor mij een hobby hoor ;) en het meeste is openGL nou dus de GF4 zit er meestal in. Echt veel scheelt het niet, wel zichtbaar (d3d) maar ik vind het gewoon ook leuk om te kijken waar ik het beste resultaat mee haal per game en ik ben kieskeurig daain. Ik ben nogal erg gesteld op de standaard lod van ATI in d3d, de omgadrivers deden dit voor het eerst met de GF4 in d3d, maar die zijn net iets te. In openGL is de GF4, zoals altijd king of de hill in zowel snelheid en lod (omdat die in te stellen is).uitgezonderd Serious Sam2, daar is de R8500 met aniso nog steeds sneller, daarom heb ik nooit de benches begrepen van bv Anand. In AVP2 en NWO bv., vind ik de R8500 mooier en met AVP2 (speel ik veel) en aniso is de R8500 echt beduidend sneller ook.(15-20%) Met de laatste drivers gaan de GF4 en de R8500 in NWO nek aan nek kwa snelheid.
Link naar reactie
[quote:669df20724="hjs"]Edward, installeer je dan ook windows opnieuw? of is dat niet nodig, of heb je 2 ghost images klaar staan en andere kaart, andere image.[/quote:669df20724] Ja daag, dat is nou net weer geen hobby ;) nee, verwijder gewoon m'n driver volledig en ik weet waar de meeste registery entry's staan, dus die haal ik ook weg. Images maken zou ik wel handig zijn, maar daar heb ik nog niet de moeite voor genomen om te kijken hoe je dat doet..
Link naar reactie
dus elke keer als je een andere game wil spelen dan moet je je videokaart wisselen.... je bent een vreemde vogel Edward ;) Het word tijd dat er een videokaart komt die in zowel D3D als OpenGl heer en meester is. dat zou voor jou een hoops schelen :) ik denk dat dat na de zomer de R300 tijdelijk wel zal wezen.
Link naar reactie
[quote:ff7ce9fb94="Red Dragon"]dus elke keer als je een andere game wil spelen dan moet je je videokaart wisselen.... je bent een vreemde vogel Edward ;) Het word tijd dat er een videokaart komt die in zowel D3D als OpenGl heer en meester is. dat zou voor jou een hoops schelen :) ik denk dat dat na de zomer de R300 tijdelijk wel zal wezen.[/quote:ff7ce9fb94] Haha, ja dat kom je niet vaak tegen he ;) Maak niet uit wat er uit komt, die gekte voor videokaarten zal ik wel houden. Toen ik nog m'n autohobby had, had ik ook zoiets , ik had twee paar velgensetjes voor m'n Corrado, die ik afwisselde, om de paar maanden zette ik er weer die andere op ;) Marcel: LOD is level of detail, negative waardes geven een mooier beeld bv -1,5 in d3d werkt het niet.
Link naar reactie
Ik heb die videokaart gekete een beetje van jou overgenomen denk ik.. ik koop nu ook eerder een nieuwere als voorheen :P (alhoewel ik 2 videokaaten per jaar zat vind ) Is het niet zo dat als je LOD op -0,7 of 1,5 zet dat je Aniso wel aan moet zetten? als je dat niet doet word het iets te scherp vind ik.
Link naar reactie
Met teveel lod vind ik dat je idd wat veel pixelpopping/aliasing krijgt, dat hangt ook weer van het texturepatroon af. In SOF2 speel ik op -1,5 zonder aniso en dat beval me goed, echt een haarscherp beeld, dat lukt me niet met de R8500 (kan geen lod instellen) Ik weet niet wat ik straks weer koop, ik denk de Parhelia, zoals Slashhead al zei, snelheid zit nou wel goed, ik vind extra beeldkwaliteit ook interressanter. Ik zal nooit met 3 monitoren gaan gamen, ik vind dat echt een lachertje, stel je eens voor welke gek gaat 3 tft-schermen aanschaffen, ik weet niet welke markt ze voor ogen hebben, maar dat kan nooit commercieel interressant zijn, misschien in het professionele sercuit, maar daar maak je geen gamerskaart voor. De R300, ja ,die zal wel een tijdje de snelste worden, maar ik denk dat de nV30 weer (veel) sneller wordt, als tenminste de R300 op 0,15 micron wordt gemaakt en de NV30 op 0, 13.
Link naar reactie
[quote:03d58c0eba="SkinnerEd"][quote:03d58c0eba="hjs"]Edward, installeer je dan ook windows opnieuw? of is dat niet nodig, of heb je 2 ghost images klaar staan en andere kaart, andere image.[/quote:03d58c0eba] Images maken zou ik wel handig zijn, maar daar heb ik nog niet de moeite voor genomen om te kijken hoe je dat doet..[/quote:03d58c0eba] Is echt heel simpel, zeker een keer bekijken.
Link naar reactie
[quote:d018170e37="SkinnerEd"]Met teveel lod vind ik dat je idd wat veel pixelpopping/aliasing krijgt, dat hangt ook weer van het texturepatroon af. In SOF2 speel ik op -1,5 zonder aniso en dat beval me goed, echt een haarscherp beeld, dat lukt me niet met de R8500 (kan geen lod instellen) Ik weet niet wat ik straks weer koop, ik denk de Parhelia, zoals Slashhead al zei, snelheid zit nou wel goed, ik vind extra beeldkwaliteit ook interressanter. Ik zal nooit met 3 monitoren gaan gamen, ik vind dat echt een lachertje, stel je eens voor welke gek gaat 3 tft-schermen aanschaffen, ik weet niet welke markt ze voor ogen hebben, maar dat kan nooit commercieel interressant zijn, misschien in het professionele sercuit, maar daar maak je geen gamerskaart voor. De R300, ja ,die zal wel een tijdje de snelste worden, maar ik denk dat de nV30 weer (veel) sneller wordt, als tenminste de R300 op 0,15 micron wordt gemaakt en de NV30 op 0, 13.[/quote:d018170e37] Ik zal SOF2 eens proberen met LOD -1,5 (je heb dan Aniso schuif in SOF2 opties dus naar links staan!?) de 3 monitoren funcite (seround gaming) vind ik ook een lachertjes. denk idd dat erg weinig mensen die functie gaan gebruiken. onbetaalbaar. en met 3x 15"crt zou ik het niet eens willen dan heb ik nog liever 1x 19" Ik zelf denk dat de Parhelia idd qua beeld kwaliteit wel een sprong voorwaards word (als ik oz naar de specs kijk) de R300 komt denk ik een stuk eerder als de NV30 uit schat ik in. net als de R200 eerder was als de NV25. maar ik verwacht meer van de NV30 dan van de R300 ook al kan je er nu nog geen zinnig woord over zeggen. ik laat de Perhalia en de R300 wel aan jou over ;) ik wacht wel weer op de NV30 :)
Link naar reactie
[quote:1e8dd91775="Red Dragon"][quote:1e8dd91775="Overclocker@15"]Ja het is toch altijd een baas boven baas spelletje en trouwens we scheiten geen geld om altijd als er een nieuw model uit komt dat te kopen.[/quote:1e8dd91775] Skinnered wel hoor ;)[/quote:1e8dd91775] :D LOL :lol:
Link naar reactie
[quote:8dece96b5a="SkinnerEd"]Ja zit hier een beetje mijn videokaartenhobby voor gek te zetten :evil: Wacht maar Red Dragon, ik wil nog wel eens zien of jij het volhoud tot de NV30, misschien als je vriendin je portemonee afpakt ;)[/quote:8dece96b5a] LOL [img:8dece96b5a]http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/contrib/edoom/biggerGrin.gif[/img:8dece96b5a] Er is niets mis met je videokaarten hobby hoor. als ik het kon betalen zou ik het ook doen. Ik heb echter een Nieuwbouw appartement gekocht met me vriendin (is nu in aanbouw) dus nu gaat daar bijna alles heen, de NV30 kopen gaat al moelijk maar moet toch lukken
Link naar reactie
  • 2 weken later...
gelezen op www.guru3d.com [quote:a037d9cae7]Thanks to Darkcrow who send in an email with two attachements. It seems to be a snip from a pdf document and shows some detailed info about ATI's new RV250 (Radeon 8800), The RV250 is set to be launched on July 17 followed by the R300 on August the 10th:[/quote:a037d9cae7] [img:a037d9cae7]http://www.guru3d.com/-/20020622-02.jpg[/img:a037d9cae7] [img:a037d9cae7]http://www.guru3d.com/-/20020622-01.jpg[/img:a037d9cae7]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...