Ga naar inhoud

Antialiasing


Aanbevolen berichten

Eigenlijk is dit spam maar goed.... Je artikel rammelt een beetje. [quote:864bfbfde6] Dan is het mogelijk om het beeld in de vierdubbele of zelfs in de zestiendubbele resolutie op te wekken en dan te ver kleinen. Dit proces heet antialiasing, en verbeterd de beeldkwaliteit behoorlijk, zeker als u met 24 bits kleuren werkt. [/quote:864bfbfde6] Dit is niet echt een goede beschrijving van wat anti-aliasing is. Anti-aliasing zijn methodes toepassen waarmee je AA kunt krijgen. Het gaat erom dat de GPU extra kleur informatie moet verzamelen. Een hogere resolutie dan de werkelijke helpt daarbij. In plaats van 1 pixel heeft de GPU dan 4 of meer pixels om de kleur te bepalen van die ene pixel die in het spel weergegeven moet worden. Dit principe heet supersampling. Dan heb je ook nog multi sampling waarbij op subpixel niveau gekeken wordt naar omliggende pixels voor extra kleurinformatie. Een subpixel is een punt in een pixel. En wat jouw opmerking over 24 bits kleur betreft, dat heeft absoluut niets met AA te maken.... [quote:864bfbfde6] (LOD bias) betekent dat alleen de voorwerpen op de voorgrond in een hogere resolutie worden opgewekt, de achtergrond dus niet. Zelf beveel ik deze optie niet aan, omdat het weinig prestatiewinst oplevert en de achtergrond geen verbetering kent. [/quote:864bfbfde6] LOD bias heeft te maken met je textures en niet het wel of niet AA toepassen. Een agressive LOD geeft texture aliasing daardoor lijkt het of textures die meer in de diepte liggen geen AA krijgen maar dat is gezichtbedrog omdat de LOD de zaak verstiert. Texture aliasing wordt namelijk niet goed verholpen door de FSAA methodes van nVidia, daarom zit er een LOD functie bij.
Link naar reactie
Op dit forum mag je ook best merknamen noemen, daar gaat het niet om... Slashhead bedoelt dat je je eigen site hiermee 'promoot', en dat het daarom eigenlijk spam is. Zelf vind ik dat altijd moeilijk te zeggen. Want het is niet echt te doen om gewoon reclame maken voor je site ivm bezoekersaantallen of banner-inkomsten ofzo, er staat een nuttig artikel op. Dus dat is een beetje een grensgevalletje...
Link naar reactie
[quote:0a52aa6491="lykele"]Nieuw artikel antialiasing on-line: Commentaar hieronder of via de site via reageren svp http://www.hazelhoff.demon.nl/antialiasing.html[/quote:0a52aa6491] Jij doet een mededeling om je site te promoten en niks anders. Ik heb alleen gereageerd omdat jouw artikel krom staat van de fouten. Vraag dan in het vervolg om een verificatie van je verhaal als je niet zeker bent van je zaak dat klinkt al heel anders dan "Nieuw artikel online"
Link naar reactie
Je bent inderdaad een grens geval (door de opzet van je site non commercial) daarom heb ik je bericht niet ge-edit. Wees de volgende keer wat vollediger (duidelijker) wanneer je een artikel online brengt van je eigen site dat misschien interessant kan zijn voor bepaalde personen.
Link naar reactie
Jawel, maar je begrijpt het verkeerd op de onderwijsinstellig check ik dit forum en maakte ik die spelfouten omdat het toetsenbord meerdere toetsen per keer aansloeg. tevens had ik een off-day, en ze duidt op degene die de mediatheek (zo heet dat) beheren... verder: :lol
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...