Ga naar inhoud

Welke kaart wil je?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dat is moeilijk te zeggen. Ik verwacht persoonlijk pas next-gen kaarten na de zomer terwijl je ze eigenlijk pas volgend jaar nodig hebt. Ik vind daarom de Parhelia van Matrox een sterke kaart omdat die goed uitgerust is voor de huidige spellen en de (nabije) toekomstige. Full DirectX 9 is op dit moment niet echt noodzakelijk.
Link naar reactie
Daar heb je wel gelijk in. Maar dan moeten ze wel opschieten, als ze te lang wachten dan zetten nV en ATI wel een DX9 kaart op de markt, met misschien nog wel betere features ook. Dan heb je kans dat de verkoop van Parhelia kaarten toch een heel stuk daalt. Ik kan me tenminste wel voorstellen dat mensen die een kaart van 450$ kopen, willen dat hij een tijdje mee gaat, en dus willen ze en DX9 kaart, hoewel je die dan dus nog lang niet nodig hebt.
Link naar reactie
Dat durf ik niet zo te zeggen. Voor de 3D freaken zou dat misschien zo zijn. Maar voor het overgrote deel zal beeldkwaliteit, dual/triple-head en uitstekende DVD weergave zwaarder wegen dan DirectX 9. Los hier van ben ik van mening dat wanneer je een early adopter bent van dergelijke hardware (directX 9 compliant) je beter een nVidia kunt kopen dan een ATI of een Matrox. nVidia kennende zullen er weer een heleboel demo's uitluitend op nVidia hardware draaien.
Link naar reactie
Daar heb je idd wel gelijk in. De meeste 3D freaks zijn meestal ook early adopters :) Maar die staan dan ook voor een lastige keuze, al die techdemo's van 3D features etc zijn wel leuk, maar het gaat uiteindelijk om de games die je er mee speelt, en dus beeldkwaliteit :) Voor ATI zijn er trouwens ondertussen ook heel wat techdemo's in omloop :) Al zal het uiteindelijk natuurlijk draaien om hoe het marketing spelletje gespeeld word. 90% van de mensen die een videokaart kopen weten denk ik niet eens wat aniso en FSAA bijvoorbeeld zijn, maar zien bijvoorbeeld wel in 3D mark terug dat hun kaart bepaalde tests niet draaien, omdat ze de hardware support niet hebben. (en wat in hun ogen betekend dat hun kaart alweer verouderd is) Met triple head heeft matrox dan wel iets speciaals, ik kan me voorstellen dat dat in sommige professionele markten wel goed verkoopt.
Link naar reactie
Ik ben van mening dat Ati en nVidia erg goed op weg zijn met uitstekende 2D kwaliteit. als hun DirectX 9 compliant kaarten gaan uitbrengen zal dat ook beter worden omdat DirectX 9 volgens mij 40bit kleur ondersteund. dit lijkt me een goede tegenhanger van Matrox 10x10x10xBit optie die ze nu gebruiken. Alhoewel ik niet verwacht dat de NV30 en R300 qua 2d de Parhelia gaan overtreven denk ik wel dat ze een eind in de goede richting gaan. Ik merk dat de 3dkaart bakkers tegenwoordig steeds meer op beeldkwaliteit aan het letten zijn ipv snelheid. de nieuwe kaarten zijn toch wel snel. Nu word 2d, fsaa, Aniso filtering en andere beeld verbeterende functies steeds meer toegepast. Ik vermoed (lees hoop) dat de NV30 ook 3dfx invloeden in zich heeft en dat zou uitermate leuk wezen voor deze kaart. Ik ga voor deze kaart ook om de betrouwbaarheid van de drivers en de zekerheid van de gebruik van de fucnties die nVidia bied. zijn er veel titels die Tru form gebruiken? zijn er titels in de maak met Pixel shader 1.4? hoe lang duurde het voordat er games waren met EMBM? nvidia functies worden het eerst overgenomen in games. Nadeel van Early adopter zijn is dat je nooit je kaart optimaal aan het werk te zien krijgt want tegen de tijd dat er een game is die dat kan zit je al weer een paar kaarten verder :lol:
Link naar reactie
[quote:718d571f28="anthony2u"]Op wat voor frequenties zullen de next-gen kaarten gaan draaien dan? 300/700 ofzo???[/quote:718d571f28] Er wordt voor de nv30 voorzichtig gesproken over 900 mhz DDRII en 400 mhz core, maar ik betwijfel de 1e. De Parhelia loopt waarschijnlijk op 350/700.
Link naar reactie
[quote:cafb17208f="anthony2u"]Op wat voor frequenties zullen de next-gen kaarten gaan draaien dan? 300/700 ofzo???[/quote:cafb17208f] Probeer [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59265]DIT[/url] Draad te volgen en je weet net zoveel als wij weten.. dat is dus niet veel. Niemand kan nu nog wat zinvols zeggen over de Next gen kaarten. alles wat je leest zijn gedachten spinsel en verzinsels. tot op de release blijft het gissen.
Link naar reactie
Waarom houden ze hem niet aleen voor mods beschibaar. Als iedereen een poll kan maken wordt het een rotzooi, maar om de functie nou helemaal af te schaffen. Geefgewoon de mods en enkele oude rotten deze bevoegdheid het geeft een goed beeld van wat de forummers willen/vinden. BTW waarom wint de GF4 ti van de NV30 :-) Het zijn beide Nvidea's, maar de NV30 wordt waarschijnlijk vele malen sneller dus waarom dan kiezen voor de ti?
Link naar reactie
die GF4ti komt eerder dan die NV30, dus ik denk dat mensen die op korte termijn wat anders willen op die kaart gestemd hebben... Jammer van die polls :( Hopen dat het er nog eens in komt, evt alleen voor mods... En dan die mods bombarderen met PM's met verzoekjes :lol: Op zich weet ik niet of je veel polls kunt maken gerelateerd aan computers, maar af en toe zijn er wel leuke onderwerpen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...