Ga naar inhoud

Parhelia preview


Aanbevolen berichten

  • Reacties 290
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:92ce860b50] Op 14-05-2002 18:03 schreef SkinnerEd: Ik wil nu dan nog maar 1 ding weten, HOE IS DE GAMING PERFORMANCE?! [/quote:92ce860b50] [quote:92ce860b50] Op 14-05-2002 18:37 schreef Red Dragon: ALs ik de specs zo lees en vergelijk met de GeForce 4 ti 4600 denk ik dat hij in directX 8 games een stuk sneller is en in "oude" games langzamer tenzij je FSAA en ANISO opengooit. [/quote:92ce860b50] De trend wordt beeldkwaliteit in de komende maanden, dit geldt ook voor ATI en nVidia. Meer snelheid voor de huidige spellen is niet interessant. Als je naar de bouw kijkt van de Parhelia zie je dat de kaart bedoeld is voor de nieuwe generatie spellen. Voor oudere spellen zit er niet veel verbeteringen in en is ook niet nodig IMHO. Daarom heb ik in mijn conclusie ook gezegt dat dit [b:92ce860b50]de[/b:92ce860b50] kaart is/wordt voor Doom 3 en UT2. De snelheden van de processor en het geheugen waren vorige week nog niet bekend.
Link naar reactie
[quote:89f39f01d0] Op 14-05-2002 19:44 schreef Slashhead: De trend wordt beeldkwaliteit in de komende maanden, dit geldt ook voor ATI en nVidia. Meer snelheid voor de huidige spellen is niet interessant. Als je naar de bouw kijkt van de Parhelia zie je dat de kaart bedoeld is voor de nieuwe generatie spellen. Voor oudere spellen zit er niet veel verbeteringen in en is ook niet nodig IMHO. Daarom heb ik in mijn conclusie ook gezegt dat dit [b:89f39f01d0]de[/b:89f39f01d0] kaart is/wordt voor Doom 3 en UT2. De snelheden van de processor en het geheugen waren vorige week nog niet bekend. [/quote:89f39f01d0] Dat is precies wat ik bedoel. met Beeld verbeterende zaken zoals hoge resoluties,ANISO en FSAA is zo'n 256bit bus van Matrox heel erg itteressant in de huidige games. denk dat ie daar erg snel in is. Wat bereft UT2003 en Doom3 is hij sowieso sneller (opmerking gebaseerd op specs) ivm 4 vertex units en de verbeterde Pixel shader units. dat geeft anandtech ook mooi weer: [quote:89f39f01d0]The quad-texturing capabilities of the core as well as the 5-stage pixel shaders will be very handy in games coming out over the next several months.[/quote:89f39f01d0] Ik denk dat deze kaart in de Next-gen games gewoon heer en meester word totdat in het najaar nVidia en Ati met een antwoord komen. Ik trek de zelfde conclussie als jij dus
Link naar reactie
[quote:6dc631c1b4] Op 14-05-2002 20:07 schreef hjs: Nou ik ben zeer benieuwd. ik ben erg bang dat tegen de tijd de kaart echt te koop is, de nieuwe kaarten van nvidia en consorten zo dicht bij zijn dat veel mensen daar nog maar even op wachten (die zijn tenslotte wel dx9 en dus nog meer future proof) [/quote:6dc631c1b4] Als één ding wel bewezen heeft, kompleet nutteloos te zijn dan is dat wel kopen op de toekomst. Ik ben van mening dat je moet kopen waar je nu wat aan hebt. De rest is spielerij voor de die-hards. Een GF3 is wat dat betreft al weer achterhaald terwijl die nog niet eens gebruikt is voor DirectX 8 games. Daarnaast is DirectX 9 nog steeds niet final...
Link naar reactie
ben ikmet je eens slashhead, maar als je op het punt staat om ruim 400 euro uittegeven en je weet dat nvidia binnen een maand met de NV30 uitkomt, welke volledig dx9 is en volgens de geruchten ook niet onaardig wordt, je nog wel 2x achter je oren krabt voordat je je pinpas trekt.
Link naar reactie
zeker als je van plan ben om een jaar of 2 met een videokaart te doen kan ik me dat voorstellen HJS. dan is het wel heel erg moeilijk om of nu een Perhalia te kopen of te wachten op wat komen gaat. Ik zou als ik jou was en echt een nieuwe vidoekaart wil gaan kopen in Juni waar je een paar jaar mee uit de voeten kunt gewoon die Matrox halen. (mitst de Benchmarks tegenvallen en drivers zuigen)
Link naar reactie
[i:0c229d319a]Als[/i:0c229d319a] ik zou besluiten om een Matrox Parhelia te kopen dan zou ik dat doen op basis van Doom 3 wanneer die heel snel uitkomt. Verder zou ik geen reden kunnen verzinnen deze kaart boven een GF4Ti4600 te verkiezen. Ik vind het interessanter hoe bedrijven zich ontwikkelen los van DirectX. Displacementmapping is weer een feature dat even opzich zal laten wachten tenzij Matrox zijn eigen openGL displacement mapping functie maakt. nVidia is erg fanatiek met developer support en daardoor doen heel veel techdemo's het uitzonderlijk goed op nVidia kaarten. Dit laatste argument zal voor mij altijd doorslaggevend blijven. Meer features interesseren me niet, het gaat mij om "wat kun je er nu mee". Maar goed, ik gebruik een kaart ook hooguit 12 maanden. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-05-14 21:30 ]
Link naar reactie
[quote:1bbd85938a] Op 14-05-2002 21:26 schreef Red Dragon: zeker als je van plan ben om een jaar of 2 met een videokaart te doen kan ik me dat voorstellen HJS. dan is het wel heel erg moeilijk om of nu een Perhalia te kopen of te wachten op wat komen gaat. Ik zou als ik jou was en echt een nieuwe vidoekaart wil gaan kopen in Juni waar je een paar jaar mee uit de voeten kunt gewoon die Matrox halen. (mitst de Benchmarks tegenvallen en drivers zuigen) [/quote:1bbd85938a] Juni? man, dan zijn de eerste samples er net, voordat die kaart hier in nederland te koop is, is het zeker augustus (als het geen september is)
Link naar reactie
Ben ik wel met je eens. maar displacment mapping zal toch haast wel vollop worden gebruikt in de toekomst? het zit tenslotte in DirectX 9 Als je puur kijkt naar: "wat kun je er mee" dan is de Perhalia qua spec wel heel erg itteressant. scherp 2d, 3d en DVD-playback 256bit bus en erg goede DirectX 8 onderstuening. dat is erg belangrijk voor de volgen de games. Ook is hun Pixel unit veel flexibeler dan die van de GF4 ti 4600 en verwacht daardoor ook sneller. Als ik puur naar de specs kijk prefereer ik een Parhelia boven een GF4 ti 4600. Uiteraard moet ik eerst nog Benchies zien en real life performance
Link naar reactie
Dat is waar. tussen de paper release en de echte release van de G400 zatten een paar maanden. toen de Paper release van de g400 er was was het ook een schitterende kaart, toen die uiteindelijk uitkwam haalde de GeForce 256 (NV10) de glans weg van de G400. Ik hoop dat Matrox daar wat van geleerd heeft
Link naar reactie
[quote:5d652d7c7c] Op 14-05-2002 19:44 schreef Slashhead: [quote:5d652d7c7c] Op 14-05-2002 18:37 schreef Red Dragon: ALs ik de specs zo lees en vergelijk met de GeForce 4 ti 4600 denk ik dat hij in directX 8 games een stuk sneller is en in "oude" games langzamer tenzij je FSAA en ANISO opengooit. [/quote:5d652d7c7c] De trend wordt beeldkwaliteit in de komende maanden, dit geldt ook voor ATI en nVidia. Meer snelheid voor de huidige spellen is niet interessant. Als je naar de bouw kijkt van de Parhelia zie je dat de kaart bedoeld is voor de nieuwe generatie spellen. Voor oudere spellen zit er niet veel verbeteringen in en is ook niet nodig IMHO. Daarom heb ik in mijn conclusie ook gezegt dat dit [b:5d652d7c7c]de[/b:5d652d7c7c] kaart is/wordt voor Doom 3 en UT2. De snelheden van de processor en het geheugen waren vorige week nog niet bekend. [/quote:5d652d7c7c] Ben ik zeker met je eens, ik ben zelf ook een voorstander van beeldkwaliteit en extra features, ik hoop dat displacementmapping in de vorm van pacthes in meerdere games worden op genomen. Ik vind echter wel dat met het oog op UT2003/2, Doom3 ect. ook pure snelheid belangerijk is, want ik vind de GF4Ti4600 het nou nog niet geweldig doen in de Unreal2002 test, voeg daarbij aniso en evt. FSAA en je krijgt een slide show.
Link naar reactie
Ik geloof dat dat wel gaat lukken, ik kwam deze quote tegen: Tim Sweeney, Epic's chief 3D guru working on next-generation Unreal engine technology had this to say about it: "We've had our hands on a Parhelia for the past few days, and have Unreal Tournament 2003 up and running in triple-monitor mode -- it's very immersive, and surprisingly fast (rendering at 1280*3 x 1024)." The UT engine has had adjustable FOV for quite some time now, and UT 2003 obviously does too, so when that title ships this summer, it will in all likelihood support Surround Gaming. Kan je nagaan in triple mode en dan nog zo snel!! Dit wilde ook gewoon even horen . IK ben bezig naar enthousiast te raken over dit wonder :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-05-15 00:52 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...