Ga naar inhoud

Een TFT aanschaffen of niet?


Aanbevolen berichten

Ik wens me een nieuwe monitor aan te schaffen, maar weet niet goed wat ik moet kopen. Ik werk momenteel op een belineascherm 19" van 1997 maar volgens mij is hij bijna dood.(flikkert soms en veranderd van kleur >>van licht naar donker en reverse) Ze hebben me eens verteld dat een 15" TFT zo groot is als een 17".klopt dit? En is tft aangewezen? Of neem ik beter een gewone monitor? IK spendeer wel behoorlijk veel tijd achter mijn pc dus ik wil wel een degelijke monitor.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als je niet van plan bent om speletjes te spelen op je pc dan kanje gerust een TFT nemen. een 15"oogt idd als een 17"CRT scherm Lees de volgende 2 testen anders, mischien dat dat je kan helpen met je keuze [url=http://www.tomshardware.com/display/02q1/020114/index.html]TFT schermen test 1[/url] [url=http://www.tomshardware.com/display/02q1/020322/index.html]TFT schermen test 2[/url]
Link naar reactie
Je kan idd mooi spelletjes spelen op TFT schermen dat ben ik met je eens. maar op een CRT ziet het er op dit moment gewoon scherper uit. Dat CTX scherm wat jij heb ken ik.. en ik heb daar zelf ook Games mee gespeeld. en zeker het zag er mooi uit en was prima te doen. maar het haalt het niet bij een 19" CRT scherm voor het zelfde geld.
Link naar reactie
als ik jou was zou ik voor dat geld een mooie 19"crt halen. heb je ook superbeeld en zelfs groter. kan je over 5 jaar een tft halen die dan up to date is en die dan nog een stuk beter zijn. ik heb net vandaag een Iiyama HM903DT (visionmaster pro 454) gekocht voor €498 en ik kan je zeggen dat dit echt een supermonitor is. !
Link naar reactie
[quote:ce6bc589c9] Op 11-05-2002 20:28 schreef BA: LOL, die mening zal je nog wel eens vergaan als je op internet een donker level speelt, en je steeds gesniped werd door snipers die je bijna niet ziet, door het slechte contrast, dat overkwam mij ook steeds met een TFT :sad: [/quote:ce6bc589c9] Ik wordt door die tft zo ongeveer de kamer uitgestraald, dat ding is echt ongelooflijk helder, ik weet niet welke tft je had, maar dat hoeft in elk geval niet. Het is natuurlijk wel zo dat een 19" crt ook niet gek is, alleen zou dan mijn hele bureau in elkaar lazeren :lol:
Link naar reactie
Ik heb hier ook een TFT staan (is wel medion, maargoed) en die doet het verder prima, alleen de contrast ratio stoor ik me dus aan :smile: In 'daytime' levels heb ik geen last, alleen in donkere dus. Als de enemy dus met een donkere skin langs een donkere muur loopt etc, dan is dat soms heel moeilijk te zien.
Link naar reactie
Toch ben ik het niet helemaal met deze antwoorden eens, ik blijf bij mijn standpunt dat een 15 inch tft niet even groot is als een 17 inch gewone monitor (meet je beeldbuis maar eens op !) Ik zou ook zeker als vervanging van die oude belinea een 17 inch gewoon scherm nemen of een 17 inch tft In iedergeval geen 15 inch. Max resolutie erg laag vin ik. Ik heb zelf sinds kort een iiyama AS4314UT (17 inch tft) en deze bevalt mij prima!
Link naar reactie
ik vind de algehele weergave van deze monitor heel erg goed, dus ook v.w.b de backlighting, en ook is er geen sprake van het zgn "ghosting" wat bij andere tft's wel eens voorkomt, vooral bij snelle grafische games. nogmaals ik ben er zeer tevreden mee en met mij ook enkele collega's welke dezelfde monitor hebben aangeschaft. gr william.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...