Ga naar inhoud

Nieuwe game engines [- - Deel 4 - -]


Aanbevolen berichten

  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:f9c3baacb0="JaFO"]Zekers, alleen ben ik bang dat Id-software zoals gewoonlijk de 'gameplay' vergeet ... en dan zal me al die grafische troep een worst wezen ;)[/quote:f9c3baacb0] De games van ID vind ik trendverleggend in zowel in gameplay als gfx, al was q2 een beetje ééntonig. Gameplay is niet zuiver objectief, dus de meningen kunnen verschillen. Ik vind Q3 de beste in z'n soort, deathmatch in z'n zuiverste vorm, daar was het voor bedoeld, daar was de gameplay de beste die daar bij hoort, niks anders en er is op dit moment nog geen enkele engine die zo lekker speelt als Q3, al vond ik de afwisseling van UT weer beter. Doom3 wordt waarschijnlijk een spel naar m'n hart, pure singleplay met grimmige sferen, hopelijk met een beter verhaal dan Q2,was het maar zo ver......
Link naar reactie
Ik vond Q3 veel en veel slechter dan UT doordat er behalve puur deathmatch niks te doen was. Zelfs het singleplayer-deel was saai door de eentonige levels. Plus het feit dat het alleen maar DM (een spelsoort die ik al heel lang moe ben) was maakte dat ik het singleplayer deel nooit heb uitgespeeld. Ook vond ik de saaie wapens (allen zo standaard dat er geen greintje fantasie vanaf straalde) en het belachelijk hoge tempo in Q3 niet leuk. UT vond ik daardoor alleen al veel interessanter ... De snelheid was tot een normaal niveau terug te brengen, de wapens waren spannender en de levels waren dusdanig afwisselend dat je in tegenstelling tot Q3 geen twee keer hetzelfde thema tegenkwam. Q3 mocht dan meer 'gameplay' hebben dan z'n voorgangers, het was vergeleken met de concurrent (UT) zo magertjes dat ik er bij blijf dat het gewoon niet de moeite waard was.
Link naar reactie
[quote:d868cdf4f9="JaFO"]Ik vond Q3 veel en veel slechter dan UT doordat er behalve puur deathmatch niks te doen was. Zelfs het singleplayer-deel was saai door de eentonige levels. Plus het feit dat het alleen maar DM (een spelsoort die ik al heel lang moe ben) was maakte dat ik het singleplayer deel nooit heb uitgespeeld. Ook vond ik de saaie wapens (allen zo standaard dat er geen greintje fantasie vanaf straalde) en het belachelijk hoge tempo in Q3 niet leuk. UT vond ik daardoor alleen al veel interessanter ... De snelheid was tot een normaal niveau terug te brengen, de wapens waren spannender en de levels waren dusdanig afwisselend dat je in tegenstelling tot Q3 geen twee keer hetzelfde thema tegenkwam. Q3 mocht dan meer 'gameplay' hebben dan z'n voorgangers, het was vergeleken met de concurrent (UT) zo magertjes dat ik er bij blijf dat het gewoon niet de moeite waard was.[/quote:d868cdf4f9]Bij mij was het dus precies andersom: ik had beide games gekocht (UT en Q3) en eens gekeken welke mijn aandacht het meest kon vasthouden: and the winner was Q3 :) En dan ging het mij meer op het MP gedeelte dan de SP gedeelte. SP ben ik allang op uitgekeken en koop alleen nog maar een spel om online te kunnen spelen.
Link naar reactie
Hoezo alsmaar realistischere FPS games ? XIII (gebruikt de nieuwe Unreal-engine) [img:ac60a858ed]http://www.computerandvideogames.com/screenshots_library/dir_108/vortal_pic_54184.jpg[/img:ac60a858ed] [img:ac60a858ed]http://www.computerandvideogames.com/screenshots_library/dir_108/vortal_pic_54188.jpg[/img:ac60a858ed] overdrijven is ook een kunst ;) : [img:ac60a858ed]http://www.computerandvideogames.com/screenshots_library/dir_108/vortal_pic_54189.jpg[/img:ac60a858ed]
Link naar reactie
[quote:96f9322ba0="SkinnerEd"]Ik kijk juist erg naar single play uit, maar blijf MP ook wel lekker vinden. Volgens mij is de kans op een UT2003 demo deze week erg klein helaas.[/quote:96f9322ba0]SP ben ik ook erg benieuwd naar, maar sinds ik MP speel houd ik me daar minder mee bezig :) In het begin probeer ik het wel, maar ben dan al snel erop uitgekeken en stap dan al snel over naar MP. RTCW is hier een mooie voorbeeld van en ik denk dat dit met SOF2 zal gaan gebeuren :)
Link naar reactie
Eerlijk gezegd hoop ik dat Id met Doom3 doet wat Epic/LE met Unreal2:The Awakening gedaan heeft : gewoon geen multiplayer-onderdeel erbij zetten. Puur deathmatch is m.i. toch al niet meer van deze tijd en zou toch in het geheel niet bij het spel passen. Overigens zou ik me nog niet zo hard durven te beweren dat U2 zoveel slechtere graphics heeft. Als ik het goed heb heeft men in interviews gezegd dat men bij UT'03 veel meer details zou kunnen gebruiken maar dat het dan voor een multiplayer-spel te traag/veeleisend zou worden o.i.d. Daar komt nog bij dat U2 een heel ander soort verhaal biedt. Na dat interview over Doom3 verwacht ik een soort Resident Evil-achtige sfeer. Als(!) ze dat kunnen volhouden dan zou D3 idd een goed spel kunnen worden, maar dan vraag ik me echt af waarom ze aan de naam 'Doom' vasthouden. Behalve de naam heeft het dus vrijwel niks met het origineel te maken. Ze lijken zich m.i. daardoor wel heel erg in een hoekje te laten drukken ...
Link naar reactie
Die [b:885a2389d2]XIII[/b:885a2389d2] lijkt me een leuk spel.. is weer is wat anders.. cartoon rendering. wanneer komt ie uit? Ik speel nogal veel SP ipv MP en kijk dan ook meer uit naar Unreal 2 en Doom III dan UT 2003. Uiteraad vind ik UT2003 wel erg itteressant voor de Engine en bijbehorende grfx. Als Doom III gewoon stomweg schieten is ipv een goed verhaal vidn ik het ook niet erg.. ik vind Serious Sam 1 en 2 namelijk ook heel leuk :D echter een goed meeslepend verhaal zoals Deus ex kent bijvoorbeeld. vind ik ook mooi. iemand overigens de Deus Ex 2 screenies gezien? dat word ook namelijk erg mooi.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...