Ga naar inhoud

Harddisk stopt Win95


Aanbevolen berichten

Pentium-I 66Mhz ben ik aan het ombouwen tot spelletjes/Linux computer. Win98 laat zich niet installeren, dus Win95 er op gezet. Naast de 514MB schijf ook een 8GB er bij gezet en tezamen met een CD-rom speler klaar voor gebruik. Extra 515MB schijf erbij gezet als second slave. BIOS zegt oke, Linux ook, maar Win95 start niet meer. Schijf WD caviar 2540. Wie o wie heeft daar een beschrijving van?
Link naar reactie
Hoe ver komt windows met booten? Heb je de veilige modus (dmv F8 bij het opstarten) al geprobeerd? Als ik het zo lees heb je de master/slave instellingen wel goed gedaan, omdat linux en de BIOS hem wel goed 'zien'... [edit]BTW: dit lijkt me meer een topic voor in hardware algemeen ipv videokaarten&monitoren :grin: [/edit] _________________ Doe niet wat je laten kunt :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-05-01 12:04 ]
Link naar reactie
Kijk even na of je master/slave en master/slave hebt. Verder: het kan zijn dat je grote schijf trager is dan je kleine. Tijdens het opstarten is de kleine schijf al klaar en gaat verder met Windows opstarten. De grote echter niet en geeft daardoor problemen. Dit kun je testen door een keer te resetten. Doet hij het daarna wel goed, dan moet je de grote schijf als eerste hangen.
Link naar reactie
Kijk even na of je master/slave en master/slave hebt. Verder: het kan zijn dat je grote schijf trager is dan je kleine. Tijdens het opstarten is de kleine schijf al klaar en gaat verder met Windows opstarten. De grote echter niet en geeft daardoor problemen. Dit kun je testen door een keer te resetten. Doet hij het daarna wel goed, dan moet je de grote schijf als eerste hangen.
Link naar reactie
Windows komt tot "Windows95 wordt gestart" Iets voor de hardware-topics? Heb ik aan gedacht, maar jumpers Slave/Master staan goed. Ik heb inmidels documentatie van Western Digital (tech) site gehaald en die bevestigt dat. Aprpos ik heb eerst geprobeerd Win98 te installeren, maar direct na invullen van de registratiecode liep de machine (5x geprobeerd) vast. Dit euvel herken ik van een andere (AMD K6) pc ook. Linux suggereerde een slechte chip (PCI-IDE?) mogelijk als 'buggy' maar zowel Mandrake als Suse gaven geen probleem. PS Profiel maar eens bewerken, want "nieuw lid" ben ik al een tijdje niet meer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...