Ga naar inhoud

Overclocken


Aanbevolen berichten

Hey mensen Ik weet dat je je videokaart kunt overclocken. Ik heb zelf een NVidea GeForce 2 MX 32 Mb met TV out. Ik heb een aantal vragen over het overclocken. 1 Hoe groot is de kans dat het fout gaat als er iets fout gaat? 2 Wat kan er fout gaan? 3 Met welk programma kan ik het beste overclocken? en vertel er ff bij hoe het werkt en tot hoever ik kan gaan. 4 Merk ik er veel van? Ik hoop dat jullie me vraag kunnen beantwoorden. Ik wil me kaart graag heel houden en speel dus graag op safe dus alleen reacties waarbij er zekerheid is dat me kaartje niet naar de kelder gaat. GREETZ Stefan
Link naar reactie
[quote:987d392937]1 Hoe groot is de kans dat het fout gaat als er iets fout gaat?[/quote:987d392937] Niet erg groot. als je de kaart stapje bij stapje overklokt dan is de kans vrij klein dat je hem sloopt. als ie te ver word overgeklokt loopt ie gewoon vast. [quote:987d392937]2 Wat kan er fout gaan?[/quote:987d392937] Bij te ver overklokken van je Core kan je systeem instabiel worden en vastlopen. Bij te ver overklokken van je gehuegen kan je "Artifects" krijgen in je games. dat zijn rare witte puntjes en streepen over je scherm, nog verder overklokken lijd tot Instabieliteit [quote:987d392937] 3 Met welk programma kan ik het beste overclocken? en vertel er ff bij hoe het werkt en tot hoever ik kan gaan.[/quote:987d392937] Rivatuner is een erg eenvoudig programma. bij http://www.guru3d.com kan je die downloaden. In het programma vind je een overklok menu waar je zowel het geheugen als de core kan overklokken. uitleg is vrijwel niet nodig. het wijst zichzelf. gewoon stapje voor stapje proberen hoe ver je kaart stabiel wil. [quote:987d392937]4 Merk ik er veel van?[/quote:987d392937] Met een GeForce 2 MX 400 niet zo heel erg veel. hooguit een hogere score in 3dmark2001 maar in games zul je het niet merken. grootste handicap van de GeForce 2 MX is niet de snelheid van de Core en Mem maar de 2 pipelines die hij heeft ipv de 4 pipelines die een normale GeForce 2 heeft. Daardoor heeft Overklokken maar in beperkte mate zin met die kaart. zoals ik al eerder aangaf zal je 3dmark2001 socre wel omhoog gaan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...