Ga naar inhoud

Monitor geeft aan: 144 Hz, is dat goed ?


Aanbevolen berichten

Is zo hoog wel goed ? Geeft voor de rest prima beeld (resolutie 800 x 600 en is laag). Zet ik 'm lager dan komt ie uit op: 100 Hz (Gforce 2 MX 400, 64 Mb Ram) Benieuwd naar jullie reacties of ik wel verantwoord bezig ben (Dell P792-monitor, flat CRT). Kan 'm ook niet aanpassen want Vkaart kan ik alleen op Optimal, default of 60 Hz zetten... ook heel vreemd. De TV-monitor (de 2e) kan ik wel alle refreshrates en Hz'en instellen wat ik wil ? Maar de situatie is voor mij wel bevredigend zo. Groet, Aswin
Link naar reactie
Eigenlijk wil ik dit niet doen (detonator destroyer draaien - driver 23.11 removen) en de nieuwe installeren. Heb nl. aardig wat moeite gedaan om zonder TVtool, m'n TV-out goed te laten werken op m'n TV zonder zwarte randen, links en rechts... Krijg die alle modi niet. Ik kan wel het wel uitproberen en ghost-file terugzetten indien het me niet bevalt en checken of m'n TV-out goed blijft. Begin toch te denken aan een andere V-kaart die de TV-Out goed uitvoert (verbreden indien nodig enz..), waarbij toch gewoon de refreshrates aan te passen blijft. 2 vragen: 1. Jullie advies nog inzake het probleem. of 2. Adres misschien waar het mogelijk je Gforce 2 MX 400 om te ruilen voor een betere kaart, waarbij je wat geld terugkrijgt voor je kaart. Is dat handig ? Groet, Aswin
Link naar reactie
Nou, ik had de 28.90 drivers ingericht en inderdaad kreeg ik de refreshrates terug bij m'n PC-monitor en kon ik deze instellen. Het probleem met TV-out (zwarte randen), waar ik al bang voor was, kwam weer terug en kreeg ik met geen mogelijkheid meer opgelost. Ik draai nu maar 144 Hz met mijn monitor. Temeer ook, toen ik de nieuwe drivers had geinstalleerd, stond ook de optie "hide all modes that monitor cannot display" aan. En daarbij stond als hoogste setting wat ie aankon: 144 Hz. Dus, hij draait de maximale Hz'en wat ie schijnbaar dan ook aankan. Met het terugzetten van m'n ghostfile heb ik m'n TV-Out weer OK en draai ik zoals gezegd op m'n monitor 144 Hz en laat ik het hierbij. In ieder geval, allen bedankt voor reacties. Misschien verkoop ik m'n Gforce 2 Mx400 en komt er een Radeon inderdaad. Die moet dan wel een goede TV-out hebben (zonder zwarte randen) !! Groet, Aswin
Link naar reactie
144hz is op zich ook niet erg maar het maximum van je Montor draaien is wel het verkorten van de levensduur van de monitor. Een Radeon of een GeForce 4 heeft veel minder last van die balken waar jij het over heb. Slashhead heeft ze getest dus die kan je het beste informeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...