Ga naar inhoud

19" maar niet beter dan 1024*768


Aanbevolen berichten

ik ga naar iiyama bellen, maar was vandaag te laat thuis van werk. morgen zijn ze denk divht dus overmorgen effe bellen. wel balen zeg. hij geeft een goed beeld, maar niet in die resolutie en daar heb ik hem eigenlijk voor. ik hoop dat ik het op kan lossen. dat idee van die kabel klinkt erg logisch al was ik er niet opgekomen haha. maar die kan ik dus niet vervangen. ik kan niet bij de aansluiting komen. het zit wel tegen. maar ja jullie horen hoe hetr verder gaat, hopelijk goed!!!
Link naar reactie
hoi degged, Mischien wat laat... Ik heb twee van die monitoren (dual monitor systeem) maar ken jouw probleem van wazigheid niet. Ik heb in alle resoluties een scherp beeld. Het probleem met de kabel ken ik wel, toen ik aan beide een monitorverlengkabel had geplakt werd de kwaliteit van het beeld beduidend minder. (monitoren zijn net vier weken oud) Ik had eerst ernstig last van Moire op beide schermen. Omdat me dat iets te toevallig was moest het of structureel voor deze monitoren zijn, of iets anders in mijn systeem. Nadat ik een G4 kaart had geleend bleek het dus door mijn G2MX kaarten te komen. Ik heb nog geen nieuwe kaarten, want ik wacht op de G4ti4200 als AGP kaart en een Quadro4 in PCI formaat. Wel heb ik nog dat de ene monitor standaard veel lichter staat dan de andere. Diepzwart is niet hetzelfde op beide schermen bv. En dat kan ik met de standaard instellingen in het menu niet helemaal weg krijgen. Zit nog te overpeinzen hoe ik dat kan oplossen...dus als je resultaat krijgt via iiyama laat hier effe weten als je wilt...!
Link naar reactie
ik laat het gelijk weten als ik iets hoor. ik heb zelf al een geforce 3 dus wat dat betreft moet die de resolutie makkelijk scherp weer kunnen geven. ik heb zlefs een radeon 8500 erin gehad om te testen en die kan het 100% zeker weten. begin nu echt beniewd te worden wat het kan zijn.
Link naar reactie
mischien een interessant linkje: [url=http://www.passmark.com/]linkje[/url] Er wordt hier software aangeboden om je monitor te testen. Kost 15 US$ Ik weet niet of er als freeware ook zoiets bestaat (Sisoft Sandra?). Heb het zelf niet gekocht, dus op eigen risico... _________________ Pilots are the best computers we can put aboard aircraft, and the only ones that can be massproduced with unskilled labor.. [ Dit bericht is bewerkt door: Hent op 2002-04-30 02:03 ]
Link naar reactie
ik weet dat de geforce 3 niet de beste 2d heeft, maar ik heb het ook getest met een radeon 8500. en die heeft super 2d. vandaar dat ik het vreemd vind. ik heb ook dat progje gedowned, maar die test wat beelden en dat was allemaal goed. in 3d geeft hij trouwens geen wazig beeld. allemaal erg vreemd. morgen bel ik ze en weet ik hopelijk meer. to be continued
Link naar reactie
heb net iiyama aan de lijn gehad. het enige dat ze me konden bvertellen was, dat de geforce kaarten wel vaker moeite hebben met deze monitor om de 2d goed te krijgen. het schijnt dat je met een radeon een trucje uit moet halen door iets met de horizontale... naar - en de verticale ..... naar + en dan zou het beeld wel scherp zijn. heeft iemand nog meer problemen met een geforce 3 kaart? alvast bedankt
Link naar reactie
klopt, in de drivers van de Radeon kun je de Horizontale en verticale polariteit instellen. Vroeger, had ik met sommige drivers voor mijn TNT ook dat het beeld niet goed was, volgens mij kon ik toen de polariteit veranderen mbv powerstrip. in HZTools zit ook een optie, maar dat heb ik nooit werkende gezien :sad:
Link naar reactie
ze willen hem wel aannemen voor controle, maar als hij dan goed is kan ik voor de kosten opdraaien. ik heb toch een beetje het vermoeden dat het aan mijn videokaart ligt. die radeon die ik had daar heb ik dat trucje niet mee gedaan dus ik weet niet of dat werkte. eerst maar even een andere videokaart scoren en dan verder kijken. ik heb powerstrip en kan die dingen instellen, maar dat heeft geen effect helaas. ben nog steeds zoeken(naar oplossing!!) maar ik hou jullie op de hoogte en als julie iets weten hoor ik het heel erg graag. weer bedankt voor jullie reacties. ben wel al een stuk wijzer
Link naar reactie
  • 2 weken later...
voor de mensen die in dit forum hebben gereageerd. ik heb nu een nieuwe monitor. een iiyama vision master pro 454 (HM 903DT) en deze geeft wel superscherp beeld op dezelfde videokaart. lag dus echt aan de monitor. dit is retescherp hier nu. ben zeer tevreden greets dennis
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...