Ga naar inhoud

welke videokaart


Aanbevolen berichten

Hoi, Welke videokaart is prijs/kwaliteit- technisch het beste voor mij systeem ? (er moet TV-Out opzitten, zoals op mijn Gforce 2MX 400). Systeem: Pent 4, 1.7 Ghz, 845-D moederbord, 512 DDR RAM, 17" Flatscreen CRT Monitor Op dit moment zit er een Geforce 2 MX 400 in, maar ben qua kleuren, beeld in desktop en Internet-content niet zo tevreden. De kleuren zijn beetje helder maar flets tegelijk en ik kan de kleuren niet zo lekker 'zacht' instellen in de Nvidia-drivers en ik denk dat de kaart (een NV) daarin tekort schiet (is dat de 2D-functionaliteit ?). Vwb films e.d. is ie prima. Een evt. nieuwe kaart, die prijs-/technisch optimaal afgestemd is op mijn systeem moet een goede TV-OUT hebben, die prima af te stellen is op m'n TV (zonder zwarte balken eromheen enz...) want daarin heeft Nvidia een steekje laten vallen denk ik. Ik wil TVTool niet gebruiken en heb een andere manier gevonden, maar ik zou willen dat de nieuwe Video-kaart dat vanuit zichzelf (meegeleverde drivers) gaat ondersteunen, dat je TV-beeld helemaal gevuld is en dat de breedte en hoogte in te stellen zijn. Zijn dit teveel eisen op functionaliteit voor een nieuwe videokaart? Ik wil rond de 230 EUR uitgeven en als het meer moet zijn, lees ik het hier wel. Alvast bedankt en groet, Aswin
Link naar reactie
Matrox G550 is de enige kaart die fullscreen DVD afspeelt. Helaas zit er zo nu en dan een "hikje" in de weergave. ATI en nVidia zijn gelijkwaardig, dus zwarte randen. Mogelijk dat je dat met reg tweaks kunt veranderen. Voor € 230,- kun je goede kaarten krijgen. Ik denk dan aan een Hecules Radeon 8500LE. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-04-26 11:37 ]
Link naar reactie
Wat ik wil doen: - Spellen spelen (heb er maar 1) die ik leuk vind, maar mocht het ooit nodig zijn, moet het gedraaid kunnen worden. - Internet-content en Office (2D) - DVD-afspelen in een full-screen mode op TV, zonder dat Nvidia-gezeik met die zwarte randen (want dat heeft me veel tijd gekost om dat uit te zoeken). Ik moet ook maar 's een site hebben waar alle kaarten netjes op een rij staan, met specs en eventuele reviews te lezen zijn. Groet, Aswin
Link naar reactie
Idd precies wat Ruudpel zegt die GeForce 4 ti 4200 zal redelijk gunstig zijn geprijst (tussen de 225 en de 300 Euro schat ik) die kaart is goed in DVD, 2D en 3D. als je huiverig tegenover de DVD weergave van Nvidia staat moet je toch voor een Radeon 8500 gaan. Hoe dan ook beide kaarten zijn klaar voor nieuwe shooters ipv Quake II C&C Generals ipv Red alert.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...