Ga naar inhoud

ATI/ASUS/MSI/HERCULES/MATROX.../?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik hoor jullie continu over geforce en ATI praten, maar naar wat rondvraag heb ik te horen gekregen dat ATI niet echt veel drivers updates levert op internet. Is dit waar? Ik heb zelf een Creative TNT1 16MB kaart en hierbij kan je nu nog steeds updates krijgen, dat vind ik service en dit prefereer ik ook bij de aankoop van een andere kaart. Hoe staan de merken als MATROX en Hercules aangeschreven? Welke kaart is het beste wanneer ik een TFT scherm gebruik met DVI ingang, een Geforce of een ATI, zijn hier mensen die ervaring hiermee hebben. En als laatste is het TFT beeldscherm van Hercules echt zo bijzonder goed bij games? Ik weet ik vraag veel maar daarvoor ben ik aan het goede adres. bedankt grtz. Jan
Link naar reactie
ATI brengt regelmatig driverupdates uit tegenwoordig, dat ze nooit nieuwe drivers hebben is de laatste tijd nogal veranderd :smile: Matrox weet ik niet, maar Hercules staat ook best goed aangeschreven als het om hun producten gaat. De drivers van Creative vind ik juist vaak ellende om te krijgen, hoewel je voor de TNT1 net zo goed de drivers van nVidia zelf gebruiken kan, die zijn zelfs beter. Over het verschil tussen DVI weergave en dat hercules TFT scherm kan ik niet veel zeggen, alleen dat ik eens gelezen heb dat de backlighting niet erg goed was, maar dat kunnen ze inmiddels wel weer opgelost hebben. :smile:
Link naar reactie
Ik weet dat Nvidia regelmatig met driverupdates komt voor haar chipsets. Matrox maakt ook goede videokaarten en de ondersteuning in de vorm van drivers, updates, utils is perfect. Matrox videokaarten zijn de besten in 2D en redelijk goed in 3D. De TV-out van Matrox is een van de weinige die goede kwaliteit levert. Ik heb een Matrox G400 gehad en heb nu een Geforce 2 GTS-DDR van Guillemot en ik moet zeggen dat de 2D van mijn Geforce tegenvalt in vergelijking met mijn oude Matrox. Voor updates van mijn Guillemot gebruik ik de Nvidia Detonators, omdat Guillemot haar drivers niet zo vaak update.
Link naar reactie
Over de TFT schermen van Hercules (Guillemot), kan ik zeggen dat ze de beeldbuizen van LG gebruiken. Dus als je een TFT koopt zou ik eerst een vergelijking maken op de beeldbuizen. Het kan zo zijn dat een goedkopere TFT scherm dezelfde beeldbuis heeft als de Hercules. Spaar je weer wat geld uit. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Link naar reactie
[quote:b5e72a055f] Op 29-04-2002 1:15 schreef shailesh: Ik weet dat Nvidia regelmatig met driverupdates komt voor haar chipsets. Matrox maakt ook goede videokaarten en de ondersteuning in de vorm van drivers, updates, utils is perfect. Matrox videokaarten zijn de besten in 2D en redelijk goed in 3D. De TV-out van Matrox is een van de weinige die goede kwaliteit levert. Ik heb een Matrox G400 gehad en heb nu een Geforce 2 GTS-DDR van Guillemot en ik moet zeggen dat de 2D van mijn Geforce tegenvalt in vergelijking met mijn oude Matrox. Voor updates van mijn Guillemot gebruik ik de Nvidia Detonators, omdat Guillemot haar drivers niet zo vaak update. [/quote:b5e72a055f] LOL, als een goede 2D zoekt, dan moet je al helemaal niet naar een GF2 kijken, uitzonderingen daargelaten hebben die dingen echt een brakke 2D, zeker als je van Matrox af komt :smile:
Link naar reactie
BA ik weet dat het een slechte keuze is geweest om van een MAtrox naar Geforce te gaan. Ik heb dan ook snel mijn Matrox teruggezet en mijn Gforce aan mijn broertje gegeven. Als ik een game wil spelen (wat ik bijna nooit doe) ga ik wel op de pc van mijn broertje.
Link naar reactie
Ik raad je aan om een maandje te wachten want dan komt Nvidea met de gf4 Ti 4200 word gerealeased voor ongeveer 200euro :smile:) :lol: En is nog veel beter dan gf3 Ti500 :smile:) en heeft dezelfde speciale functies als de Ti4600 :smile:) :lol: Gebruik deze link en lees er alles over http://www.guru3d.com/review/nvidia/geforce4ti/ [ Dit bericht is bewerkt door: Overclocker@15 op 2002-05-01 11:30 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...