Ga naar inhoud

GeForce 4 te veel overkill?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus A7V266 Mobo met een AMD Athlon TB 1400Mhz erop draaien, 256 MB DDR-RAM, 40 Gig Maxtor 7200 rpm, en nu het ergste: een 3DFX VooDoo3. Ik ben op het idee gekomen om eens wat meer power voor 3d spelletjes te kopen. Maar, is een GeForce4 Ti4600 niet een beetje te veel overkill? of zal het goed werken? en trouwens, zit er ook een speciale aansluiting op dat plankje voor stroomtoevoer?(mijn oom zei dat dat bij de nieuwe plankjes nodig was, anders zou mijn mobo gaan bakken) elk commentaar is gewensd!!
Link naar reactie
zeg maar tegen je oom dat ie geen onzin uit moet kramen..... het enige bord dat ik ken met een extra stroomtoevoer was de 3dfx voodoo5 (toch echt geen nieuwe kaart dacht ik zo....) ook alle nieuwe boards worden normaal via de agp (of eventueel agp-pro voor de veeleisende) slot met stroom verzorgt. over pci kaarten hoeven we het dan denk ik helemaal niet te hebben...?
Link naar reactie
Ja kan die GeForce 4 ti 4600 zonder problemen in die pc zetten. Het is geen overkill maar de rest van je systeem is wel de bottleneck in de meeste games. Jou systeem in combi met een GeForce 4 ti 4600 is zeker wel een goede keuze. Je kan altijd nog je CPU upgraden in de toekomst en je geheugen uitbreiden.
Link naar reactie
Ok, bedankt vor de tips. Trouwens, het is een agp 4x pro slot wat er op dat mobo-geval zit dus dat zit wel snor. En voor dat upgraden: 1400Mhz vind ik voorlopig wel genoeg en geheugen is op dit moment erg duur in verhouding met toen: 99 Dm (ongeveer 115 gulden) in verhouding met nu: de laagste prijs is €78,-(ongeveer 175 gulden). En wat is volgens jullie de beste kwaliteit? Ik dacht dat de Leadtek het beste koelde en dus het meeste overklokbaar was(eventueel 3e ventilator).
Link naar reactie
[quote:20ec24694c] Op 19-04-2002 15:58 schreef hjs: Pas op met Gainward, gaat je mobo van piepen :lol: [/quote:20ec24694c]Ook met een PNY GF4 MX440 :smile: Maar volgens mij ben ik gewoon verkeerd voorgelicht (opgelicht) over dat DFI moederbordje dat ik heb. Ik probeer nog te achterhalen wie mij die tip heeft gegeven.
Link naar reactie
[quote:6aba9be6be] Op 19-04-2002 16:14 schreef VTec: [quote:6aba9be6be] Op 19-04-2002 15:58 schreef hjs: Pas op met Gainward, gaat je mobo van piepen :lol: [/quote:6aba9be6be]Ook met een PNY GF4 MX440 :smile: Maar volgens mij ben ik gewoon verkeerd voorgelicht (opgelicht) over dat DFI moederbordje dat ik heb. Ik probeer nog te achterhalen wie mij die tip heeft gegeven. [/quote:6aba9be6be] Er is maar een andere sukkel met een DFI hier :roll:
Link naar reactie
Wat een vreselijk grafiek is dat zeg wat je gepost heb, dat had de NIPO kunnen wezen. Het zijn gewoon scores die die site heeft gegeven. staat ook nog zo'n smerige Asus kaart tussen :wink: Ik zou voor de Leadtek gaan, die heb ik zelf ook (alleen dan Ti 4400) en die bevalt me erg goed, overklokken gaat perfect. de Gainward is heel erg duur en alleen omdat ze zoveel extra dingen bieden die je toch niet gebruikt. De Leadtek kaart is snel en goedkoper dan de Asus en de Gainward.
Link naar reactie
[quote:552a547276] Op 19-04-2002 17:40 schreef GeForce Mike: Wat een vreselijk grafiek is dat zeg wat je gepost heb, dat had de NIPO kunnen wezen. [/quote:552a547276]O, zo erg ? :wink: [quote:552a547276]Het zijn gewoon scores die die site heeft gegeven. staat ook nog zo'n smerige Asus kaart tussen :wink: [/quote:552a547276]Valt me wel op dat ze de Asus boven de Leadtek hebben gezet. Ik zou eerder verwacht dat de Asus als laatste zou eindigen en de Leadtek als eerst of tweede en de Gainward idem. [quote:552a547276]De Gainward is heel erg duur en alleen omdat ze zoveel extra dingen bieden die je toch niet gebruikt. De Leadtek kaart is snel en goedkoper dan de Asus en de Gainward.[/quote:552a547276]Of kiezen voor een Ti4400 (een Leadtek of Gainward). Deze Ti4400 is in veel gevallen net zo snel als de Ti4600 en goedkoper. De Gainward is inderdaad niet zo intressant wanneer je de extra spullen niet gebruikt. Btw, iemand nog een firewire-kaartje nodig :wink: _________________ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3925]Power[/url] Animal [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-19 19:50 ]
Link naar reactie
[quote:fd3eb53b6a] Op 19-04-2002 16:07 schreef Computer FreaK: Het is trouwens een Asus AGP-V8460 Ultra, VTec, ok? [/quote:fd3eb53b6a] [quote:fd3eb53b6a] Hoe bedoel je ? [/quote:fd3eb53b6a] Zo bedoel ik, kijk maar eens goed naar je eigen plaatje. [img:fd3eb53b6a]http://www.hastec.nl/nieuws/images/big-rating.jpg[/img:fd3eb53b6a] En trouwens, heb je benchmarks voor vergelijkingen van die Gayward en de Leadtek?
Link naar reactie
Benchmarks ter vergelijking tussen de Leadtek en de Gainward zijn niet itteresant. schelen onderling misschien 1fps in games. Snelheids verschil is er zo goed als niet. Dat komt omdat ze beiden naar het Refference Design van nVidia zijn gemaakt. Wat veel itteressanter is is de overklok resultaten van beide kaarten. Daar heb ik zo gauw geen linkje van. Slashhead heeft de Gainward Ti 4600 en de Leadtek Ti 4600 gehad dus misschien dat hij het weet.
Link naar reactie
[quote:ef58b28072]En trouwens, heb je benchmarks voor vergelijkingen van die Gayward en de Leadtek?[/quote:ef58b28072]Dezelfde Got Apex heeft zowel de Leadtek als de Gainward getest: [url=http://gotapex.com/reviews.php?rev=gf4-comp/index.html]Got Apex ? - NVIDIA GeForce4 Ti4600 Three-way Comparison: ASUS, GAINWARD and Leadtek[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...