Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic Deel 13 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:897cb4ae31] Op 25-04-2002 23:00 schreef GeForce Mike: Ik heb het benchen een beetje gehad, die score van me is hoog zat. Ik ga me nu volledig storten op het gamen. daar is die GeForce 4 tenslotte voor :smile: [/quote:897cb4ae31]Gelijk heb je !!! Jammer van je upload want SOF2 is erg mooi :smile:
Link naar reactie
[quote:ce96b3431f] Op 23-04-2002 20:21 schreef SkinnerEd: Ja ik weet het ook niet zeker hoor :smile: [/quote:ce96b3431f] Oops, ik lees het nu pas.... Ik ben op dit moment aan het werk met een uitgebreid GF4Ti artikel en heb daarvoor een demo weten te bemachtigen waarmee ik pixels in random order of front to back, back to front kan aanbieden aan de GF4Ti. [url=http://esprit.campus.luth.se/~humus/3D/GL_EXT_reme.zip]GL_EXT_reme Overdraw test[/url] Z-Oclussion culling gooit pixels er in een heel vroeg stadium al uit. Mits de programma code de processor daartoe instaat stelt. Ter illustratie (waardes zijn ongeveer ik heb het niet bij de hand op het moment). Random is: 150 fps Front-Back: 250 fps Back-Front: 120 fps Je ziet dus dat de volgorde nogal invloed heeft op het effect van deze fillrate en daarmee ook de geheugenbus besparende technieken. Je kunt dus niet echt conclusies binden aan de technologie, dit ligt meer in handen van de code. Wat aniso betreft, ik denk dat de huidige TMU's zo geavanceerd zijn dat ze aniso zelfstandig kunnen uitvoeren anders zou het teveel vertragen i.v.m GPU cycles. Het is nu even de vraag waar de Z-occlusion culling plaatsvindt. Zelf denk ik dat dat veel later begint waardoor je bij aniso beperkt profijt hebt van fillrate besparende technieken. Zowiezo moet er eerst tri-lineair gefilterd worden en gemapped en vervolgens met de volgende data vergeleken moeten worden. Dus de winst is beperkt vandaar dat Random best wel veel fillrate verspilling heeft. Omdat je slechts de volgende stap kunt verwijderen nadat de voorgaande helemaal klaar is. De reden dat ik denk Z-Occlussion Culling pas na de pipeline plaatsvindt is dat ik van mening ben dat het zonde is van je processor cycles wanneer je die alleen zou gebruiken voor early Z-checks. Je kunt dan beter zorgen dat je al wat klaar hebt liggen. Het is dan gewoon een afweging waar je voor kiest. Zelf denk ik dat dit vooruit werken rendabeler is dan wanneer je alleen op basis van Z-checkes zou besluiten tot renderen. Vooral wanneer de depth complexity (diepte van de textures als maat van overdraw) op het moment ongeveer 4 is. Ook zal nVidia wel een of andere feature hebben die ervoor zorgt dat statistisch gezien de pixels die vooraan liggen het eerst gepakt worden en daardoor als Occlussion zullen dienen. Aangezien nVidia en ATI dergelijke methodes er op na houden zullen de nieuwe engines hier rekening mee houden door echt front to back aan te houden. Anders is het natuurlijk bij de Kyro want die weet al (geometrie setup) wat de Z waardes zijn nog voordat met renderen begonnen wordt. De GF4Ti heeft deze informatie niet. Ik heb hierover niks kunnen vinden, wat hier staat heb ik gewoon een beetje geredeneerd en hoeft niet juist te zijn. nVidia wil hier niet echt veel over loslaten. Zal wel erg gevoelig liggen. Maar het lijkt in mijn beleving wel te kloppen als je naar de benchmarks van die overdraw demo kijkt. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-04-26 10:45 ]
Link naar reactie
[quote:bd844a4d1f] Op 26-04-2002 0:51 schreef GeForce Mike: [quote:bd844a4d1f] Op 25-04-2002 23:52 schreef VTec: Zo, weer een GeForce gekocht: de XBOX :wink: [/quote:bd844a4d1f] Ellen overgehaald :wink: Ik heb de SOF2 MP test nog niet geprobeerd ben wezen klooien met me DV camera. IK ga het komend weekend wel proberen. [/quote:bd844a4d1f]Ellen id overgehaald en het koste me niet eens zoveel moeite. Dit kwam mede omdat ze nu pas goed doorhad waarom het zo'n mooie deal was :smile: Ze moest nog wel effe overleggen met onze hond, maar ook die was snel overgehaald. Hij krijgt nu namelijk een nieuwe kussen om op te slapen en Ellen gaat nieuwe kleding kopen (voor wat hoort wat) :wink: _________________ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3925]Power[/url] Animal [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-26 18:49 ]
Link naar reactie
Overleggen jullie ook met de hond vtec? tgaat niet best daar bij jullie :wink: Slashhead. Ik vind het een erg itteressante redenatie en heb daarom de test ook gedaan: GeForce 4 ti 4400 @ 300/620 Overdraw/HSR: ------------- Overdraw factor 3, back to front: 395.50 fps Overdraw factor 3, front to back: 808.47 fps Overdraw factor 3, random order: 559.02 fps Overdraw factor 8, back to front: 150.74 fps Overdraw factor 8, front to back: 470.11 fps Overdraw factor 8, random order: 308.90 fps Mijn results sluiten wel aan op jou theorie. Het is wel te hopen dat toekomstige games rekening houden met de manier van renderen van ATI en nVidia anders is de GeForce 4 niet eens "future proof" Maar dat zal wel meevallen denk ik.
Link naar reactie
[quote:dbfe1af57d]Overleggen jullie ook met de hond vtec? tgaat niet best daar bij jullie[/quote:dbfe1af57d]Ellen haalt graag het gehele gezin erbij (en zo hoort het) en daar is Frasier ook een onderdeel van :wink: Maar Frasier (de hond) en ik heb een pact: hij zorgt ervoor dat ik steeds mijn zin krijg en ik geef hem daarvoor iets meer koekjes :wink:
Link naar reactie
Interressant Slashhead, tot zover ik het kan volgen :wink: maar de GF4 is door die aniso performance tot nog grotere hoogte gestegen bij mij, ik ben erg onder de indruk van de anisoperformance met 28.90 in openGL, d3d is ook iets beter, maar minder dan openGL. Wedden dat daar binnenkort ook nog wat aan verbeterd. Zoals BA al zij is het laatste voordeel van de Radeon hierbij gesneuveld, ps 1,4 even niet meegerekend, smanen met een lod van tussen de -1 en 0,5 met aniso op 2 of 4 levert de GF4 super gelikte plaatjes af met hoge framerates, nou SOF2, NWO en UT2003 Unreal2 nog graag.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...