Ga naar inhoud

Nvidia GeForce 2 MX 400 TV-out en XP: hoe krijg ik Twin View


Aanbevolen berichten

Eerst zat ik met het probleem dat ik de juiste kabels niet had voor mijn TV-OUT, maar toevallig vond ik afgelopen weekend een verloopstekkertje van dat rare plugje naar SVHS en Composite toe (onderin mijn printerdoos...). Ik gebruik nu een simpel tulpstekkertje voor van dat Composite ding naar de Video-in op mijn TV. Tot zover prima. Toen ben ik [url=http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/312254/1/25]deze[/url] FAQ gaan lezen op Tweakers en heb toen de volgende dingen gedaan. * De nieuwste NVida drivers geïnstalleerd, deze gaf overigens een "foutmelding" over dat de software niet XP compatible was of zo... * TVTool geïnstalleerd Nu krijg ik prima beeld op mijn PC, dus dat is goed. Alleen dan zit ik nog met twee problemen: * Dat TVTool is een Demo-versie en schijnt na 10 min. automatisch af te sluiten. Is er een alternatief programma? * Mijn kaart zou bij mijn weten ook iets als Twin view moeten ondersteunen, zodat ik dus tegelijkertijd beeld op zowel mijn PC als mijn TV krijg. Hoe krijg ik dit gefixt? Ik verwachtte eigenlijk een of ander programmaatje van Nvidia "opstartbaar" te krijgen ergens waar je dit alles in kunt stellen en zo, maar ik heb niks gevonden. Wie helpt?!
Link naar reactie
Als je de laatste drivers download voor de windowsXP dan zit daar Nview in. Dat is software die Nview van de GF 4 en Twinview van de GeForce 2 mx ondersteund Je heb dan TV-tool niet nodig. Zoek en Download de 27.42 drivers [url=http://guru3d.com/files/detonator/]Hiero[/url] Je zult weer een waarschuwing van WindowsXP krijgen en dan moet je die gewoon negeren. je heb geen WHQL drivers nodig om suc6vol je kaart onder WinXP te laten draaien namelijk. Zodra de 27.42 drivers zijn geinstaleerd moet je bij je eigenschappen van je videokaart de optie Nview vinden. daar mee kan je zowel beeld op je tv als op je pc tevoorschijn toveren. de 28.32 drivers van http://www.nvidia.com doen een beetje moeilijk met Nview dus die moet je niet hebben. Je kan ook de 28.35 of 28.80 drivers proberen maar daar weet ik niet zeker van of Nview werkt en dat weet ik wel van de 27.42 drivers. suc6
Link naar reactie
[quote:eb9d354bef] Op 16-04-2002 1:29 schreef GeForce Mike: Zodra de 27.42 drivers zijn geinstaleerd moet je bij je eigenschappen van je videokaart de optie Nview vinden. daar mee kan je zowel beeld op je tv als op je pc tevoorschijn toveren. [/quote:eb9d354bef] Ik zie deze optie nergens staan :???: . Zou dat bij de device manager moeten staan? Bij mij staat daar niks bijzonders bij de Video-kaart.
Link naar reactie
Ik heb precies dezelfde kaart, ook XP en ook altijd beeld op mijn pc en tv, errug relax. Ik heb overigens gewoon de driver op de bijgeleverde cd gebruikt (werkte niet onder 98 maar wel onder xp). Je hebt dan verder niets nodig. Ik zit nou nog op mijn werk dus kan je de instellingen niet precies vertellen. Je kan je primaire op beeldscherm zetten en de secundaire op TV (nview>geavanceerd?). Ik ben om half 5 thuis, als het probleem dan nog niet is opgelost zal ik je mijn instellingen melen = op het forum plaatsen damn wat traaaaaggggggggg>klo@3 forum
Link naar reactie
Ik heb precies dezelfde kaart, ook XP en ook altijd beeld op mijn pc en tv, errug relax. Ik heb overigens gewoon de driver op de bijgeleverde cd gebruikt (werkte niet onder 98 maar wel onder xp). Je hebt dan verder niets nodig. Ik zit nou nog op mijn werk dus kan je de instellingen niet precies vertellen. Je kan je primaire op beeldscherm zetten en de secundaire op TV (nview>geavanceerd?). Ik ben om half 5 thuis, als het probleem dan nog niet is opgelost zal ik je mijn instellingen melen = op het forum plaatsen damn wat traaaaaggggggggg>klo@3 forum
Link naar reactie
[quote:bdf933f072] Op 16-04-2002 11:17 schreef Yellowman: Ik heb precies dezelfde kaart, ook XP en ook altijd beeld op mijn pc en tv, errug relax. Ik heb overigens gewoon de driver op de bijgeleverde cd gebruikt (werkte niet onder 98 maar wel onder xp). Je hebt dan verder niets nodig. [/quote:bdf933f072] Op welke bijgeleverde CD? Ik heb geen cd gezien... [quote:bdf933f072] Ik zit nou nog op mijn werk dus kan je de instellingen niet precies vertellen. Je kan je primaire op beeldscherm zetten en de secundaire op TV (nview>geavanceerd?). [/quote:bdf933f072] Nview -> Geavanceerd? Dat heb ik dus nergens staan. Ik kan alleen rechtermuisknop doen op de desktop en dan krijg ik nView Desktop Settings, en dan kan ik wat rare dingen instellen voor het bureablad, maar meer niet. Nview -> Geavanceerd heb ik dan ook helemaal nergens staan. Laat staan mijn primaire en secundaire beeldscherm kiezen. [quote:bdf933f072] Ik ben om half 5 thuis, als het probleem dan nog niet is opgelost zal ik je mijn instellingen melen = op het forum plaatsen [/quote:bdf933f072] Dat moet dan maar, inclusief ff uitleggen hoe ik die drivers/dat progje waar je dat kunt instellen kan fixen. B.v.d. [quote:bdf933f072] damn wat traaaaaggggggggg>klo@3 forum [/quote:bdf933f072] En of... :sad:
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de instellingen gevonden... Ik ben nu zoveer dat ik een extended desktop gebruik en dat dus rechts van de gewone desktop het beeld nog doorloopt op mijn tv. Dat is prima. Alleen nu heb ik gelezen dat het het beste is om voor je tv een resolutie van 768*576 te gebruiken, alleen deze kan ik nergens kiezen. Volgens mij moet je deze zelf ergens in het register invoeren: waar en hoe doe je dat, en is er soms een speciaal "programmaatje" voor? Tweede vraag: ik gebruik nu WinDVD om het beeld om het beeld full-screen op mijn TV te krijgen, terwijl ik op mijn PC dan nog andere dingen kan doen (en zie op mijn monitor). Nadeel is dat links en boven er nog een witte rand zit. Hoe krijg ik die weg en/of wat is een beter programmaatje om te gebruiken? PowerDVD lijkt beter, alleen daarmee krijg ik geen beeld op mijn TV: blijft zwart (op mijn normale monitor werkt die wel). Wie heeft antwoorden op deze vragen??? B.v.d.
Link naar reactie
Ik heb zelf niet veel ervaring met TV-out en Nview maar ik weet wel dat je gewoon 800x600 kan draaien op je tv. dat gaat prima. Ik vind WinDVD 3.0 een erg prettig programma. hoe je die balk weg krijgt weet ik niet. Ik kan je hier helaas niet verder helpen. Misschien dat Slashhead hier nog wat van weet.
Link naar reactie
Een ander vraagje: ik heb nu "clone" ingesteld, maar hoe zorg ik dan dat wanneer ik mijn monitor op 1024*768 heb staan het beeld nog steeds op mijn TV past? Nu past het niet, en verschuift het beeld mee zeg maar. Ik zou dus gewoon zoiets in willen kunnen stellen als "fit to screen" of zo.
Link naar reactie
Hij heeft een 72cm Philips breedbeeld. ik weet niet wat jij heb. maar dat moet niet uitmaken alle tv's (HDTV uitgezonderd) hebben even veel beeld lijnen ongeacht de grote Als het goed is kan je de resolutie met Clone voor de TV anders instellen dan voor je monitor. dus 800x600 op je tv en 1024x768 op je monitor. dat kan met een GeForce 4 MX wel iig _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3228911]3Dmark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-04-17 01:38 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...