Ga naar inhoud

welke videokaarten hebben digitale uitgang ?


Aanbevolen berichten

Ik heb een geforce 2 in een van mijn computers zitten, waar een digitiale uitgang op zit. Zo'n kaart is simpel te herkennen, er zitten twee connectors op de achterkant. De ene is de gewone analoge connector, de andere een totaal andere met veel meer pennen, genaamd een dvi connector Ik heb hier d.m.v. een connector verloop stuk een flatscreen monitor met een dfp stekker zitten. Installeren ging probleemloos, en de kaart werkt prima met het digitale flatpanel. Nu kun je tegenwoordig gewoon flatpanels krijgen met een analoge ingang, die kan je dus gewoon op elke videokaart aansluiten, dus hoeg je helemaal geen kaart met twee conncetoren meer te hebben. Bert Kuyper
Link naar reactie
Ja, de dvi uitgang met een digitale flatpanel geeft een iets beter beeld, als een flatpanel op de vga uitgang. Nu heb ik dat niet naast elkaar gezien, omdat ik maar een flatpanel heb, maar daar waar ik andere flatpanels heb gezien op de VGA uitgang vind ik die iets minder scherp. Voordeel van de analoge flatpanels is wel dat je ze overal op kunt aansluiten. Mijn flatpanel is 3 jaar oud en was een van de eerste. Toendertijd was er alleen de dfp standaard, die max 1024x768 aan kan. Inmiddels is deze standaard terziele, en worden er geen videokaarten meer voor gemaakt. Via het internet kwam ik er achter dat je ook een dfp connector kan aansluiten op een DVI connector, maar daar moet je een verloop connnector voor hebben. Stad en land afgelopen hiervoor, maar geen mens snapt waar je het over hebt. Uiteindelijk heb ik maar zo'n connector in de USA besteld, werkt nu perfect. Bert Kuyper
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...