Ga naar inhoud

zwarte balken en groene vierkante cursor


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude grafische kaart vervangen door een ASUS V7100 magix gforce 2 200 MX. Mijn Pc slaat nu regelmatig vast of ik krijg zwarte balken over mijn desktop, die met F5 vernieuwen wel weer verdwijnen, of de taakbalk wordt zwart, maar als hij weer tevoorschijn komt is die meestal weer goed. Soms gaat het 3 uur goed, andere keren nog geen 5 minuten. Gemiddeld een half uur. Herkent iemand deze problemen en wat kun je er aan doen ?
Link naar reactie
Ik heb een 4 jaar oude Gateway 2000 G6-266 PC met een STB velocity 128 grafische kaart met 4 MB. Daarnaast 192 MB intern geheugen. De driver die ik gebruik wordt op CD meegeleverd met de grafische kaart. Ik heb 5 minuten geleden inmiddels een nieuwe driver gedownload, maar deze nog niet kunnen testen, daar ik nu even werk met de oude grafische kaart, om er zeker van te zijn dat het aan de grafische kaart ligt. Ik draai onder windows ME, en bij apparatenbeheer wordt aangegeven at de driver/kaart correct werkt. Groeten, Hanniman
Link naar reactie
Ik heb een 4 jaar oude Gateway 2000 G6-266 PC met een STB velocity 128 grafische kaart met 4 MB. Daarnaast 192 MB intern geheugen. De driver die ik gebruik wordt op CD meegeleverd met de grafische kaart. Ik heb 5 minuten geleden inmiddels een nieuwe driver gedownload, maar deze nog niet kunnen testen, daar ik nu even werk met de oude grafische kaart, om er zeker van te zijn dat het aan de grafische kaart ligt. Ik draai onder windows ME, en bij apparatenbeheer wordt aangegeven at de driver/kaart correct werkt. Groeten, Hanniman
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Nadat ik de nieuwste drivers van NVIDIA heb gedownload en geinstalleerd, werd het systeem al een stuk stabieler. Met name games konden zonder probleem worden gespeeld. Alleen windows liep nu regelmatig vast. Soms al na 5 minuten, soms ook pas na 3 uur! Nadat ik bij NVIDIA bij FAQ had gekeken, bleek dat het probleem waarschijnlijk werd veroorzaakt door mijn voeding. (200 WATT, terwijl NVIDIA minimaal 235 WATT, liefst 250 WATT aanbeveeld!) Tevens werd AGP 2.0 als minumum genoemd, terwijl ik AGP 1.0 heb. Om een oud systeem van een nieuwe voeding te voorzien en misschien ook wel het moederbord te vervangen vond ik iets teveel an het goede. Ik heb de kaart na 4 weken kunnen inruilen bij INFORMATIQUE (goede service overigens!) voor een eenvoudiger model! Probleem opgelost!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...