Ga naar inhoud

Diamondtron-monitoren.


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen maar twijfel nog tussen een gewone Iiyama of 1 meteen Diamondtron-beeldbuis. Ik heb in winkels deze Aperture-grillmonitoren gezien maar irriteer me nogal aan die 2 strepen in het beeld. Iedereen zegt dat ik daar aan moet wennen en dat deze monitoren veel scherper zijn (dot0,25)dan de normale beeldbuizen van 0,26 Dot.. Kan iemand mij vertellen wat jullie ervaringen zijn met een Diamondtron-monitor? Dick Doeser
Link naar reactie
Die twee streepjes zie je alleen bij een licht en effen scherm. En als je goed oplet. Heb nu 2 IIyama schermen, 1 van 17" 4 jaar en 1 van 19" 1,5 jaar. Beide bevallen mij uitstekend, scherp en helder. Bijna geen vertekening. Het is net als met geluids boxen, het eind van je systeem, maak er geen sluitpost van dus bespaar er niet op. Bovendien gaat een scherm mmestal langer mee als je pc onderdelen. Zelf in de diverse winkels goed naar de verschillen kijken en dan een keuze maken.
Link naar reactie
Ik heb zelf een 17" Iiyama Vision master pro 410 (uit december '99) Hij bevalt me erg goed. De Lijnen waar je het over heb zie ik alleen als ik in Word of Excel bezig ben maar als ik surf of een game speel valt het me echt niet op. Als je er op gaat letten dan is het zeker irritant, maar dat moet je dus niet doen. Verder is het gewoon een heel mooi en strak scherm. Slashhead, de Moderator hiero heeft een 22" scherm thuis van Iiyama en die heb ik ook gezien en ook daar viel het me niet op. Een Diamontron cq Trinitron scherm vind ik gewoon veel prettiger om naar te kijken. Ik heb hier ook een 17" HP scherm staan die dus niet plat is en dat vind ik een stuk minder fijn. Lees [url=http://www.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html]DEZE[/url] test eens van allemaal 19" schermen. De test is actueel en legt goed het verschil uit tussen een Diamondtron en een gewoon scherm ook worden er 12 schermen getest. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3071471]3Dmark2001SE[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-03-27 01:03 ]
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie's Ik ga zaterdag een nieuw systeem kopen en zal in de winkels nog eens goed naar de verschillen kijken. Ik denk toch dat ik maar voor een 17" IIyama met diamondtron kies. Ik hoor ook van enkele collega's dat je ogen gaan wennen aan die twee lijnen Ik houd jullie op de hoogte wat ik ervan vind Dick Doeser
Link naar reactie
Mijn vriendin en ik hebben pas een IIyama pro vision master 454 gekocht. Die moet je nemen !! Is qua prijs/kwaliteitverhouding op Tom's hardware.com als beste getest. En wij kunnen het beamen. Een magnificent beeld. Zij heeft veel beter beeld als ik. kosten: ongev. fl. 1200,-- 19" (en ik heb spijt dat ik 17" genomen heb). Groet, AswinW
Link naar reactie
ik snap het niet helemaal: " Mijn vriendin en ik hebben pas een IIyama pro vision master 454 gekocht." en dan: " En wij kunnen het beamen. Een magnificent beeld. Zij heeft veel beter beeld als ik ". Toch maar een brilletje kopen lijkt mij. :grin::D En ja, geef iets meer uit en koop gelijk een 19 ". Vlak scherm.
Link naar reactie
Dank voor jullie reactie's Ik heb al een systeem gekocht en bij de winkel gedaan gekregen dat ik een week lang een van hun demo-modellen mag testen omdie dan weer om te ruilen voor een nieuwe als hij mij bevalt. Mijn budget is echter te beperkt om een 19" -monitor te kopen. Mijn nieuwe systeem wordt trouwens als volgt: Gigabyte GA-8 ITXR 850Intel Raid LAN Sound Pentium 4- 2 Ghz 512 Kb 512 mb RDram Chaintech Geforce 3 Ti200 128 mb 2 x IBM 41 GB 7200 Rpm IIyama LM 704 UT 17" Sony 16/40 DVD speler Subwoofer systeem 600 watt Logitech Navigator toetsenbord+muis Motorola modem Ik heb zelf al een oude Plextor 8432-brander en die zet ik over in dit systeem. Met dit alles ben ik al 60 Euro boven mijn budget van 2269 euro gegaan maar ja je kan niet alles hebben Groeten, Dick Doeser
Link naar reactie
Evt kun je geld besparen door een AMD proc te kopen ipv die PIIII... Overigens heb je met een 17" Iiyama al een goeie monitor vind ik. Ik heb er zelf ook een, en die bevalt nog steeds harstikke goed :grin: Heb hem nu 2 a 3 jaar schat ik. Maar het is maar net wat je ermee wil doen. Kleiner zou ik persoonlijk ook absoluut niet willen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...