Ga naar inhoud

Welke videokaart voor mijn pc?


Aanbevolen berichten

Graag zou ik van jullie advies willen hebben over een juiste keuze voor een snelle videokaart. Mijn pc bestaat uit een Elitegroup K7S5A (SiS 735 chipset) 256mb pc2100 ram, 60Gb Maxtor HD en een 19" monitor van IIyama (gewenste resolutie 1280x1024. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer sinds de komst van die Geforce 4 kaarten. Langerzamerhand is er, wat nvidia betreft, een beetje teveel keus op de markt, vinden jullie niet? Op dit moment heb ik een Pine MX400 64Gb kaart erin zitten maar die wil ik over doen naar een andere pc. Is er veel performance verschil tussen een Geforce 3 ti200 met 128 MB en een Geforce ti500 met 64 mb? Ik denk dat dit goede kaarten zijn wat betreft prijs, kwaliteit en performance. Of adviseren jullie me een Geforce 4 MX 460 of een GF4 ti 4400 (wat kost zo eentje eigenlijk)? Een Radeon 8500 heb ik niet zoveel interesse in i.v.m. ondersteuning van eventueel Linux. Die Nvidia chipsets lopen wat dat betreft iets voor met uitkomen van drivers..... Alvast bedankt voor jullie reactie's!!
Link naar reactie
[quote:c5f6e7bc95] Op 20-03-2002 19:09, schreef ancum: Is er veel performance verschil tussen een Geforce 3 ti200 met 128 MB en een Geforce ti500 met 64 mb? Ik denk dat dit goede kaarten zijn wat betreft prijs, kwaliteit en performance. Of adviseren jullie me een Geforce 4 MX 460 of een GF4 ti 4400 (wat kost zo eentje eigenlijk)? [/quote:c5f6e7bc95] Wat voor CPU zit er op die sis 735 plank? Een GeForce 3 ti 200 maakt geen gebruik van zijn 128mb en is daardoor net zo snel als een ti 200 met 64mb. een GeForce 3 ti 500 is dus een stuk sneller dan die ti 200 met 128mb Als je veel games wil gaan doen is echter een GeForce 4 ti 4400 (rond de 425 Euro) of 4600 (rond de 540 Euro) aan te raden. Deze kaarten zijn op dit moment de snelste op de markt. Voor actuele prijzen kijk je op http://www.tweakers.net en dan bij "pricewatch". ALs je budget wat lager is en je wil veel games spelen dan moet je voor de GeForce 3 ti 200 gaan. de Ti 500 ligt qua prijs te dicht bij de gf4 ti 4400 en is dus zonde om aan te schaffen. ALs je games niet zo belangrijk vind maar wel een mooie kaart wil hebben dan word de GeForce 4 MX 440 itteressant. Deze kaart is over het algemeen sneller dan al de GeForce 2 kaarten die er zijn maar langzamer dan de GeForce 3, maar bied scherper 2d dan de GeForce 2 en 3. Je kan overigens prima games op een GeForce 4 MX 440 doen hoor.
Link naar reactie
Wat is de snelheid van je processor eigenlijk? En er zit wel degelijk verschil tussen de 128 mb Geforce 3 ti200 en de 64 mb ti500, de laatste is een stuk sneller. Die 128 mb geheugen helpen niet echt veel en het 't is meer een marketing truc, want het staat gewoon stoer, zo'n 128 mb kaart. De Geforce 4 mx series zou ik je persoonlijk niet aanraden, dat zijn eigenlijk niet veel meer dan sneller Geforce 2mx kaarten met een verbeterde 2d weergave. De Geforce 4 ti series zijn erg snel, (hoewel ik ze nog veel te duur vind, richting 450 euro geloof ik) maar het hangt ook van je CPU af of dat een goede keus is. Een Geforce 4 Ti4600 op een 800 mhz Duron lijkt me namelijk een beetje teveel van het goede. :wink: EDIT: Sh*t, net te laat! :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Siboon op 2002-03-20 19:23 ]
Link naar reactie
[quote:ca75e95f7d] Op 20-03-2002 19:33, schreef ancum: Dat is stom, m'n processor vergeten..... Ik heb een Athlon XP 1600. Ben ik erg tevreden over. Ik heb sinds ik dit systeem heb nog nooit een crash gehad !!! [/quote:ca75e95f7d] Een AthlonXP en de rest van je systeem is snel genoeg voor een GeForce 4 ti 4600. 2 vragen: 1. Hoeveel geld wil je uitgeven 2. wat wil je met de videokaart gaan doen!. Siboon Ik heb inmiddels een Paar GeForce 4 MX 440 kaartjes gezien en ze zijn in de meeste gevallen sneller en beter dan welke andere GeForce 2 kaart dan ook. Het is als Budget kaart zeker een erg sterke aanrader. vooral omdat ze al voor 155 Euro verkrijgbaar zijn. Ook is de 2D kwaliteit een stuk beter.
Link naar reactie
Ja, ik geloof best dat ze sneller zijn, maar ik PERSOONLIJK zou ze nooit kopen. Ik ben namelijk van plan mijn halve pc te gaan upgraden, voordat [url=http://www.morrowind.com]Morrowind[/url] uitkomt, en dat spel heeft fantastische water effecten voor DirectX 8.x kaarten, wat de Geforce 4mx kaarten dus niet zijn.
Link naar reactie
Die prijzen maakt mij niet zoveel uit. (Binnenkort pc-privé) Zelf vind ik die top kaarten te duur van Nvidia.Als ik zo de reacties lees denk ik dat ik voor de GF3 ti200 moet kiezen????? Jullie hebben het over een 2d kwaliteit en een 3d kwaliteit. Zit hier erg veel verschil tussen? Ik gebruik mijn pc voor heel veel doeleinden, ook gamen (Ghost Recon en FLTSIM 2002). Die kaart moet nog wel een tijdje meekunnen. Wat vinden jullie van een Radeon 8200 LE met 128 mb? (Iedereen op m'n werk heeft het over die kaart.) Ik zelf hou natuurlijk vast aan goede linux ondersteuning.
Link naar reactie
Een Radeon 8200le? Bedoel je niet een 8500le? Als het geld niet uitmaakt zou ik voor de Geforce 4 Ti4600 gaan, dat is de snelste kaart van dit moment, dus je kan er wel even mee vooruit. Over de 2/3d beeldkwaliteit: Ati had/heeft een betere beeldkwalitiet, zeker in 2d, maar ik geloof dat die achterstand met de Geforce 4 series nu wel grotendeels is ingelopen.
Link naar reactie
Ja, sorry ik bedoel de 8500LE. Die ti 4600 vind ik te duur. Het is heel vervelend als je een paar weken wacht en hij daalt als een raket in z'n prijs. Balen hoor als je er €500 ervoor hebt betaald. Tenslotte komt ATI ook met iets leuks. (8800 of zoiets)De prijzen moeten dan wel dalen ivm concurrentie. Ik kijk naar een goede klasse tussen midden (MX)en hoog (TI4600). Is zo'n 8500 LE nu veel langzamer dan 8500? Ik zie alleen maar die LE te koop staan overal.
Link naar reactie
Ik dacht dat je geen R8500 wou ivm Linux ondersteuning? Een Radeon 8500LE heeft een core van 250mhz en mem van 500mhz de normale R8500 heeft 275core en 550mem. De het snelheids verschil is toch te merken tussen die 2! De extra 64 mb op een R8500 is een beetje onzinnig. voor dat extra geld wat je kwijt ben daarvoor kan je beter voor een gewone R8500 gaan. Bij http://www.wintelco.nl hebben ze bijvoorbeeld een Club3d Radeon 8500 pro die draait op 275/275. Er zijn zat gewone r8500 kaartjes op de markt hoor. Als je toch voor een GeForce gaat neem dan een GeForce 3 ti 200 of een GeForce 4 ti 4400 deze is zeker 100 Euro goedkoper dan de ti 4600. De Radeon 8500 en de GeForce 4 zitten Qua 2D kwaliteit op het zelfde niveau. De GeForce 3 is iets minder maar dat is alleen zichtbaar als je zelf ooit een Radeon 8500 heb gehad, dus 2d van de GF3 is heus niet slecht. De R8800 (RV250) is nog niet officieel aangekondigt maar word eind April, begin Mei verwacht en zal een Core van 350 en mem van 600 hebben en 128MB. Ik verwacht niet zo veel van die kaart maar denk wel dat ie net zo snel is als de GF 4 ti 4400. Kortom: ALs Linux niet belangrijk is ga dan voor de 275/275 Radeon8500 anders voor de GF3 ti 200 of GF4 ti 4400.
Link naar reactie
Bedankt guys, ik zal jullie tips in overweging nemen. Op dit moment zit ik aan die GF3 TI200 te denken. Deze kaarten zijn leuk geprijst. Die Radeon 8500 vind ik zelf niet zo ivm Linux ondersteuning, dat vind ik gewoon belangrijk. Die GF4 ti4400 is volgens mij nog niet leverbaar in de reguliere handel. Toch ga ik morgen eens kijken bij de leveranciers van m'n werk of er al iets meer bekend is over de prijzen van deze kaart. Wat zijn jullie ervaringen met Prolink (Pixelview) Kaarten?
Link naar reactie
De GeForce 4 ti 4400 is al wel in de handel Kijk en zoek is op http://www.tweakers.net en dan bij "pricewatch". Ik kan zelf al aan een ABit ti 4400 komen maar die wil ik niet. Ik ga zelf me GeForce 3 vervangen voor een Leadtek ti 4400 die vorige week al in ons land verkrijgbaar was maar helaas is uitverkocht. De Meeste GeForce 4 ti kaarten komen eind maart ongveer overal binnen. Pixelview heb ik geen ervaring mee maar het zijn geen slechte kaarten heb ik gehoord.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...