Ga naar inhoud

rgb-keuren


Aanbevolen berichten

Wat houden de r-b-g kleuren van je monitor in? Heeft je videokaart, als toeleverancier, veel te maken met de instellingen van je monitor? Zo ja, wat zijn dan de beste instellingen voor een Cirrus Logic gd 5430/40 met een videoram van 1024 kb en een gebruikte resolutie van 800 x 600 in 16 bits colour? De monitor is een 15 inch Sony trinitron.
Link naar reactie
RGB (Rood Groen en Blauw) zijn de primaire kleuren waaruit ons kleurenscherm opgebouwd is. Een gekleurde pixel op een monitor wordt dus gevormd door een mix van Rood, Groen en Blauw. Dat RGB signaal wordt op de Videokaart gevormt door de RAMDAC, daarmee wordt het digitale singnaal omgezet naar een analoog signaal voor de monitor. Vaak kan je op de monitor de RGB waarden bijstellen, zodat de kleureninstelling naar eigen wens is. Verder kan je op sommige videokaarten idd een color overlay instellen, ook om het beeld op je monitor te corrigeren. Wat die instellingen zijn, is voor elke videokaart en monitorcombinatie anders, we kunnen dus niet zeggen wat voor jou het beste is. Ook hangen monitor instellingen af van persoonlijke voorkeur, dus ik zou zeggen, probeer het zelf even :smile:
Link naar reactie
[quote:f2ef4dea34] Op 21-03-2002 14:02, schreef Adewaart: Wat houden de r-b-g kleuren van je monitor in? Heeft je videokaart, als toeleverancier, veel te maken met de instellingen van je monitor? Zo ja, wat zijn dan de beste instellingen voor een Cirrus Logic gd 5430/40 met een videoram van 1024 kb en een gebruikte resolutie van 800 x 600 in 16 bits colour? De monitor is een 15 inch Sony trinitron. [/quote:f2ef4dea34] Heb je nu nog steeds geen nieuwe videokaart gekocht :wink:
Link naar reactie
[quote:f03c3e1863] Op 21-03-2002 14:34, schreef Slashhead: Heb je nu nog steeds geen nieuwe videokaart gekocht :wink: [/quote:f03c3e1863] Goeie vraag!! :grin: :grin: :grin: Antwoord: Nee, ik ben nog steeds aan het aanmodderen. (Dat je dat trouwens nog wist; was mijn topic zo bijzonder? :wink: ) [ Dit Bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-03-21 21:06 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...