Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV Rave - winXP


Aanbevolen berichten

Hoe krijg ik de Pinnacle PCTV Rave geinstalleerd onder Windows XP? Heb al van alles geprobeerd, drivers van de CD; Win2000-drivers van de site, WinXP-drivers van de site. Hij heeft het wel gedaan onder WinXP (op de manier waarop het toen lukte, lukt het nu niet), maar moest helaas de hele mikmak herinstalleren.
Link naar reactie
Tja, dat is nu precies de werkwijze die Pinnacle ook voorstelt: Eerst drivers/software en dan de kaart pas insteken. Dat is dus precies de combinatie zoals ik doe en altijd heb gedaan. Het maakt echter geen f**k uit welke drivers ik gebruik (Win98, Win2000, WinXP). Bij allemaal krijg ik steevast de melding: "Er ging iets fout bij de installatie. De gegevens zijn ongeldig." En dat terwijl alle kaarten in exact dezelfde sloten zitten als voorheen. Ook toen kwam de Pinnacle er als laatste in, omdat de PC al compleet was voordat ik de kaart kocht. Kreeg ik toen nog een "Foutcode 10" die gemakkelijk was op te lossen, nu herkent ie de drivers op een of andere manier niet. Denk dat ik de kaart (nog niet eens half jaar oud) maar bij het vuilnis zet....
Link naar reactie
Ik heb de zelfde kaart en ook win xp. Ook ik heb problemen met de installatie. Als ik in apparaatbeheer kijk staat er dat de kaart goed werkt en er geen conflicten zijn. ook de software is goed geinstalleerd. Als ik namelijk al die testen met de pctv assistant uitvoer worden er geen problemen aangetroffen maar als ik pctv vision wil starten krijg ik de volgende melding: Het Pctv apparaat is reeds in gebruik of nog niet aangesloten. Het heeft bij mij ook wel gewerkt tot dat ik een andere videokaart in mijn pc zette (Asus V8200 T2) en een tweede harde schijf. Het kan zijn dat dit bij mij de oorzaak is. Je bent dus niet de enige met dit probleem. Nu alleen de oplossing nog. Ik ben zelf nog druk aan het zoeken naar een manier om het allemaal weer aan de praat te krijgen. Als het gelukt is dan hoor je het wel.
Link naar reactie
YES YES YES!!! Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar ik heb de kaart weer aan de praat.... Vraag me alleen niet hoe. Een kennis kwam met de tip de PC (weer) leeg te maken, Win98SE erop de gooien, de PCTV kaart te installeren (en inderdaad toen werkte hij, lag dus niet aan de kaart) en toen pas de upgrade naar WinXP te doen. Dit laatste ging ook goed en moest toen alleen nog even de Win2000-upgrade (2->2a) van de Pinnacle-site installeren. Vermoedelijk moet je dus gewoon de Win98-drivers gebruiken onder WinXP en dan een Win2000-upgrade driver erover gooien.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
[quote:1b1ff110ca="Richard78"] Kreeg ik toen nog een "Foutcode 10" die gemakkelijk was op te lossen, nu herkent ie de drivers op een of andere manier niet. [/quote:1b1ff110ca] 't is al een oude topic, maar ik ben eerst maar gaan zoeken alvorens een nieuwe topic te openen. Ook mijn PCTV Rave heeft gewerkt onder Xp maar om de een of andere reden doet deze het niet meer. En na hierinstallaties etc. blijf ik code 10 behouden. En omdat jij hier zegt dat deze makkelijk op te lossen was neem ik graag advies van je aan! Chip
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb ook een pctv rave tvkaart in combinatie met een Asus v8200T2 videokaart en bij mij werkte hij ook niet tot dat ik bij toeval vandaag de oplossing ondekte voor dit probleem. Als ik het programma pctv wilde starten kreeg ik steeds een windows foutmelding (zo'n melding waarbij gevraagd wordt of je een foutraport wilt verzenden). Ik heb dat raport eens door gelezen en vervolgens de volgende dll file van mijn pc verwijderd: Asusasv1.dll Dit bestand vond ik in de map: C:\Windows\System32 De tv kaart werkt nu weer perfect. Ik heb wel eerst de nieuwste xp drivers gedownload van hun website en dus niet de meegeleverde cd gebruikt. Alleen heb ik nu nog even mijn oude videokaart (vodoo 3500tv) in mijn pc i.v.m. een Win xp installatie probleem dat ik afgelopen weekend had. Waarschijnlijk dat ik daarom die file zonder problemen heb kunnen verwijderen. Had ik ook nog een vraag over de Asus v8200T2 videokaart en dat Win xp installatie probleem maar deze heb ik elders in dit forum gepost.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...