Ga naar inhoud

gforce 4 Ti4400


Aanbevolen berichten

Bedoel je nu dat je €500 voor een videokaart gaat uitgeven en dat je helemaal niet weet wat je ermee kunt? Koop dan beter een GeForce 4MX440 voor €160,-. Die is ook heel snel, verdiep je daarna in 3D en schaf dan verantwoord een duurdere kaart aan. Het is anders zonde van je geld, omdat je de kaart niet goed kunt gebruiken. Voor games is een GF3 Ti 200 ook niet al te duur meer. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-03-17 01:21 ]
Link naar reactie
Ik ben het met Slashhead eens. Het is zonde om een peperdure Videokaart te kopen en je niet eens weet wat je er mee kan. Wat voor Systeem heb je? Wat ben je van plan met de videokaart te doen? Hoeveel geld wil je uitgeven aan een videokaart? De GeForce 4 ti 4400 en 4600 zijn beiden erg goede videokaarten maar je moet wel goed weten wat je er mee kunt ander heb je een kaart in je pc zitten die helft van de tijd niets zit te doen.
Link naar reactie
systeem is p4 1.8 asus p4b-266 met intel 845b chipset / 512 mb ddr sdram pc 2100 1 x / maxtor 80 gb / vidiokaart als genoemd / sb live / dvd / 19 inch philips 109s20 / creative inspire 5300 / ik wil heb voornamelijk gebruiken voor te gamen het is een pc prive project van paradigit eindhoven
Link naar reactie
Moet je perse een Pentium 4 nemen? of il je dat zelf graag? Als het een pc-prive project is en je geld speelt geen rol zou ik idd voor een GeForce 4 ti4400 of 4600 gaan. het zijn de snelste game kaarten op dit moment. Zodra je je pc en videokaart heb zullen we je wel uitleggen hoe je het beste uit deze kaart kan halen zodat je hem maximaal kan gebruiken. O.a. het gebruik van FSAA en Aniso filtering in je games.
Link naar reactie
Een Pentium 4 is alleen snel samen met een i850 chipset en Rdram en als het er een is met een "Northwood" core. De AthlonXP 1800+ of hoger, is goedkoper en sneller dan de Pentium 4 1,8ghz. Het is aan te raden om een AthlonXP 1800+ of sneller te nemen met 512MB pc2100 geheugen zodat je meer geld overhoud voor andere componenten zoals een GeForce 4 ti 4600 en dan nog een sneller systeem te hebben dan dat je zou hebben met een Pentium 4.
Link naar reactie
Mwah, volgens mij kan je met een Athlon XP evenveel stabiliteit halen dan met een Intel en is ie nog sneller ook. Want een Intel kopen met SDRAM is net zoiets als een Ferrari met een 1.4 liter motor onder de kap. Het geheugen is dan een ontzettende bottleneck op de snelheid van de processor. Over de videokaart kan ik je niet echt adviseren, ik heb alleen maar ervaring tot en met de Geforce 2 :grin:
Link naar reactie
Ik heb er ook 1'tje. Pent 4 1.7 Ghz dan en 512 Mb DDR SDRAM met een 845D Chipset die DDR geheugen ondersteunt op 266 Mhz ??? (dacht ik). Rete-snel en verwacht dat je het niet echt zult merken als je een athlon 1800 zou nemen. Maar van iedereen hoor ik een Athlon is sneller, alleen tja.. als je de dikste pakt Pentium, zit je weer aan dat RAMbus geheugen en die zijn weer duur. Dan is de i850 moederbord met RDram tja, volgens mij scheelt het niet zoveel, lijkt mij zo. Dus ik heb dan de middenmootje maar genomen die het DDR-spul ondersteunt (alleen nu stijgen de prijzen). En rete-snel moe'k zeggen. Groet, Aswinw
Link naar reactie
Dat valt wel mee, RDRAM is tegenwoordig niet meer veel duurder als DDR. Bij jou PC zal je inderdaad geen verschil merken, omdat daar de videokaart (GF2MX) toch de beperkende factor is. Bovendien heb je voor gewoon windows gebruik ook geen 1700 of 1800 MHz nodig, zelfs een 1000 MHz systeem voelt dan al heel snel aan.
Link naar reactie
het is een pc prive project ik kan kiezen tussen 3 pocessors zowel van amd en van intel de keuzes zijn p4 1.6 / 1.8 / 2 amd duron 1.1 / 1800+ / 2000+ moederborden 2 keuzes voor amd als intel basis paket is msi met via kt266a / 3 x pci /1 x cnr geen isa heb je ook niet nodig lijkt mij / 1 x agp / 1 x acr wat dat ook moge betekenen 4 x ide/100 4 x usb dit is voor de amd asus mobo voor amd asus a7v-266ex met via kt266a chipset 5 x pci / 1 agp / 1 x acr / 4 x ide/133 / 4 x usb geen isa intel mobo`s keuzes msi met intel 845b chipset 3 x pci / 1 x agp / 1 x cnr / 4 x ide/100 / 4 x usb / geen isa WAT DOE JE MET EEN CNR SLOT? asus p4b-266 met intel 845b chipset 6 x pci / 1 x agp / 1 x cnr / 4 x ide/100 / 4 x usb0.2/480mbps / geen isa WAT DOE JE MET EEN CNR SLOT? BA en gforce,Slashhead mike lees dit eens en vertel me wat jou keuze is het zou me heel erg helpen ik moet het formulier nog inleveren dus ik kan nog veranderen [ Dit Bericht is bewerkt door: belske op 2002-03-17 20:11 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: belske op 2002-03-17 20:12 ]
Link naar reactie
Jammer dat je idd alleen maar uit DDR chipsets kiezen kan. Natuurlijk is het ook weer niet zo dat je er een traag systeem van krijgt, hij zal nog steeds erg snel zijn :smile: Alleen met RDRAM was hij nog net iets sneller geweest. CNR sloten worden gebruikt voor hele goedkope netwerkkaartjes en modems, maar die worden zo goed als niet verkocht, ieg niet in nederland.
Link naar reactie
Bij AMD is er juist geen bottleneck, omdat de FSB daar gelijk loopt met de geheugenbandbreedte. (266 MHz FSB en 266 MHz geheugen) Bij de P4 lopen deze niet gelijk, de FSB staat namelijk op 400 MHz, en het DDR geheugen op 266 MHz. Hierdoor kan het geheugen het datapad naar de CPU niet helemaal vullen, waardoor dus de bottleneck ontstaat.
Link naar reactie
Belske In jou geval zou ik voor de AMD gaan. Omdat er geen moederbord voor de P4 tussen zit met en i850 chipset en Rdram is een Pentium 4 niet aan te raden. Als ik zo kijk naar de keuze mogelijkheden die jij heb zou ik voor een AthlonXP 1800+ of 2000+ gaan met dat Asus moederbord. Dat Asus moederbord is snel en stabiel en heeft een RAID controller on-board. ook heeft hij zat PCI sloten. Ik vind het een mooi en compleet moederbord. Kijk [url=http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v266-ex/overview.htm]HIER[/url] voor meer info over dat moederbord. Neem 512MB pc2100 geheugen! Uit welke videokaarten kan je kiezen naast de GeForce 4 ti 4400? Mag je ook 2 hardeschijven nemen en die op de RAID controller van je moederbord doen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...