Ga naar inhoud

Upgrade zinvol?


Aanbevolen berichten

Ik zat aan de Radeon 7500 te denken omdat ik gehoord heb dat die een goede prijs prestatie verhouding heeft. Maar ik vraag me af of mijn systeem er echt sneller van wordt. Ik wil gewoon lekker soepel games kunnen spelen. Het liefst in 1024*768 32 bit. Bij RTCW gaat dit nog vloeiend maar Max Payne trek al niet meer helemaal in de resolutie. Ook wil ik toekomstige games nog kunnen blijven spelen op ongeveer die resolutie. Is die 7500 dan voldoende of heb ik meer aan een generatie later (GF3/4, Radeon 8500)?
Link naar reactie
[quote:cdaa96a881] Op 08-03-2002 14:31, schreef SpaceCowboy: Maar is zo'n nieuwe kaart niet een beetje overkill voor mijn systeem? Is mijn proc. niet te langzaam om nieuwe kaarten data te voeren? [/quote:cdaa96a881] Nee, ik denk niet dat zo'n nieuwe kaart overkill voor je systeem zal zijn... een PIII 900 is nog snel genoeg. Ik denk dat je gewoon voor een Geforce 2Ti of Geforce 3Ti 200 moet gaan (Een geforce 4 mx zou ook kunnen). Verder zijn er natuurlijk nog de Ati kaarten, Radeon 8500 (Le) zo ook geen overkill voor je pc zijn.. Prijzen (van tweakers): Creative Geforce 2 TI € 174,- MSI 8850 G3Ti200 Pro-VTG € 189,- Leadtek GeForce4 MX440 64MB DDR TV-Out € 159,- Hercules 8500LE 64MB TV-out Retail € 209,- Hier nog een goede test van tomhardware.. waarbij ze verschillende processoren met een aantal geforce kaarten testen (mx,gts,ultra), daarin zie je dat de processor niet zo heel veel uitmaakt.. http://www6.tomshardware.com/graphic/01q1/010302/index.html
Link naar reactie
idd wat 2 fast al aangeeft een P3 900mhz is nog best wel een goed systeem. Ik zou zeker als je wat langer met je videokaart wil doen voor een kaart gaan die geoptimaliseerd is voro DirecX 8. Ik neem aan dat je games wil gaan doen met die kaart? Ik raad een GeForce 3(ti 200/ti500) of een Radeon 8500(le) aan. ligt er natuurlijk aan hoeveel geld je er voor over heb. de GeForce 4mx ondersteund geen DirectX 8 en de GeForce 4 ti is nog niet te koop. maar als ie te koop zou zijn was dat wel een overkill denk ik.
Link naar reactie
Sorry voor de wat late reactie maar ik wilde toch nog ff wat vragen. Wat is het verschil tussen een gewone Radeon 8500 en een 8500LE? Is de LE trager, zeg maar net zo als ti500 en ti200? Oh en als hij trager is, is hij dan sneller of langzamer dan een GF3 ti200? Alvast bedankt voor jullie reacties. Oh en please verwijs me niet naar het topic over alle versies van de Ati Radeon, daar word ik niet veel wijzer van, beetje moelijk om daar te gaan zoeken in tig berichtjes. Oh en op de Ati site is ook niet echt een duidelijk uitleg over het verschil tussen 8500 en 8500LE.
Link naar reactie
Moeilijk te antwoorden vraag maar ik ga het toch proberen. De ATI radeon familie heeft nogal wat telgen. Maar de Le versie loopt op 250 Mhz core en 250 Mhz geheugen (DDR dus effectief 500). De "normale" radeon loopt op 275/275 (hier is een topic over, ik raad je aan die even door te nemen; verschaft veel duidelijkheid over de verschillende modellen). De Le is ietsje langzamer maarrrrrrr, wel een heel stuk goedkoper: 215 tegen 315 euro. De performance is nog zeer redelijk te noemen in vergelijking met de normale radeon. Hij scoort soms op Ti500 niveau maar vrijwel altijd boven de Ti200 in de tests die ik gelezen heb (zijn er nogal wat). Hercules gaat hem binnenkort leveren, maar opgepast: als je op zoek bent naar een kaart die twee monitoren tegelijk kan aansturen zit je bij Hercules verkeerd. Dat is dan weer het voordeel van de normale radeon en de OEM versies daarvan: ze hebben 2 RAMDACS waardoor het bovengenoemde wel mogelijk is. Ik ga in ieder geval met mijn p3 850 zo snel mogelijk de Hercie 8500Le halen. Lijkt me een feestje :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...