Ga naar inhoud

vreemd beeldscherm-probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag me Moederbord + CPU + cooler doorverkocht. Ik heb dat moederbord bij de nieuwe eigenaar met de zelfde cpu dus in een andere kast gestopt. De kast was een Codegen midi tower met een 350 watt codegen voeding. Opstart probleem weg! nu moet ik erbij zeggen dat in de nieuwe configuratie 1 reepje 256mb cas 2.5 pc2100 DDR zat van Dane-alec en de cpu was niet overgeklokt. Ook zat er een GeForce 2 mx 400 in de kast. Toch denk ik dat de voeding het probleem bij mij was.
Link naar reactie
Volgens mij kan het nooit een powersupply probleem zijn. als mijn kast vrijwel leeg is met alleen een AGP-videokaart, en een harde schijf, doet ie het nog niet. Het wordt steeds vreemder Vannochtend voor een tweede keer opgestart, wat normaal dus wel lukt, bleef windows hangen. Opstarten met een pci-kaart gaf geen problemen. Ik heb er nu echter genoeg van en heb vandaag de pc afgevoerd naar funprice. Wellicht hebben ze daar een oplossing... mogelijk oorzaak van het probleem volgt t.z.t.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, daar zijn we weer. Het is al weer 1,5 week geleden en m'n pc staat weer thuis. 'k weet alleen niet of ik er blij mee moet zijn. Ik heb 'r gemist maar ze is nog steeds niet beter. m.a.w. het probleem is nog niet verholpen. bij Fun Price hebben ze behalve een vastloper onder windows geen problemen geconstateerd. Tijdens een tussentijds bezoek werd mij verteld dat wanneer ik de pc zou ophalen, ze me zouden laten zien hoe die liep. toen het uiteindelijk zo ver was. Werd daar nogal moeilijk overgedaan en moest ik dus maar geloven dat er niets mankeerde. Hoewel in het begin om ik om reparatiegarantie vroeg hoefde ik bij vertrek niets te betalen (en kan ik dus ook geen aanspraak maken op reparatiegarantie). Thuis gekomen. Bleek het welbekend probleem nog steeds aanwezig. 'k heb nu het vermoeden dat funprice wel het probleem gezien heeft maar er geen raad mee weet. Maar voor het zelfde geldt dat ze gewoon de waarheid spreken. Wie weet. 'k wil nu proberen een tweede (geen dure )AGP-video kaart te kopen. misschien dat het toch aan de compatabiliteit ligt. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk in combinatie met een ABIT KT7-moederboard? Andere suggesties voor een oplossing worden op prijs gesteld!!! Alvast bedankt. JMK
Link naar reactie
Hoera.(jawel er er sprake van enige feestvreugde.) Gister is enige vooruitgang geboekt. Door de I/O op 3,5 te zetten en de clock op combinatie van host en PCI startte mijn kale pc zowaarlijk koud op. Ben nu aan het kijken of het ook lukt met een lagere I/O-waarde. en met alle overige organen van m'n pc. uitkomsten voeg ik later in dit berichtje toe via edit. <EDIT> Ook met volle bak ontkom ik er niet aan de i/o lager dan 3,5 te zetten. dit in combinatie van de clock op hstclock+pciclock is de uiteindelijke oplossing van m'n beeldschermprobleem.<EDIT> Overigens heeft iemand een idee of bovenstaande instellingen kwaad kunnen op langer termijn? JMK [ Dit bericht is bewerkt door: JMK op 2002-03-28 17:55 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Na enkele weken goed gewerkt te hebben doet ie het weer(Het beeldscherm probleem is terug), ook al was de i/o verhoogd......... Om toch een stabiel systeem te krijgen kan ik beter een nieuw moederboard kopen (zelfde merk als videokaart)? of maar beter een eenvoudiger videokaart? Heeft iemand een tip? Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, al eens geprobeert van een andere muis op uw pc te gebruiken? Klinkt raar,maar het zou niet de eerste zijn die daardoor problemen heeft met zijn pc. u vertelde dat de pc wel werkte in de winkel. daar zullen ze dus wel een andere muis en keyboard hebben gebruikt. groetjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...