Ga naar inhoud

vreemd beeldscherm-probleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Met de goede hoop dat iemand het gouden ei heeft, leg Ik het forum het volgende probleem voor: Als ik tegenwoordig mijn PC opstart (abit-KT7, Duron 600mhz en MSI Ti pro-64)gaat mijn beeldscherm in stand by (lichtje van groen naar geel). Het beeld blijft dus zwart, ongeacht welke monitor ik er op aansluit. Ik krijg pas weer beeld wanneer de PC met volledig uit en vervolgens weer aandoe. (resetten met de reset knop helpt niet). Is dat gebeurd, dan start de monitor wel normaal op voor de rest van de avond. Dit ritueel moet elke avond 1-maal uitgevoerd worden. Ik krijg bij de tweede opstart geen foutmelding van windows '98.Ook zijn alle energy-save instellingen op non-actief gesteld. Ik heb verschillende bios-instellingen gewijzigd (gaat nogal moeizaam omdat ik het mogelijke resultaat maar 1 keer per dag kan controleren). Maar tot nu toe heeft dat geen zin gehad. Heeft iemand een reele suggestie om van dit probleem af te komen? Al vast heel erg bedankt!!! [ Dit Bericht is bewerkt door: JMK op 2002-02-28 10:51 ]
Link naar reactie
Hoi, Gaat je monitor acuut op standby bij het aanzetten, of pas als je pc in windows komt??? Je hebt niet toevallig de mogelijkheid om even een andere videokaart te proberen? Want als je monitor meteen bij het aanzetten in de standby stand gaat is er geen software maar een hardware probleem lijkt me. En omdat je al meerdere monitoren gebruikt hebt ligt het daar in ieder geval niet aan. Groetjes, Ed
Link naar reactie
Hoi, [quote:d36da4c425]Nou, Hij gaat acuut op stand-by.[/quote:d36da4c425] Dan lijkt het me een hardware probleem, en wel van de videokaart. Misschien kun je er een van een vriend lenen? Of jou videokaart in een ander systeem uitproberen??? Maar wellicht weet iemand anders nog een andere oplossing... Groetjes, Ed
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de raad van Slashhead ter harte genomen, maar dat leidt niet tot gewenst resultaat. Het is me overigens opgevallen dat de eerste keer dat de pc opstart niet de "opstart-piep" te horen is (lichtjes van hardisk, cd-romspeler en cd-writer en A-drive branden wel.De opstart-piep is er wel, nadat de tweede keer op gestart wordt(zoals boven in beschreven) . Dus wellicht geen beeldscherm probleem, maar wat dan wel? suggesties en reacties zijn van harte welkom.Want ik wil dolgraag van dit probleem af. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik heb precies het zelfde probleem. ALs ik me pc opstart. weigert me monitor ook. en me hele pc eigenlijk. na 2 of 3 (soms 4) keer de pc opnieuw op te starten doet ie het pas. Voor mij is het een dagelijk ritueel en daarna staat de PC de hele dag aan en gaat ie snachts weer uit. verder draait me systeem perfect Ik zelf heb wel een verklaring voor het probleem bij mij. misschien dat dat bij jou ook het geval is. Ik heb namelijk dit probleem sinds ik een Shuttle Moederbord met KT266A chipset en een Athlon XP 1800+ heb. Ik heb gezocht op http://www.amdmb.com en daar op het forum waar veel mensen met het zelfde probleem. De PC krijgt namelijk tijdens het opstarten te weinig stroom. Oftwel de Voeding bij mij is niet goed genoeg. ondanks dat ik een 300watt voeding heb. Ik zelf ga binnenkort een nieuwe kast kopen met een 340watt voeding van Chieftec en hoop hiermee het probleem op te lossen. Het kan dus zijn dat jij ook te weing voeding krijgt tijdens het opstarten. wat voor voeding heb je (merk en watt) en hoe oud is die voeding?
Link naar reactie
mijn voeding is 230 watt, ondanks dat ik een aopen bigtower (ongeveer een jaar oud) heb. Deze is gevuld met: een a-drive, cdspeler, cd-writer, 2 slome harddisken. Gister de volgende pogingen gedaan: 1)Standaard videodrijvers ingesteld AGP-videokaart verwijderd, de soundcart uit de eerst PCI-gehaald en vervangen door PCI-video kaart -> gevolg: PC start niet op. 2)Bios gewist, opnieuw opgestart: gevolg PC start niet op 3) PCI-videokaart weer vervangen door AGP videokaart: Pc start nog steeds niet op 4)Soundcart terug in eerste PCI-slot: Een wonder: de PC start weer op. (is er enig logica of is het geluk gewoon bij de dommen?)Het schijnt dat de eerste pci-slot stroom deelt met de AGP-poort dus hoe dit zit?? 5) Bios opnieuw ingesteld. Vanochtend startte de PC met scherm op. Hoera. Alleen…..Ik kreeg wel verticale strepen op de monitor. Dit was alleen te verhelpen door de PC volledig uit en weer aan te doen. Ga vandaag de volgende oplossing proberen (gevonden <mijn dank aan Geforce Mike> op Paul's Unofficial ABIT KT7 FAQ) http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm: In het bios de AGP drivingcontrol op “FF”instellen. Mischien helpt dat wel. Een andere mogelijkheid is om het I/O voltage te verhogen naar 3,4 V. Tot nader bericht en groetend, JMK [ Dit Bericht is bewerkt door: JMK op 2002-03-05 10:26 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: JMK op 2002-03-07 08:31 ]
Link naar reactie
Eerst een kleine correctie ('k heb even niet goed opgelet): de voeding input = 230 W output = max 300 W Het wijzigen van de I/O voltage van 3,4 naar 3,5 of 3,6 levert behalve een ongewillige gamepad en een over actieve soundkaart niets op. Het wijzigen van de AGP-drivingcontroll evenmin. Momenteel bezig om te kijken of de tip van optorch nog wat oplevert.Maar ik verwacht het eigenlijk niet. Even afwachten. Wellicht heeft iemand anders nog een tip? Deze zijn nog van harte welkom! Tot nader bericht, JMK.
Link naar reactie
[quote:8cfe3c6005] Op 07-03-2002 8:56, schreef hjs: Lees deze draad eens door, lijkt op jouw probleem. [/quote:8cfe3c6005] Dat ziet er ernstig uit. Zover ik kan zien heb ik geen last van lekkende condensatoren. Alles ziet er nog schoon uit. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er eentje stuk kan zijn. Ik hoop het eigenlijk niet. stand van zaken: Mijn beeldscherm is bij het opstarten weer helemaal zwart, zelfs zonder verticale strepen. Maar we gaan stug door (nog een weekje)zoeken naar een oplossing..... 'K ben trouwens erg benieuwd naar jouw bevindingen Geforce Mike!!! JMK [ Dit Bericht is bewerkt door: JMK op 2002-03-08 10:20 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...