Ga naar inhoud

multimonitor-probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb besloten m'n oude 15" monitor als 2e scherm te gaan gebruiken. Mijn AGP-kaart is een ASUS V7700 en als tweede videokaart gebruik ik een PCI S3 Virge 325. Installatie van de S3-kaart verliep probleemloos, volgens Windows 98SE is alles in orde en 'bureaublad uitbreiden' staat aangevinkt bij de beeldscherminstellingen. Toch blijft het 2e scherm zwart (na de mededeling dat windows de videokaart heeft geinitialiseerd) De S3 kaart is niet defect, want als ik deze als primair instel in m'n BIOS krijg ik gewoon m'n desktop te zien. Helaas wordt in dat geval m'n AGP-kaart helemaal niet meer geinitialiseerd... Wie helpt? Alvast bedankt, Arjan
Link naar reactie
ik heb dit ook gehad met mijn oude setup, en hetgene wat werkte was opnieuw, met alle kaarten erin, windows te installeren... Mischien dat je ergens in het registry kunt achterhalen welke kaart het eerste wordt geladen...persoonlijk zou ik zeggen windows er opnieuw op... Probeer anders [url=http://www.realtimesoft.com/multimon/] hier[/url] eens de [url=http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp]FAQ[/url] te lezen... _________________ Pilots are the best computers we can put aboard aircraft, and the only ones that can be massproduced with unskilled labor.. [ Dit bericht is bewerkt door: Hent op 2002-04-11 21:35 ]
Link naar reactie
Als je bij het opstarten van de PC GEEN melding krijgt op het tweede scherm dat windows de kaart niet heeft geinitialiseerd, dan werkt het sowieso niet, en kan je nog eens installeren proberen. Check onderstaande punten ook: Kijk eens in configuratiescherm-systeem-apparaatbeheer-beelschermadapters of 1. beide adapters zijn geinstalleerd 2. er geen vraagteken of kruis bij de tweede staat Iniden er dus maar 1 adapter staat, dan is zijn de drivers niet geinstalleerd Indien er een kruis of vraagteken bij staat, kijk dan eens wat het conflict veroorzaakt. Bij mij lukte het op van het probleem af te komen door nieuwe drivers voor mijn hoofdkaart te laden (geforce 3 met een tnt2 kaart). Indien beide goed zijn, en je nog niets ziet, ga dan naar configuratie-beeldscherm-instellingen. Je moet dan een plaatje met beide schermen krijgen. Sleep het plaatje van de monitor twee eens naar de andere kant van monitor 1 en klik op toepassen. Werkt het dan nog niet kijk dan ook eens of er niet iets is met je 2e monitor, want soms heeft die maanden niet gedraaid en is hij gewoon kapot. Zelfde problemen (incl. kapotte monitor) heb ik van de week ook gehad, maar het is me uiteindelijk gelukt. Helaas is het zo dat niet alle videokaarten als 2e kaart willen werken, maar dat gaat dan meestal al fout bij het installeren van de drivers. Ik heb nog een stealth II kaart liggen die dus absoluut niet wil als 2e kaart (als hoofdkaart is het al een onding trouwens). Groeten, Bert Kuyper
Link naar reactie
Het probleem blijkt te zitten in mijn ASUS A7V266 moederbord. De S3-kaart doet t namelijk uitstekend als 2e kaart in m'n PIII-450, met dezelfde drivers (ook Win98SE). Als ik vervolgens beide kaarten overzet in dit systeem (de ASUS V7700 en ook alle andere PCI-kaarten eruit) heb ik nog steeds geen beeld op m'n 2e monitor.
Link naar reactie
Ondersteund je moederbord dus wel het gebruik van twee video kaarten?? Je moet dit kunnen vinden door ergens een instelling te hebben in het BIOS waarbij je kunt opgeven of de AGP of de PCI kaart de hoofdvideo kart is. Zit die instelling er niet in, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat het zal werken. Bij mijn weten hebben echter alle moerderborden van ruim 3 jaar oud deze mogelijkheid. Bert Kuyper
Link naar reactie
Hallo Ik werk met een ASUS A7V-133 twee videokaarten Radeon8500 AIW en S3 werkt goed Ik gebruik S3 LC2X Win9x Driver Version 4.11.01.5002-1.00.37 onder ME en de Microsoft Windows NT 5.00 driver version 5.30.05 Engineering Release for Trio3D/2X. Built on 02/15/2000. onder XP Ik moet onder XP wel in het bios opgeven dat mijn eerste videokaart PCI is maar onder XP kan je in de properties aangeven dat de AGP primary is. Als je de drivers hebben wilt mail naar nobel@subdimension.com en geef even aan waar ik ze naartoe kan uploaden Frans Nobel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...