Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic Deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Onder anderen is dat een probleem. Maar er zit wat ik net al vertelde ook nog een processing fase. De processor moet wel instaat zijn om 8 pipelines uit te kunnen lezen en te adresseren. Het texture mappen gebeurd in de TMU en zolang die alles in één keer kan mappen is er niks aan de hand. Maar als dit niet het geval is dan heb je wel een probleem... Dan moet je dus data van 8 pipelines in de cache wegzetten en vervolgens samenvoegen met het volgende resultaat en dan processen. Denk daarbij aan FSAA en aniso. Daarom verwacht ik eigenlijk op TMU gebied een geweldige uitbreiding in plaats van 8 pipelines. Dit zal de GPU ontzettend duur maken vrees ik.
Link naar reactie
Ik zag op de Gainward-site dat de Ti4600 binnenkort misschien ook gaat komen met een 2.6ns versie. Ik weet alleen niet wanneer, dus maar effe afwachten :smile: En [url=http://www.digit-life.com/articles/gaingf4ti/index.html]Digit-Life[/url] had beide Gayward kaarten getest en ze konden deze wel extreem hoog oc-en: Overclocking: Gainward PowerPack GeForce4 Ultra/700XP Golden Sample 280/580 -> 305/680 MHz Gainward PowerPack GeForce4 Ultra/750XP Golden Sample 310/680 -> 325/750 MHz De Ti4400 kreeg ik niet zo hoog, maar is wel netjes :smile: _________________ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3925]Power[/url] Animal [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-09 17:05 ]
Link naar reactie
[quote:c806379f08]Op VR-Zone zijn geruchten verschenen over de specificaties van de nVidia NV30 GPU, die in de herfst de GeForce4 op moet gaan volgen. Het bedrijf gaf al eerder aan dat men van de merknaam GeForce af wilde, vanwege de komst van een nieuwe architectuur. Deze nieuwe architectuur zal volgens het bericht Omen gaan heten, en is inderdaad behoorlijk anders opgebouwd dan we van de GeForce familie gewend zijn. Ten eerste bestaat Omen niet uit één maar uit twee chips. Beide zijn koperen 0,13 micron processors met een snelheid van 450MHz. De GPU alleen al bestaat uit 73 miljoen transistors, en deze wordt in zijn taken gesteund door een losse TT&L (True Time & Lighting) unit. Het tweetal deelt samen 128MB 750MHz DDR geheugen met een 256 bit brede databus, voor 22,4GB/s aan bandbreedte. Deze wordt efficiënt beheerd door Quad Cache, Lightspeed Memory Architecture III, een dubbele Z-Buffer, AGP8x naar het systeemgeheugen en nieuwe precaching systemen die ook door de ontwikkelaars ingezet kunnen worden. Omen zou acht pixel pipelines hebben voor 3,6 gigapixels per seconde, en op iedere pixel vier textures per pass aan kunnen brengen. Er zouden twee pixel shader units aanwezig zijn in de GPU, waarmee onder andere hardwarematige bumpmapping en hardwarematige anisotropic filtering mogelijk zijn. De TT&L processor bestaat onder andere uit vier vertex shaders, en als we extrapoleren vanuit de GeForce4 zal dit in totaal ruim 400 miljoen vertices per seconde opleveren. Nieuw is dat de hardware met skeletten van 85 'botten' om kan gaan, iets dat lijkt op ATi's TruForm. Het geheel wordt afgemaakt met een 370MHz RAMDAC, nView multi-display technologie en een programmeerbare DVD/TV decoder. NV30 zou compatible zijn met DirectX 9.x, de laatste versie van OpenGL en zelfs met de 3dfx Glide API, die nieuw leven in is geblazen onder de naam NvBlur. Hoeveel we van dit verhaal mogen geloven is nu natuurlijk de grote vraag. Bewijzen zijn er in ieder geval nog niet, en het is zo'n beetje algemeen bekend dat nVidia van te voren geen uitspraken doet over nieuwe producten, om zichzelf de vrijheid te geven de specificaties aan te passen als de release-datum dichterbij komt. Herkenbaar is in ieder geval de 3dfx technologie, waarover nVidia meer dan een jaar geleden al heeft verklaard dat deze in NV30 zou komen. Wie echt zekerheid wil zal echter nog een aantal maanden moeten wachten op de eerste officiële berichten.[/quote:c806379f08] Source: [url=http://www.tweakers.net/nieuws/21349]Tweakers[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...