Ga naar inhoud

dual monitor prob


Aanbevolen berichten

Eindelijk heb ik mijn twee nieuwe iiyama monitoren binnengekregen en gelijk maar een nieuwe PCI kaart (G2MX) er bij gekocht. Besloten om opnieuw XP pro te installeren, en toen begon de ellende... Eerst hadden de monitoren een gigantisch moire probleem, dat na veel proberen blijkt te komen door mijn monitorverlengkabels... Weet iemand of daar veel verschil inzit?? Ik heb nu kabels zonder een dikke 'bobbel' erin... Daarna blijkt XP erg moeilijk te doen om mijn twee videokaarten te herkennen. Terwijl het bij mijn vorige installatie allemaal vanzelf herkend werd. Ik heb nu een AGP G2MX en dus die nieuwe PCI G2MX. Ik heb in het bios staan dat de AGP de master videocard is (of zo'n soort kreet), maar als ik in de XP hardware devicemanager kijk zijn beide kaarten als PCI herkend... Als eerste vermelding staat er PCI slot4,PCIbus0, device13 (dat is de PCI kaart volgens mij) en daaronder (en laadt hij deze dus ook later??) staat de AGP kaart op PCI bus1, device 0, function 0... Ik krijg in de instellingen maar 1 monitor te zien, en kan dus niet op de optie klikken om mijn bureaublad naar de tweede monitor uit te breiden... Weet iemand een optie die ik nog moet inschakelen of zo???
Link naar reactie
In je bios kun je instellen of je agp of pci je primary video is. daar moet je pci als 1e zetten (meestal init pci first of soortgelijke tekst) als het spul daarna werkt, kun je in windows onder scherminstellingen kiezen om het bureaublad uit te breiden en welk apparaat je hoofdmonitor is.
Link naar reactie
bedankt voor je reply igg, maar het werkte niet op die manier...xp bleef geen optie geven om het bureaublad uit te breiden... Ik ontdekte wel ineens dat hij aangaf dat hij geen geforce driver gebruikte maar een standaard VGA driver, in verband met problemen met de nvidia driver (volgens XP dan hé). Bij windows update kwam ook de driver update niet meer in het rijtje voor...dus de laatste drivers van nvidia er maar op en toen werkte het ineens wel... Snap er geen bal van, het werkte hiervoor zonder een schrammetje met m'n oude PCI card (viper330), en dan neem je een iets nieuwere g2MX en ineens werkt het niet... Afijn het is opgelost, het werkt weer, en weer wat geleerd...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...