Ga naar inhoud

Monitor overhit


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn monitor wel vaker erg lang aanstaan. ligt eraan. maar door de week zo'n 4 uur per dag. In het weekend wat langer soms 10 uur of meer. Maar laast merkte ik dat ik een hoog piepgeluid hoorde. Kwam er niet achter wat het was. Monitor was wel warm boven de ventilatiegaten. Een andere dag stonk het ook enorm, en dacht ik dat er wat in aan het branden was, en toen ik door de venti-gaten keek, zag ik iets helemaal opgloeien nu heb ik maar een 40cm ventilator op mijn monitor staan, maar dit is ook geen eeuwige oplossing. Weet iemand hoe ik het kan voorkomen?
Link naar reactie
Dat je iets ziet gloeien is normaal. Dat is ongetwijfeld de gloeidraad in de beeldbuis. Dat je iets hoort piepen is ook niet abnormaal. In elke monitor zitten oscillators, en de spoelen en/of condensators daarin zijn soms hoorbaar. Sommige televisies 'piepen' soms op een frequentie van 15625 Hz. Veel mensen horen dat niet, maar als je het wel hoort kan het vreselijk irritant zijn. Dat een monitor stinkt is echter niet normaal (tenzij hij net nieuw is, voor een weekje of zo). Dus, stank even in de gaten houden, en kijken of 'ie meer gaat piepen dan voorheen. En warm worden, tja, als de kast 40 graden is, lijkt dat aardig warm, maar dat is het eigenlijk niet.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...