Ga naar inhoud

Wie levert de beste videokaart


Aanbevolen berichten

Een hele simpele vraag, maar waarschijnlijk een heel moeilijk antwoord. Wie levert de beste videokaart, niet de chipset (nvidia of ati). En waarom deze keuze. Mijn vraag komt uit het volgende: ik wil een GF4MX440 kopen, maar er zijn wel een stuk of negen fabrikanten die hem aanbieden. Waarom zal ik de duurste kopen, als de goedkoopste kaart de zelfde layout heeft?
Link naar reactie
De beste? Tja, beetje afhankelijk wat je verwacht van je kaart. Wil je overklokken is merk a. goed, wil je met tv-in aan de slag moet je weer naar een ander merk, etc.. Maar kort door de bocht moet je kijken naar de prijs en naar wat bij geleverd wordt. Persoonlijk zou ik gaan voor de kale kaart met de laagste prijs en de beste overklok potentie, heb ik nog iets nodig later dan vinden we dat dan wel weer.
Link naar reactie
Ik ben het met HJS eens De kwaliteit van de kaarten is redelijk op het zelfde niveau. Ze hebben allemaal TV-out bij de GeForce 4 MX kaarten. De een bied meer software dan de ander. Ik zelf vind Leadtek wel een goede videokaarten maker omdat die goed kan overklokken. maar dat kunnen er wel meer. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. Welke kaart heb je op het oog?
Link naar reactie
De GF4MX440 is een budget kaart en zo wordt ie ook gebruikt door de fabrikanten. ik heb zo al een kaart of 6 in mijn handen gehad. Ik ben nog het meest gecharmeerd geraakt van Leadtek. Er zit leuke software bij en degelijke koeling en leuke hardware tools voor monitoring van je videokaart. Maar de geheugens worden niet gekoeld. Met de proc overklokken schiet je niet echt veel op dus daar hoef je het niet voor te doen. De Gainward GF4MX440 pro600 is gewoon een doorsnee kaart die helemaal zonder software wordt geleverd en ook nog eens zonder fan. Creative heeft ook niet echt iets byzonders. Sparkle heeft geen SVHS/composiet plug erin gestopt en de Point of View is gewoon een degelijke kaart die iets hoger geklokt is dan de standaard kaarten. Ik zou voor leadtek kiezen.
Link naar reactie
:lol: idd.. geven beiden antwoord op een post die is gedelete... jammer dat we hem niet hadden gequote. De vraag was of een GeForce 2 ti sneller was dan een GeForce 3 ti 200 Dit mbt de Core van de GeForce 2 ti die op een hogere snelheid draaid dan die van de GeForce 3 ti 200. nu slaan onze antwoorden weer ergens op :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...