Ga naar inhoud

systeem loopt vast


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen? Heb voor mijn 'oude'computer een nieuwe grafische kaart gekocht: een Point of View TNT M64 (AGP32MB). Computer is een Pentium 2 400 Mhz met een Asus P2B Pentium mainboard (ATX) 100Mhz. Ik heb windows 98 als besturingssysteem. Na het inbouwen van de nieuwe kaart, loopt het systeem telkens vast. Omdat de compu aan een grote schoonmaakbeurt toe was, alles eraf gegooid en windows opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft bestaan. Heeft iemand een oplossing?
Link naar reactie
Toen ik jouw wedervraag las en na het doorstruinen van dit forum heb ik al verschillende drivers geïnstalleerd. Maar die werkten ook niet. Nu heb ik uiteindelijk de volgende driver geinstalleerd '4.13.01.2832. En verder heb ik bij de systeeminstellingen bij het beeldscherm de harwareversnelling uitgezet. Nu blijft de compu gelukkig niet meer vastlopen. Weet alleen niet wat de consequenties zijn van het uitschakelen van die hardwareversnelling...Jij wel?
Link naar reactie
Op die manier schakel je een gedeelte van de kaart uit en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, toch ? Wat je kunt proberen is er zoveel mogelijk andere kaarten er tijdelijk uit te halen zodat alleen de videokaart op dat moment wordt gebruikt. Wanneer de kaart weer goed functioneert zet je er één voor één bij. Deze methode heeft verschillende voordelen: het kan zijn dat een andere kaart om één of andere reden in de weg zit of bijvoorbeeld dezelfde IRQ gebruikt als de videokaart. Qua drivers zou je eventueel versie 27.00 proberen. Deze is namelijk gecertificeerd door MS (soort goedkeuring. Grab it [url=http://www.hastec.nl/files/gainward/nvidia/2700whql/win9xme_2700_whql.zip]HERE[/url] S6 !!!
Link naar reactie
beste vtec, bedoel je met de kaarten er tijdelijk uithalen dat je ze uitschakelt in dit hardwareprofiel? (bij apparaatbeheer) Of bedoel je dat de kaarten er fysiek uit moeten? Over welke kaarten heb je het trouwens? Ik heb alleen een geluidskaart en dan die nieuwe grafische kaart... Of vergeet ik een paar belangrijke kaarten? Alvast bedankt voor je reactie. Messel
Link naar reactie
Indeed, fysiek alle kaarten eruit halen. Wat sowieso belangrijk kan zijn is dat je de geluidskaart niet vlaknaast de videokaart zet want dan is de kans groot dat ze dezelfde IRQ gaan delen. _________________ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3925]Power[/url] Animal [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-09 12:51 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...