Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic Deel XII =-


Aanbevolen berichten

Asus moederborden zijn zonder twijfel een van de beste, snelste, en meest stabiele moederborden die er zijn (helaas ook een van de duurste)...HJS...ik denk dat niet veel mensen het met je eens zullen zijn dat Asus slechte moederborden maakt. Over de Asus videokaarten...eigenlijk is dat hetzelfde...we hebben nu thuis twee V7700's en die bevallen erg goed. Ik geef toe dat ik geen ervaring heb met Leadtek, maar m'n gevoel zegt gewoon dat Asus een duur, maar betrouwbaar merk is. Maar Slashhead, zo te horen heb jij het niet zo op Asus videokaarten...welke redenen heb je daarvoor?
Link naar reactie
  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dat zal wel even duren omdat de meeste spellen nog uitgaan van 32MB grafische kaarten. Ik deel de mening voorwat overklokken betreft, alleen moet je goed beseffen dat dat soms niet wil lukken. Je bent gewoon te afhankelijk van de hardware. Waarschijnlijk zul je met Leadtek en Gainward weinig risico lopen wat overklok resultaat betreft. En wat 128MB betreft, alleen CodeCult doet een beroep op 128MB en die engine is een reclame middel (max van de engine wordt gedemonstreerd) waardoor die zelfs op een GF4Ti nauwlijks soepel loopt. Verwacht dus van spellen die deze engine gebruiken veel lichtere systeem eisen voor wat geheugen betreft. In mijn ogen wordt de UT2 demo gewoon gehyped of speelt zich daar hetzelfde af als bij CodeCult. Het is niet waarschijnlijk dat UT2 een 128MB kaart nodig zal hebben, dat zou slechte marketing wezen. Vergeet niet dat 128MB aan texture data niet alleen gebonden is aan grote werelden. Het kan evengoed lage compressie zijn of heel hoog detail. Het is nu wel duidelijk dat dat voor GF4 Ti kaarten in sommige gevallen al te veel is. (zie codecult) _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-04-17 12:33 ]
Link naar reactie
[quote:86d67e977b] Asus moederborden zijn zonder twijfel een van de beste, snelste, en meest stabiele moederborden die er zijn (helaas ook een van de duurste)...HJS...ik denk dat niet veel mensen het met je eens zullen zijn dat Asus slechte moederborden maakt [/quote:86d67e977b] Ik vind dat Asus zich kwa stabiliteit en kwaliteit niet onderscheid van Epox, Abit, Shuttle en noem ze maar op. Verder vind ik de snelheid ook flink tegenvallen, ik heb laatst nog met een A7V266 gewerkt, er zit een hele magere bios op, die veel minder tweaks bied als bijvoorbeeld Epox en Abit. Ook vond ik de snelheid van dat board flink tegenvallen. Ik vind Asus dus ook gewoon echt te duur voor wat ze leveren. Het enige waar Asus van probeert te profiteren is hun grote naam, maar de boards zelf vind ik tegenwoordig echt niet bijzonder.
Link naar reactie
Ik zeg niet dat asus slecht is. Ik zeg dat ik liever een asus videokaart wil dan een moederbord. Ik heb regelmatig het commentaar van Noud moeten horen over Asus (eynstein) en die levert de borden omdat hij anders mensen als jij niet kan voorzien (die koste wat het kost een asus willen en niet met argumenten te overtuigen zijn). Maar met tegenzin. ik ben het helemaal eens met BA. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3924]Mijn PC[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3047568]3DMark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: hjs op 2002-04-17 13:35 ]
Link naar reactie
[quote:f93f6b43a2] Op 17-04-2002 13:31 schreef hjs: Ik heb regelmatig het commentaar van Noud moeten horen over Asus (eynstein) en die levert de borden omdat hij anders mensen als jij niet kan voorzien (die koste wat het kost een asus willen en niet met argumenten te overtuigen zijn). [/quote:f93f6b43a2] Dit heb ik vaker gehoord.... Ik vind ze met videokaarten ook niet echt bijzonder. Leadtek, Chaintech en Gainward zijn dan toch ff wat meer geschikt voor de tweakende 3D-er.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...